CARIERE

7 din 10 manageri romani isi sacrifica viata personala pentru succesul profesional

10 noiembrie 2014, ora 11:38 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
tanar4.jpg
Jumatate dintre manageri isi petrec la birou pana la 10 ore pe zi, zilnic, iar dintre acestia, 90% spun ca-si iau de lucru si acasa, cel putin o data pe saptamana.

Aceasta este cel putin una dintre concluziile unui sondaj online efectuat de Dynamic HR, companie de training si consultanta in domeniul resurselor umane cu peste 700 de manageri consiliati in ultimii trei ani si cursuri livrate unui numar de 3.500 de angajati din zeci de companii.

„Cand sapte din zece manageri spun ca muncesc si in weekend cel putin o data pe luna, cand sase din zece spun ca nu mentin sau nu stiu daca mentin un echilibru intre viata profesionala si cea privata, probabil ca putem spune ca avem o situatie demna de atentie. Pentru ei, conceptul de echilibru intre cele doua ipostaze, profesional si privat, ramane inca de descoperit sau de implementat”, este de parere Simona Nicolaescu, business owner Dynamic HR.

De altfel, conceptul de echilibru intre viata profesionala si cea privata (work-life balance) a inceput sa preocupe firmele din Romania de cativa ani, chiar daca la nivel public se stiu inca foarte putine. Departamentele de HR si liderii de bussiness au realizat ca un personal fericit este mai performant si ca uneori, este recomandat sa te asiguri, ca lider de organizatie, ca munca nu prevaleaza asupra timpului liber.



„Romanii s-au obisnuit cu un mediu de lucru hiperconcurential, dar aceasta stare de lucruri nu este benefica pe termen lung. Nenumarate studii internationale au demonstrat ca oamenii fericiti sunt mai performanti, iar fericirea la locul de munca inseamna si relaxare, si loc si timp pentru viata personala”, a explicat Simona Nicolaescu.

Sondajul a relevat ca 30% dintre respondenti dau „destul de des” prioritate muncii in detrimentul timpului petrecut cu familia sau prietenii. Alti 40% fac aceasta „uneori”.

„Ati spune ca merita, din moment ce sunt platiti cu salarii mult peste cel mediu, ca beneficiaza de pachete financiare etc, insa la un moment dat <<se ard>> si pur si simplu nu mai dau randament sau pleaca si-si deschid afaceri antreprenoriale. Acestia sunt cei mai valorosi angajati pierduti de companii doar din cauza ca nu au reusit sa le impuna un echilibru intre munca si relaxare”, explica Simona Nicolaescu.

Aceasta realitate isi are originile in goana dupa succesul profesional a generatiilor de dupa 1989, in dorinta de realizare, dar si in atmosfera de stres creata de criza economica ce a lovit serios in locurile de munca din companii, in middle management, in clasa de mijloc, in general.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 25 Februarie 2020, 01:35
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter