CARIERE

Cum sa obtii un job pentru care nu esti calificat

16 mai 2015, ora 00:04, autor(i): Andra Troasca 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
interviu.jpg
Toate anunturile de angajare arata cam la fel. Dupa prezentarea pozitiei scoase la concurs, sunt amintite competentele necesare, apoi cerintele jobului. Daca ai urmat cu sfintenie toti pasii pentru a promova in industria in care activezi, e foarte probabil sa fii intr-o forma buna si sa ai sanse mari. Dar ce te faci daca parcursul tau a fost mai degraba ca al unei frunze in vant?

Ce ar trebui sa faci atunci cand stii ca ai fi foarte bun in functia respectiva, dar background-ul tau professional nu te recomanda din prima? Daca incerci sa-ti schimbi directia carierei, cum compensezi un CV mai putin conventional?

Aliza Licht, vice-presedintele pe partea de comunicare globala in cadrul Donna Karan Internationa si autorul cartii "Leave Your Mark: Land Your Dream Job. Kill It Your Career. Rock Social Media", spune ca este posibil sa obtii un job pentru care nu esti calificat, potrivit Business Insider. Iata ce trebuie sa faci:

1. Sa intelegi jobul



Poate ca suna evident, dar daca incerci sa obtii un job in afara ariei tale de expertiza, este foarte important sa intelegi natura acelui job. Si asta pentru ca va trebui sa vinzi abilitatile tale specifice, nu functiile pe care le-ai detinut in trecut. 

Si, cu cat intelegi mai bine descrierea jobului, cu atat te poti slefui mai fin in functie de cerintele recrutorului. Trebuie sa ii arunci in brate setul de competente care se potrivesc acelei pozitii.

2. Sa renunti la jargon

Anumite specificatii pot fi foarte impresionante pentru persoanele din interiorul industriei in care activezi, dar pentru oamenii din afara acestui domeniu, cum ar fi, de exemplu, chiar recrutorii pe care vrei sa ii impresionezi, aceste detalii sunt nesemnificative. Asa ca renunta la ele.

Licht aminteste despre un candidat care dorea sa faca tranzitia de la PR in domeniul sanatatii la PR in domeniul fashion – deci nu o schimbare drastica. Dar CV-ul sau era plin de nume de companii farmaceutice sau medicamente – detalii care nu ii aduceau niciun avantaj.

Ce vroia sa vada recrutorul in acest caz? Abilitati concrete de PR pe care persoana respectiva le-a dezvoltat lucrand pentru acele branduri din farma.  

3. Sa te axezi numai pe partile pozitive 

“Stiu ca background-ul meu in cercetare medicala ma face un candidat neobisnuit pentru pozitia de comunicare, dar…” – este o deschidere tentanta si sincera, dar nu este acea deschidere pe care ti-o doresti la interviul de angajare.

In loc de asta, pozitioneaza-te intr-o lumina favorabila: “Experienta mea cu A, B si C va ajuta la cresterea departamentului pentru motivele X, Y si Z. In felul acesta, nu le dai un motiv sa te respinga, ci le deschizi mintile pentru alte posibilitati.

Daca ai noroc de un recrutor bun, e posibil ca drumul tau profesional neobisnuit sa “lucreze” in favoarea ta. Cateodata, e considerat un lucru pozitiv sa ai un outsider in echipa, pentru ca va veni cu o viziune proaspata. 

4. Sa apelezi la omenie si ego

Sa ajungi la o anumita apropiere de cel care te intervieveaza poate fi dificil. Insa trebuie sa stii ca oamenii reactioneaza bine la comportamentul natural.

Asadar, cum te conectezi profesional la un nivel personal? Confirma cea mai recenta realizare a acelei persoane. Arata-i ca esti un fan, sugereaza Licht.

Vei parea un lingusitor? Poate ca da. Dar ai cunoscut vreodata pe cineva caruia sa nu ii placa sa fie complimentat? E chiar un risc? Nu. Cheia este sa fii informat, sa iti faci temele de acasa. Poate ca ai auzit de acea persoana abia in urma cu o saptamana, dar dupa ce ai facut cercetarile, ai descoperit ca e cineva in domeniul respectiv.

In concluzie, nu lasa un anunt de job superdetaliat sa te intimideze. E foarte probabil sa fii mai calificat decat crezi.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 26 Mai 2020, 08:48
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter