CARIERE

Frica de esec, motivul pentru care 4 din 10 antreprenori romani se tem sa inceapa noi proiecte

28 august 2015, ora 13:37 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
afacerist.jpg
Frica de esec ramane una dintre barierele semnificative care ii opresc pe romani sa isi deschida propria afacere. 65% dintre antreprenorii romani cred ca societatea penalizeaza esecul in afaceri iar pentru 37% esecul reprezinta o bariera pentru viitoarele proiecte de afaceri. Prin comparatie, studentii sunt mai optimisti decat antreprenorii in privinta perceptiei esecului in afaceri si sunt mai pesimisti in perceptia esecului ca prilej de invatare, spune Mihaela Matei, coordonatoarea Barometrului antreprenoriatului romanesc, EY Romania.

Antreprenoriatul este mai dinamic ca oric├ónd ├«n Rom├ónia ├«n acest moment. Dac─â la edi╚Ťia 2014 a studiului EY Antreprenorii vorbesc ÔÇô Barometrul antreprenoriatului rom├ónesc observam cre╚Öterea vizibilit─â╚Ťii ├«n mass-media a pove╚Ötilor antreprenoriale de succes, ├«n 2015 nu doar c─â antreprenoriatul este un subiect de discu╚Ťie foarte efervescent, dar ├«n fiecare s─âpt─âm├ón─â se anun╚Ť─â noi ╚Öi noi ini╚Ťiative cu focus pe acest subiect, de la hub-uri, la evenimente de pitching sau networking, la tranzac╚Ťii care implic─â startup-uri ├«n tehnologie. ┬á ┬á

În același timp însă, a început să se discute mai relaxat și despre eșecul în afaceri. Este o turnură normală a comunicării din jurul antreprenoriatului, care indică faptul că antreprenorii sunt mai deschiși să detalieze obstacolele cu care s-au confruntat în parcursul antreprenorial.  

Frica de e╚Öec r─âm├óne ├«ns─â una dintre barierele semnificative care ├«i opresc pe rom├óni s─â ├«╚Öi deschid─â propria afacere, ├«n condi╚Ťiile ├«n care eliminarea stigmatului e╚Öecului este critic─â pentru dezvoltarea ini╚Ťiativei personale.



Pentru 37% dintre antreprenorii responden╚Ťi ├«n cadrul studiului EY Antreprenorii vorbesc ÔÇô Barometrul antreprenoriatului rom├ónesc 2015, e╚Öecul reprezint─â o barier─â pentru viitoarele proiecte de afaceri, 17% consider─â c─â acesta reprezint─â o nereu╚Öit─â ├«n carier─â, iar pentru 11% indic─â lipsa abilit─â╚Ťilor necesare. ┬á

├Än acela╚Öi timp, procentul celor care cred c─â e╚Öecul este un prilej de ├«nv─â╚Ťare a crescut de aproape 6 ori fa╚Ť─â de 2014, p├ón─â la 29%; iar num─ârul celor care cred c─â e╚Öecul nu afecteaz─â viitoarele proiecte a sc─âzut cu 3 puncte procentuale, p├ón─â la 6%. ┬á

Prin compara╚Ťie, studen╚Ťii sunt mai optimi╚Öti dec├ót antreprenorii ├«n privin╚Ťa percep╚Ťiei e╚Öecului ├«n afaceri: doar 22% din studen╚Ťi v─âd e╚Öecul ca o barier─â pentru viitoarele proiecte de afaceri, fa╚Ť─â de 37% dintre antreprenori.

├Än acela╚Öi timp, sunt mai pesimi╚Öti ├«n percep╚Ťia e╚Öecului ca prilej de ├«nv─â╚Ťare ╚Öi consider─â ├«ntr-o m─âsur─â mai mare comparativ cu antreprenorii e╚Öecul ├«n afaceri ca un indicator al lipsei abilit─â╚Ťilor necesare pentru a fi antreprenor sau al unui e╚Öec ├«n carier─â. ┬á

Pentru c─â expunerea la pove╚Ötile de succes reprezint─â cel mai eficient factor ├«n favorabilizarea societ─â╚Ťii la op╚Ťiunea de a fi antreprenor, faptul c─â noile genera╚Ťii afirm─â majoritar, ├«n studiul EY Barometrul educa╚Ťiei ╚Öi culturii antreprenoriale ├«n r├óndul studen╚Ťilor - Rom├ónia 2014, c─â au fost expu╚Öi la experien╚Ťa antreprenorial─â ├«n familie sau ├«n cercul de cuno╚Ötin╚Ťe, sau chiar au ajutat ├«n afacerea respectiv─â, reprezint─â un semnal pozitiv.

Aceste semne pot sus╚Ťine optimismul celor 55% dintre antreprenori care cred c─â vom avea un mediu prietenos pentru antreprenori ├«n maxim 10 ani. ┬á

Ce spun noile genera╚Ťii despre antreprenoriat Pentru tineri, ideea afacerii ╚Öi planul de afaceri, calitatea rela╚Ťiilor de business ╚Öi capitalul cu care se ├«ncepe afacerea ÔÇô sunt toate importante pentru succesul start-up-ului, conform studiului EY Barometrul educa╚Ťiei ╚Öi culturii antreprenoriale ├«n r├óndul studen╚Ťilor.

Norocul este considerat cel mai pu╚Ťin important de c─âtre responden╚Ťi, ├«n timp ce ideea afacerii ╚Öi calitatea planului de afaceri sunt cele mai importante aspecte pentru ca afacerea s─â aib─â succes.

Conform aceluia╚Öi studiu, derulat de EY ├«n colaborare cu ASE ├«n r├óndul a 765 de studen╚Ťi, majoritar afla╚Ťi ├«n an terminal de studiu la universit─â╚Ťi economice, cele mai importante trei calit─â╚Ťi ale unui antreprenor de succes sunt viziunea, motiva╚Ťia ╚Öi pasiunea.

R─âspunsurile indic─â faptul c─â tinerii consider─â c─â ideea ╚Öi viziunea antreprenorial─â, combinate cu o motiva╚Ťie foarte puternic─â pentru a reu╚Öi ╚Öi pasiunea pentru ideea de afaceri, sunt ├«n ADN-ul unui antreprenor de succes. ┬á

├Än concluzie, de╚Öi tendin╚Ťa este pozitiv─â, decalajele de cultur─â antreprenorial─â ├«ntre societatea rom├óneasc─â ╚Öi societ─â╚Ťile antreprenoriale sunt semnificative. ├Äns─â, dac─â efervescen╚Ťa continu─â cel pu╚Ťin ├«n acela╚Öi ritm, mediul antreprenorial rom├ónesc se va dezvolta foarte rapid, pe fondul ╚Öomajului ridicat ├«n r├óndul tinerilor.

Conform datelor Institutului Na╚Ťional de Statistic─â, ╚Öomajul ├«n r├óndul tinerilor a fost ├«n primul trimestru 2015 de 24,7%, fa╚Ť─â de 7,4% la nivelul ├«ntregii popula╚Ťii.

Citeste si A doua sansa: De ce un antreprenor trecut prin insolventa este mai performant decat ceilalti
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 26 Mai 2020, 02:52
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter