COMPANII, MEDIA & MARKETING

5 branduri din Ardeal care au ajuns lider la nivel national

23 iunie 2015, ora 00:07, autor(i): Madalina Damian 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
ardeall.jpg
Sunt originare din Transilvania, dar au ajuns celebre in toata tara. Dupa ce s-au impus ca lider in domeniile lor de activitate pe plan national, unele dintre aceste branduri au depasit granitele tarii, cucerind noi piete. Citeste in DailyBusiness.ro despre ce marci ardelenesti este vorba.

Albalact. Producatorul de lactate din judetul Alba a ajuns liderul pietei de profil din Romania, depasind in premiera subsidiara locala a grupului francez Danone, dupa ce a obtinut anul trecut o cifra de afaceri mai mare. Compania ardeleneasca are un portofoliu de peste 80 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu, Fruzu, De Albalact si Raraul.

Societatea detine doua unitati de productie, una in localitatea Oiejdea din judetul Alba si una in Campulung Moldovenesc, fabrica Raraul. Compania are peste 1.000 de angajati.

De asemenea, Albalact produce marci private pentru Penny Market (unt Boni), Carrefour (lapte semidegresat), Kaufland (lapte integral, semidegresat si UHT) si Lidl (branza de vaci Fagaras, iaurt de baut, lapte semidegresat, UHT, sana si smantana).



Producatorul este controlat de omul de afaceri Raul Ciurtin, care detine indirect 42,53% din actiunile Albalact, prin doua firme inregistrate in Cipru, Crisware Holdings (26,86%) si Croniar Holdings Limited (15,67%). In actionariat se mai regaseste fondul de investitii RC2, inregistrat tot in Cipru, cu 25,45% din actiunile Albalact. Conform celei mai recente cotatii de pe Rasdaq, Albalact valoreaza peste 188 de milioane de lei.

Banca Transilvania a avansat in topul celor mai mari banci din Romania, dupa achizitia recenta a Volksbank. De asemenea, Banca Translivania este brandul romanesc care se claseaza anul acesta intre primele cinci cele mai admirate si apreciate branduri din Romania si este liderul segmentului financiar-bancar in studiul Superbrands Romania 2015, urmat de BRD, pe locul 10 in Top Superbrands Romania 2015. 

Popularitatea brandului poate fi explicata si prin masura anuntata pentru clientii preluati de la Volksbank ce au imprumuturi in franci elvetieni.

De asemenea, Banca Transilvania, prin Sucursala BT Italia, a lansat si primul credit imobiliar dedicat persoanelor cu rezidenta in Italia si care doresc sa cumpere imobile in Romania.

Institutia de credit cu sediul in Cluj-Napoca este listata si la Bursa de Valori Bucuresti, avand o capitalizare de peste 5,3 miliarde de lei, conform celei mai recente cotatii.

Casa de Insolventa Transilvania (CITR) a ajuns lider al pietei de profil din Romania pe fondul crizei care a "doborat" zeci de mii de firme. Cu o echipa de peste 110 de specialisti, 40 practicieni in insolventa si 12 echipe de lucru, CITR a gestionat procedura insolventei a peste 750 de societati comerciale si este reprezentata la nivel national. Expertiza sa acopera arii de activitate ca: agricultura, transport, industria farmaceutica, alimentara, a lemnului, a incaltamintei, productii ceramice, panificatie, activitati comerciale, extracţia si prelucrarea produselor petroliere, prelucrarea minereurilor neferoase, real estate.

CITR este parte a CITR Group, un grup de societati specializat in identificarea de solutii personalizate pentru insanatosirea companiilor.

RCS&RDS, companie infiintata in 1994 la Oradea, a ajuns lider pe piata serviciilor de televiziune si de Internet din Romania, depasind UPC, subsidiara locala a grupului american Liberty Global.

Compania Romanian Cable Sistem (RCS) a cunoscut o dezvoltare rapida pe piata din Romania, primii pasi concretizandu-se prin achizitionarea mai multor retele de comunicatii din tara.

Acum, RCS & RDS este unul dintre cei mai importanti operatori de telecomunicatii din regiune, furnizand servicii in Romania, Ungaria, Spania si Italia. Compania este lider pe piata din Romania in furnizarea serviciilor de internet si de televiziune prin cablu si satelit, dar si unul dintre furnizorii principali de servicii de telefonie fixa si mobila, internet mobil precum si servicii de continut video la cerere. Aceasta deserveste peste 3,22 milioane de abonati pentru serviciile de televiziune (cablu si satelit), peste 1,8 milioane de abonati la serviciile de acces Internet fix si alti peste 1,45 milioane de abonati la serviciile de telefonie fixa.

Compania detine televiziunea de stiri in format full HD, Digi24 HD, cu 8 statii locale, 3 canale de sport, Digi Sport 1, 2 si 3, un canal de filme Pay-TV, Digi Film, 3 programe de documentare, Digi World, Digi Life si Digi Animal World, un canal de muzica, Utv si 4 posturi de radio: Pro FM, Info PRO, Music FM si Dance FM.

Timisoreana. Brandul de bere originar din orasul de pe Bega a ajuns sa fie distribuit pe intreg teritoriul tarii, aflandu-se acum in portofoliul Ursus Breweries.

Berea Timisoreana este fabricata inca de la 1718, fiind atestata printr-un act petitionar al magistratului orasului Timisoara, care dateaza din 1 ianuarie 1718.

De asemenea, Timisoreana este prima bere romaneasca produsa sub licenta in Republica Moldova.

Conform unor date publicate in anii anteriori de catre Ursus Breweries, Timisoreana este si marca de bere cu cel mai mare volum de vanzari din Romania.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 09 Decembrie 2019, 21:27
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter