- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Codul Deontologic DailyBusiness.ro

03 May, 15:08 • Redactia DailyBusiness
DailyBusiness.ro si-a asumat un Cod Deontologic pe care il respecta pe care il respecta. De astazi, acest Cod poate fi consultat de toti cititorii site-ului
Codul Deontologic DailyBusiness.ro

Politica de citare a surselor

Orice informatie publicata este atribuita unei surse: agentie de presa, alte mass-media (publicatii, radio, televiziuni, site-uri) locale si internationale, documente, persoane cu identitate precizata sau protejata.

Atribuirea de informatii unor surse anonime se va face numai dupa epuizarea tuturor posibilitatilor de atribuire catre surse cu identitate precizata, si numai daca importanta informatiilor respective justifica acest lucru.

Jurnalistul are obligatia de a pastra confidentialitatea acelor surse care solicita sa isi pastreze anonimatul sau a acelor surse a caror dezvaluire le poate pune in pericol viata, integritatea fizica si psihica sau locul de munca. Protectia secretului profesional si a confidentialitatii surselor este in egala masura un drept, dar si o obligatie a jurnalistului.

Informatiile preluate de la alte surse mass-media electronice se vor incadra in limita de 500 de caractere (cu exceptia situatiei in care intre DailyBusiness.ro si sursa citata exista o forma de intelegere sau contract)

In cazul redactarii de stiri pe baza unor declaratii exclusive facute la diverse posturi de televiziune sau radiouri, se va specifica numele institutiei de presa pentru care s-au facut declaratiile. In cazul redactarii de stiri pe baza unor declaratii cu caracter public – presedinte, prim-ministru, ministri sau alti reprezentanti ai autoritatilor publice sau private, transmise de televiziuni sau radiouri, precizarea numelui institutiei de presa care face transmisiunea este optionala.

In cazul redactarii de stiri pe baza unor documente oficiale ale companiilor si institutiilor publice, acestea se ataseaza materialelor publicate, in masura in care este posibil.

In cazul materialelor neoficiale – mailuri interne, note, regulamente interne etc, jurnalistul trebuie sa se asigure de autenticitatea lor si sa incerce sa confirme informatiile pe care doreste sa le publice cu un reprezentant oficial al companiei sau institutiei in cauza, sau din alte surse. In cazul in care informatia nu poate fi confirmata oficial, dar jurnalistul decide sa o publice, dupa ce s-a asigurat ca este autentica, acesta va specifica sursa informatiei (precizata sau anonima) si raspunsul oficial pe care l-a primit din partea companiei sau institutiei in cauza.

Informatiile publicate de bloguri sau alte resurse de pe Internet, cum sunt de exemplu forumurile sau conturile de pe retele sociale, pot fi utilizate in realizarea de articole numai dupa verificarea temeinica a acestora. In cazul in care informatia nu poate fi verificata, publicarea se face numai daca jurnalistul poate invoca credibilitatea, dovedita in timp, a sursei respective.

Publicatia isi rezerva dreptul de a folosi materiale si informatii de orice fel – text, continut video, audio, grafic sau de alta natura – trimise de utilizatori prin posta, telefon, email, formular de contact sau comentarii, exceptie facand situatiile in care expeditorul isi exprima in scris interdictia publicarii acestora.

Pentru ilustrarea materialelor de presa cu fotografii se vor folosi: baza de fotografii a publicatiei sau baza agentiilor de presa cu care publicatia are un contract in baza caruia poate folosi acest serviciu, ori site-uri care pun la dispozitie astfel de continut in mod gratuit sau sub licenta creative commons (CC). De asemenea, pot fi folosite arhivele foto ale companiilor sau institutiilor publice si orice alte surse care permit preluarea.

Continutul video poate fi preluat, cu citarea sursei, de pe alte site-uri, atata vreme cat acest lucru este posibil prin prezenta unui cod embed.

Corectarea erorilor

Redactia DailyBusiness.ro isi asuma eventualele erori si se obliga sa corecteze cu promptitudine orice eroare dovedita aparuta in articolele publicatiei.

Dreptul la replica se acorda atunci cand cererea este considerata a fi rezonabila si indreptatita. Dreptul la replica poate fi solicitat in termen de 30 de zile de la aparitia materialului vizat.

In cazul informatiilor sub embargo, DailyBusiness.ro se obliga sa nu le publice pana la data si ora permisa de compania ce a emis comunicatul. Totusi, informatiile pot fi publicate inainte de expirarea embargo-ului, in situatia in care alta publicatie incalca termenul, transformand astfel informatiile protejate in informatii publice.

De asemenea, daca o informatie aflata sub embargo poate fi confirmata din terte surse, si daca interesul public o justifica, ea poate fi publicata, cu citarea surselor. La expirarea embargo-ului, DailyBusiness.ro va reveni cu amanunte incluse in comunicatul remis de companie, daca exista informatii suplimentare.

Corectarea erorilor se poate face prin mai multe metode, in functie de natura si importanta informatiei denaturate (decizia apartine conducerii editoriale):

– Corectarea in articolul initial. In functie de importanta informatiei gresite, articolul va preciza sau nu ce anume a fost corectat.
– Articol separat, in care se precizeaza ce anume a fost corectat din articolul anterior
– In cazuri extreme, si in situatia improbabila in care un articol nu poate fi modificat si rescris pentru a fi corect, acel articol este retras de pe site.

Transparenta

Datele de contact ale publicatiei DailyBusiness.ro exista pe site. Adresa fizica, numar de telefon, e-mail, precum si persoana de contact. Numele, adresele de e-mail si responsabilitatile editoriale ale jurnalistilor sunt mentionate in caseta redactionala.

Numele societatii care detine publicatia, precum si Codul Unic de Identificare, sunt vizibile pe site.

In eventualitatea modificarii datelor de contact ale publicatiei, DailyBusiness.ro se obliga sa comunice noile coordonate in cel mai scurt timp posibil.

Articolele originale produse de redactia DailyBusiness.ro sunt semnate de jurnalistul/jurnalistii care a(u) participat la crearea lor. In cazul preluarilor, este citata sursa.

Publicitate

Articolele publicitare se vor delimita de continutul editorial prin atasarea la titlu a particulei (P), prin asocierea grafica, intr-o zona vizibila aflata la inceputul materialului, a simbolului grafic care reprezinta litera P intr-un cerc, sau prin alaturarea cuvantului „advertorial” intr-o zona vizibila, aflata la inceputul materialului. Regulile sunt valabile pentru orice forma de comunicare publica a informatiilor provenite de la DailyBusiness.ro (site, newsletter, alerte, produse adiacente). DailyBusiness.ro nu publica articole publicitare fara a le semnala in mod vizibil.

DailyBusiness.ro se aliniaza standardelor IAB in domeniu, neacceptand bannere/alte formate publicitare ce incalca aceste reguli. In cazul in care este semnalata o incalcare a regulilor IAB pe site, DailyBusiness.ro se obliga sa le indrepte in cel mai scurt timp, daca solicitarea este indreptatita.

Protectia minorilor

Jurnalistii DailyBusiness.ro vor proteja identitatea minorilor implicati in evenimente, exceptie facand situatiile in care exista acordul pentru publicare al parintilor sau al tutorelui legal.

Mecanisme de autoreglementare

Setul de principii care stau la baza actului jurnalistic si a politicii editoriale a DailyBusiness.ro este expus in Codul Deontologic intern al publicatiei. Acest Cod este public pe site-ul publicatiei. In cazul in care jurnalistii DailyBusiness.ro se abat de la aceste reguli, se expun sanctiunilor din partea publisherului.

Responsabilitatea editoriala si instanta superioara

Raspunderea pentru continutul publicat pe site-ul DailyBusiness.ro revine autorului si conducerii editoriale.

Redactorul-sef este raspunzator pentru intreg continutul publicat de catre DailyBusiness.ro. In situatia in care reclamatia dvs. nu a fost solutionata intr-un mod care sa va multumeasca, va puteti adresa publisher-ului publicatiei, Bazar Publishing SRL.