- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cota de piata Zentiva pe retail a crescut cu 1,5 puncte procentuale in T1

17 May, 16:23 • Redactia DailyBusiness
Compania de farmaceutice Zentiva a reusit sa castige in primul trimestru al anului 1,5 puncte procentuale, fata de sfarsitul anului 2006, din segmentul de retail evaluat la 4,6 miliarde lei (1,4 mld. euro) in 2007, cota ajungand astfel la 6,2% pe acest segment de piata.
Cota de piata Zentiva pe retail a crescut cu 1,5 puncte procentuale in T1

Veniturile Zentiva in primul trimestru au ajuns la 72,3 mil. lei (22,1 mil. euro), au anuntat oficialii companiei. Valoarea pietei de retail in primul trimestru al anului curent a fost de 1,27 miliarde lei (390,9 milioane euro).

„Piata de retail reprezinta mai mult de 80% din piata totala si are o dinamica exploziva datorata competitiei puternice intre producatorii de medicamente, consolidarii segmentului de distributie si a demararii proiectelor de asistenta primara prin transferul programelor nationale in farmacii”, a explicat Mariana Wencz, Country General Manager Zentiva SA.

Valoarea vanzarilor produselor preluate de la fosta Sicomed au reprezentat 57,7% din totalul vanzarilor Zentiva in primul trimestru al anului 2007.

In anul 2007, Zentiva a planifciat lansarea pe piata a cel putin 6 produse noi, dintre care 3 au fost deja lansate cu succes in primul trimestru: Zenra (antihipertensiv), Amyx (diabet) si Lindaxa (metabolism).

Piata farmaceutica romaneasca a crescut in perioada aprilie 2006 – martie 2007 cu 23,4%, pana la 5,79 mld. lei (1,77 mld. euro), comparativ cu perioada similara din anul anterior.