Fasolea galbenă, varza și castraveții românești sunt deja în hipermarket, anunta productorii din Uniunea Nationala a Cooperativelor Agricole de Producție Integrată (UNCAPI). Ei spun ca ar fi putut livra inca din săptămâna 21-27 mai, 6 tone de roșii și 20 de tone de cartofi saptamanal.
„Din punct de vedere al
hypermarketului, roșia românească este mai zemoasă, ceea ce inseamnă că rezistă
mai puțin și este mai sensibilă la manevrare decât roșia provenită din import.
Din ce am discutat cu colaboratorii de la „Țara Mea”, de exemplu, tot ce le
livrează Cooperativa sunt produse fără pesticide, fără conservanți, probabil cu
prețuri ușor mai mari decât cele din import.” (Ștefan Nicolae, Secretar general
UNCAPI)
Fermierii români produc legume, dar vând
dezorganizat
Producția de fructe și
legume, care a avut foarte mult de suferit din cauza problemelor de climă, a
beneficiat totuși de sprijinul MADR, mai ales cu Programul Tomata, sprijin
financiar care face ca producția de tomate să înregistreze o creștere
substanțială față de alți ani. Din păcate, majoritatea producătorilor agricoli
întampină greutăți în valorificarea producției, pentru că marile rețele de magazine încă nu au o
strategie de preluare a producției realizate. Pe de altă parte, producătorii
noștri suferă încă la capitolul organizare și asociere și se mulțumesc cu un
profit care sa le asigure „traiul decent”, adica cantități mai mici la un preț
mai mare.
„De multe ori cumpărăm
cantități mai mari de roșii, cartofi și alte legume perisabile decât comanda pe
care o avem la Kaufland ca să îi ajutăm pe micii producători să ruleze marfa și
să crească. Dar nu asta e problema. Problema reală este că am putea livra mult
mai mult la raft, dar legumicultorii se îndreaptă către tradiționala piață,
pentru că nu-i bagă nimeni în seama - lucru absolut firesc, de altfel. Dacă nu
învățăm să lucrăm cât mai organizat, prin cooperative și asociații, nu avem cum
să creștem și să ne recâștigăm piața, deci rămânem cu
<<potențialul>>” (Florin Burculescu, Președinte Cooperativa Țara
Mea)
„Cred că soluția e să lucrăm împreună – producători/legumicultori,
cooperative agricole, retaileri și MADR – la soluții pentru produsele
românești, pentru ce se produce în țara noastră. În primul rând să înțelegem că
e vorba și de siguranța alimentară, apoi de impactul pe care îl putem avea în
bugetul țării, valorificând astfel potențialului agricol al României.” (Ștefan
Nicolae, Secretar general UNCAPI)
Cooperativele înscrise în
Uniunea Națională a Cooperativelor Agricole de Producție Integrată au afaceri
de 40 de milioane de euro în cele mai importante ramuri din agricultură.
Sectoarele în care activează sunt: sectorul vegetal, legumicol, creșterea
păsărilor și producția de ouă, creșterea ovinelor și caprinelor, procesarea și
producția de lapte și a produselor din lapte, precum și vânzarea produselor
agroalimentare.
UNCAPI cuprinde trei mari cooperative, o asociație a crescătorilor de ovine
și caprine și aproximativ 400 de fermieri. În acest moment, toate cooperativele
care sunt înscrise în UNCAPI colaborează între ele.
COMPANII
De ce nu ajung legumele romanesti la consumatori
11 iunie 2018, ora 11:32
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din COMPANII
14 iunie 2022, ora 14:06 in Companii |
80 vizualizari |
0 comentarii
02 iunie 2022, ora 10:39 in |
67 vizualizari |
0 comentarii
30 mai 2022, ora 11:44 in |
59 vizualizari |
0 comentarii
14 aprilie 2022, ora 13:49 in |
83 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- Kaufland Romania investeste 1,5 milioane euro in energie verde
- Kaufland deschide un magazin nou in Tarnaveni, judetul Mures
- Ce impact a avut a patra cea mai mare companie din țară în economia României în 2020
- Kaufland oferă studenților români care învață în spațiul germanofon burse în valoare de 26.000 euro
- Scanezi cu telefonul si platesti: Kaufland lanseaza o aplicatie prin care cumperi de 3 ori mai repede
Ultima ora
- Ionut Tanasoaica este noul CEO Electromontaj (joi, 13:40)
- Arctic dublează capacitatea de producție la fabrica din Ulmi, Dâmboviția (joi, 13:36)
- Xella vinde divizia de prefabricate din beton Macon (marti, 15:51)
- Arctic deschide in Romania un hub regional de piese de schimb care va deservi 23 de tari (joi, 12:29)
- Agroserv Mariuta: Afaceri de 68,4 milioane de lei in 2021, in crestere cu 40% (marti, 13:56)
- Razboiul din Ucraina si sanctiunile economice impuse Rusiei: temeri pentru o noua criza alimentara (joi, 11:45)
- Pregatirea casei pentru un atac nuclear pe timp de razboi (luni, 17:19)
- Cum vad succesul antreprenorii romani: 47% considera ca resursa umana este cea mai importanta (miercuri, 14:55)
- Coca-Cola HBC România își extinde portofoliul de cafea cu un nou brand, Caffè Vergnano (miercuri, 14:46)
- Agroland Agribusiness vizeaza vanzari de aproximativ 48 milioane de lei in 2022 (luni, 15:00)