- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Fabryo si-a crescut cota de piata la 23,5% in septembrie, in ciuda scaderii pietei de lacuri si vopsele

15 Nov, 15:04 • Redactia DailyBusiness
Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo Corporation si-a crescut cota de piata la 23,5% in august-septembrie 2010, in ciuda scaderii pietei de profil pe segmentul de retail cu 22%, a anuntat luni compania.
Fabryo si-a crescut cota de piata la 23,5% in septembrie, in ciuda scaderii pietei de lacuri si vopsele

Cota de piata valorica a companiei a continuat trendul ascendent, ajungand la 23,5% in august – septembrie 2010, conform ultimelor date ale companiei de cercetare Memrb, dupa ce in perioada iunie-iulie raportase o cota de 22,7%.

Compania a inregistrat cresteri in volum si in valoare in principalele categorii de produse: lavabile, emailuri si lacuri. Savana este cea mai puternica marca in segmentul de produse decorative din Romania.

In categoria vopselelor lavabile, cresterea in valoare este de 13%, in timp ce emailurile au inregistrat un avans valoric de 6% in aceasta perioada, fata de intervalul august-septembrie al anului trecut.

Lacurile au ajuns la o cota de 20,6% de la 10,6 %, in august – septembrie 2009.

„Rezultatele obtinute pana in acest moment confirma atingerea obiectivului principal al companiei pentru 2010, de majorare a cotei valorice in retail la 24%, pana la finalul anului”, au spus reprezentantii Fabryo.

In prezent, trei companii producatoare de vopsele detin peste 50% din piata de retail. In volume, Fabryo detine o cota de 21,6%, primii trei producatori reprezentand impreuna 51,9% din piata, iar valoric, unde cota insumata a primilor trei producatori este de 57,3%, Fabryo detine 23,5%.

„Conform ultimelor date Memrb, avem o crestere si fata de iunie-iulie 2010 si comparativ cu aceeasi perioada a anului 2009, astfel incat putem spune ca ne-am atins tinta pentru acest an, in ceea ce priveste consolidarea pozitiei de lider a Fabryo, atat in retail, cat si in industrie”, a declarat Aliz Kosza, director general executiv Fabryo Corporation.

„Acelasi studiu Memrb indica, in perioada monitorizata, o scadere a consumului in retail de -22% in valoare”, a adaugat Kosza.

Campania integrata ‘Savana culoare’ a contribuit, de asemenea, substantial la detasarea de competitorii Fabryo, astfel incat, prin cresterea inregistrata pe segmentul produselor colorate (lavabile si tencuieli), compania estimeaza ca detine, prin cifra de afaceri pe lacuri si vopsele decorative, peste 30% din totalul pietei.

Fabryo Corporation este cel mai mare producator si lider pe piata de lacuri si vopsele decorative din Romania, cu vanzari realizate exclusiv pe piata locala, potrivit datelor proprii.

Portofoliul companiei include vopsele, lacuri, emailuri, amorse si grunduri, comercializate sub marcile Savana, Innenweiss si Rost. Compania detine cea mai mare platforma de productie de vopsele din Europa de Sud-Est, in urma unei investitii de peste 20 milioane de euro din 2006 pana in prezent. Actionar unic al Fabryo Corporation este fondul de investitii suedez Oresa Ventures.

Printre concurentii Fabryo pe piata locala se numara Policolor, Dufa Deutek si Kober.