COMPANII

Fan Courier: Revenirea pe creștere a economiei și a segmentului e-commerce ne fac să privim optimiști către anul care urmează

18 decembrie 2015, ora 12:27 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Adrian Mihai_0.jpg
Fan Courier, business antreprenorial fondat în urmă cu peste 17 ani de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai, estimează că va încheia exercițiul financiar al anului în curs cu afaceri de aproape 400 mil. lei ( 88,7 mil. euro), în creștere cu 20% față de 2014.

Liderul pieței locale de curierat își consolidează astfel poziția pe piață și anunță continuarea investițiilor de dezvoltare la nivel național și în 2016.

"
Revenirea pe creștere a  economiei și a segmentului e-commerce ne fac să privim optimiști către anul care urmează. Pentru 2016, estimăm un avans al afacerii de 10-15%”, a declarat Adrian Mihai (foto), Managing Partner, unul dintre fondatorii FAN Courier.

Jumătatate din fondurile de investiții direcționate spre HUB-ul regional de la Brașov



Anul acesta,  cel mai mare jucător din industria locală de curierat a bugetat investiții de peste 8 milioane de euro și a demarat un program de dezvoltare pe orizontală.

Compania a dublat numărul centrelor de predare-primire colete și plicuri din București, serviciu destinat clienților care nu dispun de timpul necesar pentru a aștepta un curier la livrare/trimitere și a ajuns astfel la 108 puncte de lucru cu clienții la nivel național.

În utimii zece ani, investițiile totale ale FAN Courier au depășit 62 de milioane de euro, investiția media anuală fiind de aproximativ 7 milioane de euro.
 

"Mai mult de jumătate din sumele alocate pentru investiții – 4,5 milioane euro – au fost direcționate către constucia HUB-ului dn Brașov, al doilea cel mai important după București. Aici vor lucra aproximativ
300 de persoane, care au fost introduse deja în programe de training specifice activității noastre. HUB-ul din Brașov a devenit o necesitate pentru eficientizarea timpilor pe rutele de transport și datorită potențialului de dezvoltare economică al zonei. Pentru viitorul apropiat, planurile de dezvoltare ale companiei includ deschiderea unui al treilea HUB regional, în analiză fiind Sibiu sau Cluj", a spus Felix Pătrășcanu, Managing Partner Fan Courier.    

Au fost menținute investițiile curente în flota auto, infrastructura IT ( software și hardware ) și pregătirea angajaților. Investițiile în flota auto au constat atât în mentenanță și înlocuirea autovehiculelor care s-au apropiat de limita de amortizare cât și în continuarea extinderii flotei. Dacă în urmă cu un an, flota proprie Fan Courier includea 10 TIR-uri, în 2015, numărul acestora a fost triplat. Flota auto a fost mărită cu 15%, depășind 2.650 de vehicule,  în timp ce înlocuirile de mașini vechi au însumat alte 5 % din total.
Personalul companiei a crescut cu 65% față de 2013

Dezvoltarea capacității de transport este efectul continuării dezvoltării activitătii, al creșterii portofoliului de clienți și trimiterilor dar și al creșterii semnificative a numărului angajaților. Dacă în 2013, compania avea 2.743 de colaboratori, anul acesta numărul lor ajunge la 4.500, ceea ce înseamnă o creștere de aproape 65% față de acum doi ani. 

25 de milioane de comenzi, în 2015

Compania estimează că anul acesta numărul trimiterilor efectuate va depăși cifra de 25 de milioane, ceea ce înseamnă o medie de aproape 100.000 de comenzi zilnic.

Urmare a creșterii sectorului  e-commerce, segmentul B2C a înregistrat un avans de 30-40% astfel că astăzi volumul transportat B2C reprezintă 35% din total.

Segmentul  C2C acoperă 3 %, diferența de 62% fiind B2B.  Acest ultim segment este singurul care a înregistrat un ușor recul, în principal ca efect al unor modificări legislative – cum ar fi transmiterea facturilor în format electronic.


”Perioada de discount-uri cunoscută sub denumirea de Black Friday devine de la un an la altul unul dintre principalele vârfuri ale activității FanCourier. În fiecare an, numărul comenzilor generate de BF crește, uneori depășind estimările inițiale. În 2015, numărul comenzilor pe care le-am onorat a fost cu până la 30% mai mare decât în 2014 iar estimările privind anul viitor sunt în continuare de creștere”, a spus Adrian Mihai. 

Pentru 2016, principalele planuri ale companiei sunt în direcția continuării programelor de investiții, prioritare fiind cel de-al treilea HUB regional modernizarea sediilor din țară în care își desfășoară activitatea și investițiile în infrastructură.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 17 Mai 2022, 16:46
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter