COMPANII

Guvernul sesizeaza DNA pentru contractul acordat Romstrade la Transalpina

29 mai 2014, ora 11:24 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
nelu iordache.jpg
Guvernul va sesiza Directia Nationala Anticoruptie (DNA) pentru posibile fapte de natura penala in acordarea catrecompaniaRomstrade a contractului de proiectare si executie a unui tronson din DN 67C Transalpina, precum si inderulareaulterioara a lucrarilor.

Neregulile sunt prezentate de Guvern in urma unei verificari efectuate de Corpul de Control laCompaniaNationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR).

Inspectorii sustin ca documentele aferente ofertei financiare a Romstrade, declarata castigatoare, au fost neconforme, ca o serie de clauze contractuale privind modalitatea de plata au fost modificate in functie de interesele companiei si ca Romstrade nu a respectat contractul in ceea ce priveste constituirea garantiei de buna executie pentru lucrarile efectuate.

Acestia arata ca, in 2008, directorul adjunct al CNADNRCristian Duicaa solicitat initierea procedurii de atribuire a acestuicontractfinantat in sistem credit-furnizor, desi obiectivul de investitii nu era cuprins in programul achizitiilor publice si nu erau identificate sursele de finantare, solicitare respinsa de catre directia de achizitii.



Ulterior, insa, conducerea executiva a CNADNR a propus, fiind aprobat, ca atributia de acordare a contractului sa revina directiei regionale Craiova, de la directia similara din Cluj, potrivit Mediafax.

In septembrie anul trecut, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta cava rezilia contractul cu firma Romstrade, care nu incheiase lucrarile la soseaua Transalpina.

In decembrie 2012,CNADNR a transmis Romstrade, firma detinuta de Nelu Iordache (foto), instiintarile de reziliere pentru alte doua contracte, de modernizare a DN5 Bucuresti - Adunatii Copaceni si de constructie a variantei de ocolire Caracal.

Transalpina strabate ozona cu un potential turistic deosebit. Soseaua ajunge la o altitudine record de 2.107 metri, pe Varful Papusa, si are o lungime de 148 de kilometri, proiectul de modernizare depasind in dimensiuni, dificultate de executie si pret Transfagarasanul. Se pare ca drumul a fost construit in timpul romanilor, avand o importanta strategica, si a fost modernizat in perioada interbelica, de catre Carol al II-lea, fiind cunoscut si ca "Drumul Regelui".

Citeste si:
Control al Garzii de Mediu privind amenajarea Transalpina. Vezi neregulile constatate
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 18 August 2022, 19:31
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter