- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Ikea retrage 3 produse vandute in 25 milioane de exemplare

09 Feb, 15:15 • Redactia DailyBusiness
Compania Ikea le recomandă clienților care au o plafonieră HYBY, LOCK sau RINNA să o demonteze cât mai repede și să o aducă la magazinul din București, unde vor primi înapoi suma integrală plătită pe produs.
Ikea retrage 3 produse vandute in 25 milioane de exemplare


Compania a primit o serie de sesizări de la
clienți care au semnalat că abajururile de sticlă s-au desprins și au căzut,
fie în timpul utilizării, fie în timpul asamblării. În urma unei anchete
preliminare inițiate de companie, a rezultat că două posibile cauze pot fi:
uzarea în timp a clemelor de plastic folosite pentru susținerea sticlei sau
faptul că, uneori, plafonierele pot fi asamblate incorect, ceea ce creează
presiune pe abajurul de sticlă. 

Cele trei
modele de plafoniere au fost testate atât în timpul fazei de dezvoltare de
produs, cât și în timpul producției. În plus, au fost testate de laboratoare
externe pentru a verifica conformitatea cu standardele în vigoare și au trecut
toate testele de siguranță. Din păcate, în acest caz, testele nu au fost suficiente
pentru a descoperi riscul desprinderii abajururilor mai devreme. 

Compania a decis retragerea de la vânzare și
rechemarea de pe piață a tuturor plafonierelor HYBY, LOCK și RINNA, pentru a
preveni orice posibilitate de producere a vreunui incident.
 

Plafonierele de sticlă HYBY și LOCK au fost
vândute în toate țările în care se află magazine IKEA; LOCK din 2002 și HYBY
din 2012. RINNA a fost vândută în unsprezece țări europene și în China,
începând din 2010. Vânzările totale au fost de peste 25 de milioane de bucăți,
din toate cele trei produse.
 

Din magazinul IKEA din București au fost
cumpărate:
5.775 plafoniere HYBY, la prețul de 44,9
lei, începând din anul 2012,
125.730 plafoniere LOCK, la prețul de 16,9 lei,
începând din anul 2007.
Plafonierele RINNA nu au fost expuse la
vânzare în București.
 

Magazinul Ikea din Băneasa nu mai are
aceste produse la vânzare și nu a primit nicio sesizare de la clienți în
privința niciunuia dintre acestea.
 Clienții care au cumpărat plafoniere HYBY
și LOCK sunt invitați la departamentul Relații Clienți din magazin pentru a
returna produsul și pentru a primi înapoi suma integrală. Dovada plății (bonul)
nu este necesară.