- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Orasele de marime medie devin atractive pentru hipermarketuri

10 Apr, 14:43 • Redactia DailyBusiness
Trei dintre cele mai importante firme de retail prezente pe piata din Romania, Carrefour, Auchan si Kaufland, vizeaza pentru acest an extinderea retelelor de magazine si in orasele de marime medie, pe langa dezvoltarea in marile centre economice.
Orasele de marime medie devin atractive pentru hipermarketuri

Carrefour Romania, proprietate a grupului francez Hyparlo, va investi anul acesta 60 de milioane de euro pentru extinderea retelei de hipermarketuri cu trei magazine, doua in Iasi si unul in Cluj-Napoca, a declarat pentru NewsIn directorul de marketing al companiei, Andreea Mihai. Inaugurarea centrelor comerciale este programata pentru al doilea semestru al acestui an.

Prin reteaua de sapte magazine, cate detine in prezent in Ploiesti, Constanta, Brasov si Bucuresti, Carrefour Romania a comercializat anul trecut produse in valoare de 608,9 milioane de euro, ceea ce a insemnat o crestere cu 39% fata de 2005.

Auchan va deschide in a doua jumatate a anului alte patru magazine in Targu-Mures, Cluj-Napoca, Pitesti si Bucuresti, in 2008 urmand sa fie deschise alte doua hipermarketuri in Constanta si Timisoara. Retailerul francez a intrat pe piata la sfarsitul anului trecut cand a inaugurat magazinul Auchan Titan, cu o suprafata de 16.000 de metri patrati si o capacitate de 25.000 de clienti.

Anul acesta, grupul german Kaufland a deschis deja sase magazine noi in Piatra Neamt, Turda, Tirgu-Jiu, Sibiu, Cluj-Napoca si Iasi, si estimeaza ca, pana la finele anului, va mai deschide inca opt hipermarketuri. „Pana la sfarsitul lunii aprilie vom deschide magazine in Constanta si Roman, iar apoi in Braila”, au declarat reprezentantii Kaufland.

Kaufland a investit in Romania, pana in prezent, aproximativ 301 milioane euro.

Anul trecut, compania a demarat un proiect in Romania, in parteneriat cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), care presupune investitii de 300 milioane euro pe termen lung.