- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Pas istoric pentru LEGO. Ce jucarie a lansat producatorul danez

19 Feb, 18:41 • alexandru.suciu
LEGO a anuntat ca a scos prima figurina cu un tanar in scaunul cu rotile. Compania daneza a dat astfel curs cererii grupului #ToyLikeMe, din Marea Britanie, care s-a plans ca LEGO incurajeaza stereotipiile despre persoanele cu handicap, prin modelele pe care le promoveaza.
Pas istoric pentru LEGO. Ce jucarie a lansat producatorul danez

LEGO

a facut un pas major in istoria companiei. Producatorul
celebrei jucarii a decis sa scoata prima figurina ce infatiseaza un tanar in
scaunul cu rotile. LEGO a reactionat
astfel la campania initiata de grupul #ToyLikeMe, din Marea Britanie, care s-a
plans ca producatorul de jucarii incurajeaza prejudecatile fata de persoanele
cu handicap. Petitia initiata de grupul #ToyLikeMe a fost semnata de 20.000 de
persoane, iar cei din conducerea LEGO
s-au dovedit foarte receptiv la aceste sensibilitati.
#ToyLikeMe a cerut sa fie fabricate si jucarii care sa
ilustreze tineri cu handicap, care sa-i reprezinte pe cei aproxiamtiv 770.000
de copii cu dizabilitati, din Mare Britanie: „Ne dorim ca dizabilitatile
sa nu fie doar izolate in spital, ci sa fie parte dintr-un scenariu mai
relaxat, vesel”, a declarat Rebecca Atkinson, initiatoarea campaniei.
Aceasta sufera la randul ei de pierdere de auz partiala si de pierderea vederii
periferice si este mama a doi copii.
Reactia celor de la LEGO nu s-a lasat prea mult asteptata.
Producatorul danez de jucarii a prezentat prima figurina ce reprezinta un tanar
in scaunul cu rotile. Acesta poarta un fes pe cap si afiseaza un zambet prin
care incearca sa sugereze ca nu este cu nimic mai prejos decat alti tineri.
Este prima figurina de acest fel, dintr-o serie lunga ce urmeaza sa intre in
colectia LEGO City. Jucaria urmeaza sa fie pusa in vanzare in luna iunie si se
asteapta sa devina un simbol la noii generatii de jucarii, care sa diminueze
din stereotipurile intalnite pana acum.
De altfel, este de asteptat ca si ceilalti producatori de
jucarii sa reactioneze. Este si dorinta celor de la #ToyLikeMe, care isi doresc
ca initiativa LEGO sa devina o
practica in colectiile celor mai importante branduri de jucarii: „Suntem
mai mult decat fericiti in momentul acesta. LEGO a spart gheata si a facut fericiti 150 de milioane de copii cu
handicap, parintii lor, cainii si hamsterii lor. Intr-o nota serioasa, va spun
ca aceasta decizie este un imbold urias pentru a eradica marginalizarea
sociala”, a mai precizat Rebecca Atkinson, potrivit BBC.