- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Piata suplimentelor alimentare ar putea creste in acest an cu peste 10%

04 Apr, 09:14 • Redactia DailyBusiness
Vanzarile de suplimente alimentare ar putea creste in acest an cu 10%, de la aproximativ 200 milioane de euro in 2010, pe fondul majorarii consumului de produse ieftine din acest segment, precum si datorita investitiilor in marketing realizate de companiile de profil.
Piata suplimentelor alimentare ar putea creste in acest an cu peste 10%

„Cred ca piata va creste anul acesta in valoare si eu sper ca va creste si in unitati. Ma bazez pe faptul ca va continua sa creasca consumul de suplimente alimentare din segmentul low de pret, ceea ce nu inseamna ca si calitatea efectului va fi aceeasi la consumator, insa e un mod normal de orientare catre produse ieftine in perioada aceasta. Eu cred ca piata va depasi cresterea de anul trecut si va fi de peste 10% in valoare. De asemenea, investitiile de marketing si o acoperire mai buna a pietei pot sa genereze aceasta crestere”, a declarat Catalin Vicol, directorul general pe regiunea sud-est europeana a producatorului ceh de suplimente alimentare Walmark.

El a adaugat ca anul trecut valoarea pietei de suplimente alimentare a crecut cu 8%, insa consumul efectiv in unitati a scazut cu 3%.

„Piata a urcat anul trecut in medie cu 8%, vorbind doar despre vanzarile prin farmacii, acesta fiind singurul canal care se monitorizeaza, insa a avut o scadere de 3% in unitati. Au crescut TVA si marjele in sistemul de distributie. Per total s-a simtit o majorare de pret de 11% in 2010”, a spus Vicol, citat de Mediafax.

Reprezentantul Walmark a adaugat ca una din diferentele majore ale pietei de suplimente alimentare din Romania in comparatie cu Bulgaria si Ungaria, unde Vicol conduce filialele locale ale companiei, sunt termenele lungi de incasare a banilor din piata.

Suntem si noi afectati de termenele largite de plata, desi nu ar trebui, intrucat consumatorul plateste produsele noastre in farmacii cu bani cash. Principala problema este faptul ca lucrand cu distribuitorii farmaceutici termenul de plata se extinde pentru toata lumea. Pe o factura a unui distribuitor catre o farmacie se pot gasi si produse compensate, si OTC-uri si suplimente alimentare”, a arata Vicol.

Walmark Romania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 58 milioane de lei (13,8 milioane de euro), in crestere cu 16% fata de anul anterior. „Ne-au ajutat stabilitatea cursului euro, o planificare mai eficienta si noul sistem de control al costurilor”, a afirmat Vicol.

Pentru acest an Walmark vizeaza o crestere a afacerilor cu peste 10%, pe fondul diversificarii portofoliului cu 10-15 produse.

„Anul 2011 a inceput la fel de bine cum am incheiat 2010. Ne asteptam si in acest an la o crestere a cifrei de afaceri de doua cifre, undeva peste 10%. Ne bazam pe produsele noi pe care o sa le aducem, vom intra si pe alte arii terapeutice pe care nu suntem inca prezenti. Aducem 10-15 produse, dintre care 3-5 vor fi branduri noi pe piata”, a mai spus Vicol.

Walmark vinde majoritatea produselor in farmacii, magazine naturiste si pe internet. Doar 2% din produse sunt comercializate in hipermarketuri si supermarketuri.

Compania investeste anual aproximativ 20% din cifra de afaceri in vanzari si marketing si are o cota de piata, potrivit datelor proprii, de 20,5%.

„Procentul variaza de la an la an in functie de numarul de branduri noi lansate. Cand avem lansari multe si investitia in marketing se mareste ca procent din cifra de afaceri, aproximativ 20%, cu o variatie anuala de 2-3%. Probabil ca anul acesta vom avea o investitie si mai mare in vanzari si marketing pentru ca vom avea mai multe branduri pe care le vom aduce pe piata”, a spus Vicol.

In Romania, consumul de suplimente alimentare este scazut in comparatie cu media europeana, iar piata locala are potential de dezvoltare, apreciaza Vicol.

Walmark are in Romania 60 de angajati.

Compania este sucursala producatorului ceh de produse farmaceutice si suplimente nutritive Walmark, care a intrat in Romania in 1997 si are in prezent un portofoliu de peste 100 de produse.