- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Recuperatorul care l-a lasat pe Cornel Penescu fara Harley Davidson: Boom-ul pietei de colectari se apropie de final

30 Sep, 00:19 • traian.badulescu
Boom-ul pietei de recuperare bunuri si creante se apropie de sfarsit, pe fondul finalizarii contractelor de credite si leasing incheiate in perioada anterioara de crestere economica, a declarat Marian Comanescu (foto), administratorul firmei de profil Active Recovery.
Recuperatorul care l-a lasat pe Cornel Penescu fara Harley Davidson: Boom-ul pietei de colectari se apropie de final

Acesta a explicat ca in 2007-2008 bancile si institutiile financiare nebancare (IFN) au acordat foarte multe imprumuturi, fara a tine cont de riscurile implicate. Acest lucru a dus ulterior la un maxim al pietei de recuperare bunuri si creante.

Dar pentru ca cele mai multe contracte de leasing incheiate in 2007-2008 sunt pe 2-3 ani si urmeaza sa se incheie, si boom-ul pietei de recuperari se apropie de final, a explicat Marian Comanescu.

Cu toate acestea, el este increzator ca intotdeauna va fi de lucru pe aceasta piata. In plus, administratorul firmei de recuperare creante a precizat ca intentioneaza sa extinda serviciile oferite firmelor de leasing, ce genereaza 70% din cifra de afaceri a companiei.

Printre noile servicii el a mentionat oferirea de informatii legate de clienti rau-platnici sau consiliere in procesul de acordare imprumuturi.

Marian Comanescu a explicat ca Active Recovery are o rata medie de recuperare a creantelor de 65% si un timp mediu de 35 de zile.

El a precizat ca munca agentilor de recuperare este dificila mai ales in cazurile de fraudare. Spre exemplu, rata fraudelor ajunge la 20% in cazul recuperarilor auto, potrivit lui Comanescu.

Astfel, sunt cazuri in care clientii prezinta date false la incheierea contractelor. O alta practica de fraudare este schimbarea autoturismelor intre rau-platnici.

„Mergem sa recuperam un Renault Clio de la un client din provincie si observam ca el conduce o Dacia Logan. Intrebat unde este autoturismul luat prin firma de leasing, clientul spune ca e la fiul sau la Bucuresti”, a povestit Comanescu dificultatile intampinate de agenti in recuperarea bunurilor.

Mai mult, sunt retele de infractori organizate la nivel european care schimba seria sasiului. Pentru a depista bunurile in astfel de cazuri, compania colaboreaza cu politia din state ca Germania si Italia.

Alte practici de fraudare constau in dezmembrarea masinilor sau vanzarea lor catre interlopi. In aceste cazuri rezulta o pierdere mai mare de timp si mai multe procese.

„De exemplu, un bun recuperat dupa sase luni nu mai acopera nici jumatate din valoarea debitului restant”, a explicat Marian Comanescu.

El a mentionat ca cel mai mare caz pe care l-a avut compania sa a fost recuperarea unui parc auto in valoare de 1 mil. euro de la un dealer. Acesta luase spre revanzare masini scumpe precum Rolls Royce, Bentley, Bugatti, Porsche si Mercedes.

Administratorul Active Recovery a mai spus ca societatea s-a mai ocupat si de recuperea unei motociclete Harley Davidson si a unor bunuri din magazinul Pic Calarasi, apartinand omului de afaceri Cornel Penescu.

Comanescu a mentionat ca Penescu a deschis magazinele Pic cu bani de la firme de leasing, ca stocurile de marfuri au fost finantate de banci si doar terenurile au reprezentant investitie proprie.

Marian Comanescu, fost angajat al Serviciului de Protectie si Paza (SPP), a pus bazele companiei Active Recovery in 2009, alaturi de un medic din Pitesti, care detine 50% din societate.

Comanescu controleaza un sfert din companie, iar restul de 25% apartine partenerilor de la casa de avocatura Danila, Petre & Asociatii.

Active Recovery a realizat in cele 8 luni de activitate din 2009 o cifra de afaceri de 300.000 euro, iar in acest estimeaza o triplare a incasarilor, la 900.000 euro.

Pe piata locala de colectare creante, estimata la 140 mil. euro in 2009, mai sunt active companii precum Eos Ksi, Coface, Urban si Asociatii.