- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Romaqua isi schimba in fiecare saptamana bugetul anual

12 Apr, 15:52 • Redactia DailyBusiness
Romaqua Group a lucrat anul trecut si in 2009 cu cate 5 variante de buget, iar anul acesta le schimba saptamanal, a declarat marti Nicolae Palfi, vicepresedintele companiei.
Romaqua isi schimba in fiecare saptamana bugetul anual

„Ajustam bugetele saptamanal, mai mult la intrari, pentru ca acolo avem cele mai multe necunoscute”, a explicat oficialul companiei care detine marcile Borsec si Albacher.

Printre necunoscute, acesta a mentionat pretul PET-ului, care a crescut de la 1.200 euro/tona la 2.000 euro/tona, pretul polietilenei din care se fac dopurile si foliile de la baxuri, precum si pretul carburantilor care influenteaza costul transportului.

„Avem curaj astazi sa facem vreo predictie? Nimeni nu se astepta la aceasta evolutie a leului sau la un razboi in Libia care sa creasca pretul petrolului. Nimeni nu mai stie ce se intampla”, a spus Palfi.

El a mai spus ca primul trimestru a fost cea mai neagra perioada din criza, cu exceptia catorva zile de soare.

Cu toate acestea, Romaqua Group estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 160 mil. euro, fata de nivelul de 142,5 mil. euro atins in 2010.

„Noua ne trebuie o canicula ca in 2007”, a spus oficialul Romaqua, precizand ca acest fenomen ar putea creste substantial vanzarile de bere si apa minerala.

Avans de 12% pe o piata a berii in scadere cu 3,5% in 2010

28% din vanzarile Romaqua Group au fost generate anul trecut de bere. Desi aceasta piata s-a comprimat cu 3,5%, producatorul Albacher a inregistrat un avans de 12%, potrivit lui Palfi.

De altfel, din investitiile de 20 mil. euro ce ar putea fi realizate incepand din a doua jumatate a anului, cea mai mare parte, de respectiv 11 mil. euro, va viza dezvoltarea productiei de bere.

Tot in functie de conditiile macro-economice, compania va aloca bani pentru diminuarea consumului energetic la componentele energofage precum si in dezvoltarea spatiilor de logistica, prin adaugarea a 20.000 mp.

Cea mai mare parte din vanzarile Romaqua Group din 2010, respectiv 52%, a fost generata de apa minerala Borsec.

Romaqua a vandut anul trecut 335 milioane de litri de apa minerala Borsec, din care 148 milioane de litri au fost apa plata.

Borsec este lider pe piata de ape imbuteliate din 2005, in prezent avand o cota de 26% in volum.

Intreaga piata s-a ridicat la 1,18 miliarde litri, ceea ce se traduce printr-un consum de 54 de litri/cap de locuitor, nivel de aproape trei ori mai mic fata de media europeana de 157 litri/cap de locuitor.

„2010 a fost primul an din istorie in care am pierdut 4%. Dar am scazut mult mai putin decat piata, astfel ca ne-a crescut cota de piata”, a punctat Palfi.

Profit brut de 7 mil. euro in 2010

Vicepresedintele Romaqua Group a mai spus ca societatea a inregistrat anul trecut un profit brut de circa 7 mil. euro.

In 2009, compania a raportat pierderi de circa 6 mil. lei.

Nicolae Palfi a mentionat ca profitul a fost pastrat in companie pentru dezvoltarea acesteia, nefiind redistribuit actionarilor.

„O companie e ca o vaca. Daca-i dai de mancare si tot ce ii trebuie, iti da lapte, daca nu, devine sterila”, a spus vicepresedintele Romaqua Group.

Pe langa Borsec si Albacher, portofoliul companiei mai cuprinde apa minerala Stanceni, apa oligominerala Aqautique, bauturile racoritoare Giusto, Quick Cola, Lamaita si Cico, cafeaua Metropolitan, bautura energizanta Giusto Electrik si berea Dorfer.