- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Statul rateaza afaceri cu statul: CFR Marfa a pierdut un contract de 22,5 mil. lei din cauza datoriilor la buget

31 May, 13:35 • Redactia DailyBusiness
CFR Marfa a pierdut un contract de 22,5 milioane de lei, fara TVA, cu Compania Nationala a Huilei (CNH), pentru transportul carbunelui, atribuit in final operatorului privat Grup Feroviar Roman (GFR), din cauza datoriilor pe care le are la buget, prin neplata impozitelor si a contributiilor sociale, informeaza Mediafax.
Statul rateaza afaceri cu statul: CFR Marfa a pierdut un contract de 22,5 mil. lei din cauza datoriilor la buget

Una dintre cerintele obligatorii ale licitatiei a fost ca ofertantul sa nu inregistreze datorii la plata impozitelor, taxelor si contributiilor la asigurarile sociale.

CFR Marfa a solicitat eliminarea acestei prevederi, argumentand ca, potrivit legislatiei, autoritatea contractanta are dreptul sa descalifice companiile cu datorii, insa nu este o cerinta obligatorie.

Totodata, CFR Marfa a aratat ca CNH avea la 19 martie o datorie catre transportatorul de marfa de 6,5 milioane de lei si sustine ca acesta este unul dintre motive pentru care inregistreaza datorii la bugetul de stat.

CNH a respins solicitarea, astfel ca CFR Marfa a depus o contestatie la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, la care insa a renuntat.

Transportul se va realiza pe o perioada de trei ani, in judetul Hunedoara, de la statiile de cale ferata Petrosani, Livezeni si Lupeni la Vulcan, cantitatea totala programata fiind de 604.300 de tone de carbune.

CNH va incheia un acord cadru cu GFR, care va contine contracte subsecvente, atribuite in functie de resursele financiare disponibile. Primul contract subsecvent are o valoare de 7,5 milioane de lei, fara TVA, si vizeaza transportul a 234.300 de tone de carbune pana la sfarsitul anului.

Acordul cadru a fost atribuit la 28 aprilie, dupa criteriul pretul cel mai mic.

Actionarul majoritar al GFR, cu 50,45% din actiuni, este compania Grampet, detinuta de Gruia Stoica. In actionariatul grupului se mai gasesc o persoana fizica, respectiv Didila Vasile, cu 26,17% din capital, si firmele Rapid Com (14,17%) si Turnoprest (9,19%).

GFR are ca obiect principal de activitate prestarea serviciilor de transport feroviar de marfuri si a serviciilor conexe si exploateaza un parc de peste 2.300 de vagoane, din care 1.200 proprii si 100 de locomotive, din care 75 sunt in proprietate. Printre clientii sai se numara Conpet Ploiesti, Holcim, ArcelorMittal Galati, Petrom si Rafo.