COMPANII

Taranul roman, client bun si-n vremuri grele: Cum creste piata de motoutilaje

10 ianuarie 2012, ora 00:03, autor(i): Cristina Mihai   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
flsoa.jpg
Piata de motoutilaje din Romania a crescut in 2011, iar reprezentantii companiei Ruris, unul din jucatorii locali importanti, considera ca tendinta de crestere se va mentine si in acest an, mizand pe agricultura de semi-subzistenta din Romania.

Catalin Stroe, directorul general si fondatorul Ruris a explicat, pentru DailyBusiness.ro de unde vine cresterea pe acest segment, ce anume a determinat marirea afacerilor propriei companii, dar si cum a inceput acest business.

Oficialul Ruris a estimat ca in 2011 piata a urcat cu circa 10%, pana undeva la circa 60 milioane de euro, iar pentru anul acesta preconizeaza o noua crestere. Resortul majorarii - agricultura de semi-subzistenta, adica mai simplu spus taranul roman, care nu face agricultura la scara mare.

Au insa acesti clienti banii necesari pentru a trece de la clasicele sape si coase, la utilaje de acelasi tip dar cu motor? Se pare ca da, pentru ca recurg la economii, data fiind importanta motoutilajelor in agricultura moderna.



Bani exista, acest tip de client strange banii de la an la an. Taranul roman se apropie si el de o zona a confortului si fie ca vrea, fie ca nu, secolul vitezei il lovesteCatalin Stroe

Potrivit sefului Ruris, astfel de motoutilaje devin rapid si o sursa de venit pentru acestia, pe langa faptul ca le aduce costuri de exploatare mai mici, pentru ca nu mai trebuie sa plateasca oameni cu ziua.

„Vad vecinii si vor si ei sa isi lucreze pamantul mai rapid si apeleaza la cel care are un astfel de motoutilaj”, spune Stroe.

Anul trecut, cifra de afaceri a Ruris a crescut cu circa 50% pana la aproximativ 4,6 milioane euro. Ce a determinat cresterea? O majorare substantiala a retelei de distributie, alaturi de investitiile in marketing si lansarea unor noi produse pe piata, de la motosape la motocoase cu masa sau de umar.

La nivel de retea de distributie, compania si-a crescut in 2011 numarul de dealeri cu circa 30% pana la 100, a intrat intr-o noua retea de DYI, Baumax, pe langa Dedeman si Hornbach, unde era deja prezenta, si a crescut cu 50% numarul magazinelor proprii, pana la 14.

Stroe este mai rezervat cu estimarile pe 2012. “Acum ne uitam la ce se intampla in Europa de peste jumatate de an, dar cred ca vom avea o crestere de cel putin 10%”, spune omul de afaceri.

In ceea ce priveste extinderea, acesta spune ca in perioada urmatoare intentioneaza sa creasca in continuare numarul de magazine prin care se vand produsele. Exista, spre exemplu, planuri de crestere a numarului de magazine proprii cu inca 20%.

De ce aceasta dezvoltare a distributiei in criza? Stroe spune ca o data cu criza s-au cernut lucrurile, iar unii din dealerii marilor branduri internationale au inceput sa se clatine si astfel s-a creat o bresa. “Asa am reusit sa intram pe piata. Dealerii au inceput sa fie dispusi sa incerce si produse noi de la alte branduri”, spune Stroe.

Cum a inceput acest business? Catalin Stroe s-a apucat sa proiecteze utilaje in facultate. In 1993, cand era anul 1 la facultate, a facut primul motocultor cu carcacasa transmisiei de fonta. A inceput cu 5, apoi a crescut incet incet, iar in prezent a ajuns sa vinda circa 10.000 de masini de sapat pe an.

Primele 5 motocultoare le-a produs cu bani imprumutati de la parinti si le-a vandut intr-un spatiu inchiriat din Craiova. Cu banii obtinuti a mai facut inca 7 si tot asa. Primul credit l-a luat abia dupa cativa ani: 500 milioane de lei vechi pe care i-a primit girand cu apartamentul in care locuia. Ca urmare a creditului, afacerea s-a dublat.

In cazul primelor motocultoare, Stroe a vandut lotul de omologare. “Acum incercam sa il regasim. Avem un fel de 'recompensa' in Craiova, cine aduce unul din cele 5 motocultoare, primeste in schimb unul nou gratis”, spune Stroe.

Pentru viitor, Stroe, care are circa 100 de angajati in Ruris, spune ca ar vrea sa se extinda si pe piete din strainatate, dar si in noi zone de business, cum ar fi cea aeronautica. Momentan nu a facut niciun demers concret in acest sens, planurile fiind pe termen lung.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
ion.gh a spus:
10/01/2012 10:00
Bravo acestui ROMAN care are sigur viziune. Cred in inflorirea satului Romanesc prin dezvoltarea moderna a gospodariilor si asociatiile de tarani.Iata suportul tehnic ,timid al inceputurilor acestor miscari.
 
CD a spus:
10/01/2012 13:41
Intrutotul de acord cu preopinentul. Asta e calea, pozitionarea intre chinezariile ieftine si "de unica folosinta" si brandurile de fite, cu preturi pe masura, aici e loc si pentru romani.
Iar baiatul asta, care pare sa n-aiba nici 40 de ani, merita tot respectul.
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 26 Mai 2020, 01:40
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter