Trei tineri arhitecți navali din Galați au revenit în țară acum trei ani pentru a pune bazele unei companii de consultanță în industria navală - GLO Marine. Au început în 2016 cu o investiție de 40.000 de euro și trei angajați, iar în prezent au 50 de angajați şi o creștere anuală a cifrei de afaceri de peste 100%.
Ca urmare a crizei financiare, industria navală din România a înregistrat, în perioada 2008-2018, pierderi de 34,47% în euro, iar abia în ultimii doi ani au apărut semne de creștere. Top 10 al firmelor de proiectare și arhitectură navală au afaceri de circa 25 milioane de euro, iar cifra de afaceri realizată de șantierele navale românești reprezintă 5% din PIB-ul României (650 milioane de euro anual).
Deși industria are un trend ascendent în România, companiile care activează în domeniu întâmpină două probleme majore:
1. Facultatea de Arhitectură Navală din Galați (singura de profil) este prea puțin cunoscută, motiv pentru care domeniul privat face eforturi alături de universitate pentru a promova domeniul;
2. Numărul absolvenților care aleg să lucreze în străinătate este în creștere, deși salariile și oportunitățile de evoluție profesională sunt comparabile cu cele de la nivel european. Motivul este cunoașterea limitată a posibilităților pe care le au în România. Nu există șomeri în această industrie.
Un exemplu care susține cele de mai sus este povestea a 3 tineri arhitecți navali din Galați, care au revenit în țară acum 3 ani pentru a pune bazele unei companii de consultanță în industria navală - GLO Marine.
După ce au fost la studii și au dobândit experiență de muncă
în Marea Britanie și Norvegia, cei trei au revenit în țară, unde au lansat în
2016 GLO Marine, companie din domeniul arhitecturii navale. Firma înregistrează
anual creșteri de 100% în ceea ce privește cifra de afaceri și
investește în
capitalul uman prin oportunități pentru tinerii ingineri români.
Drumul companiei tinerilor a început în Marea Britanie, unde
Liviu Gălățanu a deschis în 2014 primul birou, alăturându-i-se ulterior și Alin
Pohilcă, iar apoi, în România, Liviu Moise. Astăzi cea mai mare parte din
activitate se desfășoară de la Galați, și punctul de lucru din Regatul
Unit funcționează în continuare oferind consultanță în industria Oil & Gas.
Cu o investiție inițială de 40,000 de euro, cei trei au intrat pe piața din România oferind
servicii complete pentru importanți clienți din România și din străinătate precum: șantierul
naval VARD Tulcea, NSK Ship Design, MEST Shipyards, All Stars Engineering, și alții.
Premisele unui business stabil – timing, oameni calificați, potențial neexploatat
Ca urmare a crizei financiare, industria navală din România a
înregistrat, în perioada 2008-2018, pierderi de 34,47% în euro, iar abia în
ultimii doi ani au apărut semne de creștere. Cu toate acestea, gălățenii de la
GLO Marine au văzut aici un potențial și au identificat nevoile pieței de
la noi din țară.
„De la înființare ne-am propus să dezvoltăm
un business smart, stabil pe termen lung, în care să răspundem la nevoia de
consultanță navală, slab acoperită în România în prezent.” a declarat Liviu Moise, Technical
Director GLO Marine.
An de an, compania înregistrează creșteri de peste 100% a cifrei de
afaceri: în 2017 aceasta a fost 350,000 euro, iar anul trecut compania a înregistrat
800,000 euro, cu o creștere de 130%. Mai mult, cifra
proiectată pentru anul curent este de 2 milioane de euro, cu 150% mai mult
decât în 2018. Prin oferirea de pachete complete de proiectare și
consultanță, GLO Marine
își mărește numărul de clienți și este deja, la doar doi ani după lansare, unul dintre
cele mai importante nume din industria navală românească.
Rețeta succesului – angajați români plătiți la
standard european
Prin expansiunea companiei, cei trei antreprenori crează, de
la an la an, noi locuri de muncă pentru tinerii ingineri din România. Dacă la
începutul lui 2018 GLO Marine avea 25 de angajați, până la sfârșitul anului trecut au ajuns la 40,
iar în prezent, compania are 50 de angajați, înregistrând o creștere de 40% în
ultimele 4 luni. Plata acestora la nivel competitiv raportat la piața europeană
este, de asemenea, o prioritate. „Oameni capabili se găsesc greu și cei mai
buni pleacă în afară pe fondul unui boom în industria maritimă, în
special în Germania și Finlanda. Este păcat, deoarece sunt oameni calificați pe care România
trebuie să îi păstreze pentru a se dezvolta. Am reușit să întoarcem câțiva
oameni din contracte în străinătate prin salarii bune pentru
piața din România.”
a declarat Alin Pohilcă, Business Development & Strategy
Director.
În perioada următoare, pe lângă creșterea și dezvoltarea afacerii,
gălățenii de la GLO Marine au ca scop atragerea și susținerea cât mai multor
absolvenți ai Facultății de Arhitectură Navală. Toți cei trei antreprenori
urmează programe doctorale pentru a putea transmite studenților de la
Facultatea de Arhitectură Navală din Galați cunoștințele acumulate până acum,
cât și încrederea pe care o au pentru industria navală din România.
De
asemenea, aceștia organizează ShipDX, un concurs de proiectare navală
destinat studenților, în care GLO Marine a investit atât bani, cât și
resurse importante de timp. În afară de premiile participanților în valoare
totală de 3000 de euro, organizarea concursului a presupus costuri suplimentare
de 4000 de euro. Aceste fonduri provin din resursele proprii GLO Marine și din
atragerea unor sponsori importanți din industria navală: DMT Marine
Equipment, DAMEN Shipyards si AVEVA Marine.
GLO Marine este o companie lansată la Galați în 2016 care oferă
servicii complete de consultanță și arhitectură navală clienților din țară și din străinătate. În
fiecare an de la lansare, GLO Marine a înregistrat creștere de peste 100% sau
mai mult și funcționează în prezent în trei locații, în Marea Britanie și în
Galati, respective Bucuresti in România, cu o echipă de 50 de angajați.
COMPANII, CARIERE
Trei tineri din Galati revitalizeaza industria arhitecturii navale din Romania
07 mai 2019, ora 16:22
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din COMPANII
12 aprilie 2021, ora 12:42 in Companii |
33 vizualizari |
0 comentarii
17 martie 2021, ora 19:14 in |
91 vizualizari |
0 comentarii
17 martie 2021, ora 19:06 in |
58 vizualizari |
0 comentarii
11 martie 2021, ora 17:51 in |
60 vizualizari |
0 comentarii
Ultima ora
- Temsa va livra autobuze electrice la Buzau (marti, 17:05)
- Grupul Zentiva raporteaza productie record in cele doua fabrici din Romania, pe fondul pandemiei (marti, 16:53)
- PENNY deschide un nou magazin in judetul Suceava (miercuri, 18:50)
- Sphera Franchise Group inaugureaza primul restaurant KFC de tip Drive Thru din portofoliul grupului in Italia (marti, 19:04)
- Coletaria.ro dubleaza investitiile pe piata din Romania si aloca 2 milioane de euro pentru dezvoltare in 2021 (marti, 18:47)
- Gabriela Vila este noul director general al ADAMA Agricultural Solutions România (marti, 18:41)
- Daniel Cuevas a fost numit director general al Philip Morris România (luni, 14:44)
- Uber: 2020 a fost un an complet atipic. De la peste 16 milioane de curse pe zi, la îndemnarea pasagerilor să rămână acasă (joi, 15:32)
- Mike Campan, numit în funcția de Director General Interimar Electroargeș SA (miercuri, 15:58)
- Unilever se angajeaza sa reduca risipa alimentara (miercuri, 15:48)