Piața locală de pește de acvacultură se ridică în prezent la circa 60.000 tone anual, respectiv 50% din totalul pieței de pește. Segmentul de acvacultură se afla, înaintea declanșării pandemiei COVID-19, într-un proces de creștere susținută, de aproximativ 3-4% pe an.
Din cele 60.000 de tone de pește de acvacultură comercializate anual în România, circa 10% este certificat ASC (Aquaculture Stewardship Council), atestare acordată peștelui de cultură crescut în mediu controlat, curat și hrănit cu mâncare ecologică.
În perioada de izolare și imediat după relaxarea restricțiilor, tendința observată la nivelul portofoliului Alfredo Seafood a fost de creștere a vânzărilor fructelor de mare certificate ASC. Astfel, în intervalul martie – iunie, vânzările de creveți s-au majorat cu 30% față de aceeași perioadă din 2019.
„În lunile în care oamenii au stat preponderent acasă, am observat o creÈ™tere a vânzărilor fructelor de mare cu certificare ASC, în special a creveÈ›ilor. S-a gătit mai mult acasă È™i observ că a crescut interesul românilor pentru reÈ›etele mediteraneene, pe bază de creveÈ›i, pe fondul preocupării tot mai mari de a mânca sănătos, de a consuma mai multe produse de calitate È™i, probabil, È™i al încercării de a găti preparate asemănătoare cu cele servite la restaurante", a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood.Â
„DirecÈ›ia actuală pe care merge piaÈ›a, atât în România cât È™i la nivel internaÈ›ional, este de majorare a ponderii peÈ™telui È™i a fructelor de mare de crescătorie. ÃŽn ultimii cinci ani, segmentul de peÈ™te de acvacultură vândut în România a crescut cu circa 4% în fiecare an. Produsele de acvacultură, fie că vorbim de peÈ™te sau de fructe de mare, iau un mare avânt pe piață È™i nu pentru că nu ar mai fi aceeaÈ™i cerere pentru sortimentele sălbatice, ci pentru că resursele din oceane È™i mări sunt în scădere", a adăugat fondatorul Alfredo Seafood.Â
Peștele de acvacultură certificat ASC are o pondere de doar 10% din acest segment al pieței de pește, pentru că procesul de obținere al atestărilor de către companiile importatoare, distribuitoare și procesatoare este unul destul de complicat, criteriile fiind foarte stricte. De asemenea, costurile de vânzare ale produselor certificate ASC sunt mai mari cu circa 10% - 20% față de cele convenționale.
ÃŽn prezent, segmentul alimentar în general, È™i cel al produselor pescăreÈ™ti în special, nu cred că va fi afectat major de pandemie, decât dacă aceasta va provoca o criză economică gravă. Este nevoie ca jucătorii din industrie să se adapteze noului context, iar această adaptare presupune găsirea unor modele noi, mai eficiente. Cred că soluÈ›ia stă în investiÈ›iile în aparatură È™i echipamente de automatizare È™i robotizare. TotuÈ™i, acestea sunt costuri pe care întreprinderile mici È™i mijlocii nu È™i le permit. De aceea, programele guvernamentale cum este IMM INVEST sunt salutare È™i trebuie implementate cât mai rapid, cu atât mai mult în această perioadă", a mai punctat fondatorul Alfredo Seafood.Â
Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate ÅŸi distribuite produse din peÅŸte ÅŸi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013.Â
COMPANII
Vânzările de creveți de acvacultură, cu certificare, s-au majorat cu 30% pe fondul crizei COVID-19
23 iunie 2020, ora 16:08
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din COMPANII
14 iunie 2022, ora 14:06 in Companii |
80 vizualizari |
0 comentarii
02 iunie 2022, ora 10:39 in |
67 vizualizari |
0 comentarii
30 mai 2022, ora 11:44 in |
61 vizualizari |
0 comentarii
14 aprilie 2022, ora 13:49 in |
83 vizualizari |
0 comentarii
Ultima ora
- Ionut Tanasoaica este noul CEO Electromontaj (joi, 13:40)
- Arctic dublează capacitatea de producție la fabrica din Ulmi, Dâmboviția (joi, 13:36)
- Xella vinde divizia de prefabricate din beton Macon (marti, 15:51)
- Arctic deschide in Romania un hub regional de piese de schimb care va deservi 23 de tari (joi, 12:29)
- Agroserv Mariuta: Afaceri de 68,4 milioane de lei in 2021, in crestere cu 40% (marti, 13:56)
- Razboiul din Ucraina si sanctiunile economice impuse Rusiei: temeri pentru o noua criza alimentara (joi, 11:45)
- Pregatirea casei pentru un atac nuclear pe timp de razboi (luni, 17:19)
- Cum vad succesul antreprenorii romani: 47% considera ca resursa umana este cea mai importanta (miercuri, 14:55)
- Coca-Cola HBC România își extinde portofoliul de cafea cu un nou brand, Caffè Vergnano (miercuri, 14:46)
- Agroland Agribusiness vizeaza vanzari de aproximativ 48 milioane de lei in 2022 (luni, 15:00)