- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Zentiva reduce tinta de vanzari anuale in Romania, la 95 mil. euro

17 Aug, 14:27 • Redactia DailyBusiness
Scaderea cu 16% a vanzarilor Zentiva in al doilea trimestru a determinat compania sa-si revizuiasca tinta de vanzari pentru 2007 in Romania, de la 2,67 mld. coroane cehesti (CZK), sau 96,6 mil. euro, la 2,63 mld. coroane cehesti (95,14 mil. euro).
Zentiva reduce tinta de vanzari anuale in Romania, la 95 mil. euro

In ciuda rezultatelor „ingrijoratoare” ale companiei in primul semestru, specialistii Erste Bank pastreaza recomandarea „Cumpara” pentru actiunile Zentiva.

In raportul de evaluare al rezultatelor financiare ale companiei, specialistii Erste Bank apreciaza ca, desi rezultatele slabe pentru prima jumatate a anului nu au surprins (data fiind avertizarea prealabila), dinamica scazuta a pietei cehe, costurile de marketing si vanzari in crestere, precum si costurile neasteptate inregistrate de companie in Romania afecteaza increderea investitorilor.

In aceste conditii, tinta de pret este revizuita in scadere de catre analistii Erste Bank de la 1,760 CZK/actiune la 1,520 CZK/actiune, iar recomandarea „Cumpara” este mentinuta.

Specialistii Erste considera totodata ca previziunile de profit ale Zentiva pentru anul acesta raman incurajatoare, data fiind consolidarea diviziei din Turcia, recent achizitionate.

Vanzarile Zentiva au scazut in Romania in al doilea trimestru al anului 2007, cu 16,1% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, volumul de vanzari al companiei pe piata locala ajungand la 1,3 mld CZK (40 mil. euro), in crestere cu 21% in raport cu aceeasi perioada a anului anterior. Din totalul vanzarilor, 66,9% au fost aduse de Sicomed.

Per ansamblu, afacerile Zentiva au marcat o crestere de 5,5% in primul semestru in raport cu aceeasi perioada anului trecut.

Romania a atras 19,3% din totalul vanzarilor companiei. Cele mai multe vanzari sunt realizate de Zentiva in Cehia (32,9%), pe locul doi situandu-se Romania (19,3%), iar pe locul trei Slovacia (16%), urmata de Polonia (14,6%), Rusia (8,9%) si alte piete (7,9%).

Profitul companiei a scazut, in al doilea trimestru al anului 2007, cu 38,2% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, principala cauza fiind cresterea costurilor de vanzare si marketing.