- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Zentiva vrea sa vanda produse Ibalgin Forte de 1 mil. euro in 2008

22 Apr, 13:57 • Redactia DailyBusiness
Zentiva, unul dintre liderii locali ai industriei farmaceutice, isi extinde portofoliul de produse prin lansarea medicamentului Ibalgin Forte, produs care ar putea genera vanzari de 1 mil. euro in acest an.
Zentiva vrea sa vanda produse Ibalgin Forte de 1 mil. euro in 2008

„Obiectivul de vanzari al noului produs Ibalgin Forte este de aproximativ 1 milion euro pentru anul 2008, pe o piata de analgezice si antiinflamatoare OTC (medicamente fara prescriptie medicala) destinate adultilor (comprimate, drajeuri, capsule, tablete efervescente) de circa 47 milioane euro”, au declarat reprezentantii companiei.

Ibalgin Forte este primul medicament cu continut maxim de ibuprofen (400 mg), utilizat pentru combaterea durerilor intense, precum migrenele, durerile de dinti, cap, spate sau cele menstruale. Produsul poate fi cumparat din farmacii fara prescriptie medicala, potrivit reprezentantilor Zentiva.

„Luand in considerare piata analgezicelor si antiinflamatoarelor din Romania, constatam ca atentia pacientilor se muta de la criteriul economic – pretul, catre criteriul eficientei medicatiei – efecte concrete, obtinute intr-o perioada relativ mica de timp”, a declarat Iolanda Bilaus, Group Brand Manager CHC Zentiva.

Bilaus a adaugat ca Zentiva si-a propus o dezvoltare accelerata a acestui produs pe piata din Romania. „In acest sens, experienta de pe celelalte piete internationale in care activeaza grupul Zentiva este favorabila, Ibalgin fiind cel mai bine vandut brand din categoria analgezicelor si antiinflamatoarelor OTC”, a precizat Bilaus.

Ibalgin tinteste o cota de 5% pe piata analgezicelor

Brandul Ibalgin, prin forma cu continut de ibuprofen 200 mg, a fost lansat in Romania la jumatatea anului 2006. Pentru anul 2008, cu produsele Ibalgin Forte (ibuprofen 400 mg) si Ibalgin (ibuprofen 200 mg), brandul vizeaza atingerea unei cote de 5% pe piata locala de analgezice si antiinflamatoare (OTC).

Pe segmentul acesta, Zentiva are o cota de piata in volum de 54% si o cota de piata in valoare de 47%. De asemenea, compania detine primele doua cele mai vandute medicamente din aceasta categorie, respectiv Algocalmin (24% cota de piata) si Antinevralgic (14%). Acest segment de produse reprezinta aproximativ 55% din cifra de afaceri a companiei Zentiva pe segmentul de OTC.

Principalele grupe de medicamente din portofoliul OTC Zentiva aflate in promovare activa in anul 2008 sunt analgezicele (sistemice si topice, atat pentru adulti, cat si pentru copii), medicamentele impotriva racelii, gripei si tusei, medicamentele pentru sistemul gastro-intestinal, vitaminele, mineralele si suplimentele alimentare.

Gama Ibalgin este completata de Ibalgin gel si suspensia pediatrica Ibalgin Baby.

Compania Zentiva detine pe piata romaneasca de produse OTC branduri ca Algocalmin, Antinevralgic, Calibrum, Dicarbocalm, Ibalgin, Modafen sau Mucosin.

Zentiva NV este o companie farmaceutica internationala care se concentreaza asupra dezvoltarii, producerii si comercializarii de produse farmaceutice generice moderne de marca.

Compania detine pozitii de lider in Cehia, Slovacia, Romania si Turcia si inregistreaza rate de crestere rapida in Polonia, Rusia, Bulgaria, Ucraina si Statele Baltice.

Portofoliul de produse al companiei acopera o gama larga de arii terapeutice, insa se concentreaza asupra bolilor cardiovasculare, afectiunilor inflamatorii, durerii, infectiilor si bolilor sistemului nervos central, precum si asupra bolilor gastrointestinale si urologice. Grupul Zentiva are peste 6.000 de angajati si detine unitati de productie in Cehia, Slovacia, Romania si Turcia.

Zentiva este cotata la Bursele de Valori din Praga si Londra. Cei mai mari actionari ai companiei sunt Sanofi-Aventis (24,9%), Generali PPF Holding BV (19,1%) si J&T Financial Services Limited (5,3%). Managementul Zentiva detine 6% din actiuni. Alti investitori institutionali si privati detin impreuna 44,7% din actiunile Zentiva.