Tinerii din mediul urban,
cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani, sunt precauți atunci când vine vorba de
cheltuit proprii bani, deoarece sumele pe care le dețin îi îndeamnă la
"chibzuială". Compensează însă prin comportamentul frecvent întâlnit, de a
influența cumpărăturile pe care le fac părinții: fie cele de zi cu zi, fie achizițiile
de lungă durată, conform unui studiu.
Pe de o parte, adulții apelează
la copiii lor pentru a le cere opinia atunci când decid să achiziționeze anumite
produse, considerând că aceștia sunt mult mai informați datorită modului în
care se raportează la tehnologia care le faciliteaza accesul la orice informație:
72% dintre părinți spun că alegerea gadgeturilor sau a produselor electronice
și electrocasnice este influențată de copiii lor, conform studiului cantitativ realizat de Exact Cercetare și Consultanță la finalul anului 2015.
De asemenea, atunci când
cumpără produse sau servicii, optează de cele mai multe ori pentru cele pe care
copiii lor le preferă (66%).
Pe de altă parte, datorită
ritmului alert de viață și al multitudinii de roluri cărora trebuie să le facă
față, adulții-părinți aleg modalitatea comodă de a pune în farfurie ceea ce
vrea copilul: alimentele consumate acasă sunt cumpărate ținând cont de alegerile
copiilor de peste jumătate dintre părinții din România (54%).
4 din 10 părinți se orientează spre instituțiile bancare
recomandate de copiii lor
Influența tinerilor merge și mai
departe, reușind să aibă un cuvânt de spus inclusiv în ceea ce privește alegerea
instituțiilor bancare la care părinții apelează (42%), destinațiilor de vacanță
(41%), dar și asupra comportamentului acestora față de mediul înconjurător
(40%).
În plus, pentru 1 din 3 părinți, opinia copilului este importantă și
atunci când vine vorba de medicii vizitati (37%), programele tv și filmele urmărite
(34%) ori hainele pe care le poartă (33%).
Cel mai departe de influența
tinerei generații este domeniul politic, cel mai puțin atrăgător pentru aceștia.
Astfel, doar 15 % dintre tineri se implică în alegerile politice ale părinților.
Tinerii ar cheltui mai degraba pe acumularea de
experiențe decât pe produse
Studiile calitative realizate în
cea de-a doua jumătate a lui 2015 au arătat că tinerii sunt mult mai interesați
de experiențe decât de produse.
„Am validat prin studii cantitative concluziile
obținute prin intermediul focus grupurilor și într-adevăr, 8 din 10 tineri din
România afirmă că ar cheltui mai degrabă bani pe acumularea unor experiențe
decât pe produse”, afirmă Lăcrămioara Loghin, Director General Exact Cercetare
și Consultanță.
„De asemenea, dezvoltarea companiilor ce oferă instant servicii
a căror achiziție nu este necesară (cum ar fi Uber) creează un nou trend în rândul
tinerilor în ceea ce privește proprietatea asupra bunurilor (7 din 10 tineri
români preferă să împartă lucruri și nu să le dețină), dar și așteptări legate
de accesul în timp real la produse și servicii. Pe lângă conținut și experiențe
relevante, tinerii așteaptă ca brandurile să le ofere în plus șansa de a
dobândi noi competențe, de a le recomanda noi trenduri”, susține Lăcrămioara
Loghin.
Tinerii își doresc ca brandul să le reflecte
personalitatea
Mai mult decât atât, pentru 7 din
10 tineri este important ca brandul să le reflecte personalitatea, 6 din 10
afirmând că își doresc să găsească branduri cărora să le fie loiali.
„Tinerii
sunt extrem de preocupați de ecologia mondială, 74% dintre tinerii români
apreciind brandurile care se implică în astfel de campanii. Drept urmare, companiile
ar trebui să aibă în vedere crearea unor produse ecologice sau dezvoltarea de
programe care să vizeze schimbări pozitive asupra mediului”, mai adaugă Lăcrămioara
Loghin.
Acest lucru nu înseamnă însă că
decizia finală de cumpărare nu este luată după o analiză atentă a prețurilor. Tinerii
din România afirmă în procent de 70% că urmăresc chiar în social media
brandurile care acordă discounturi și oferte speciale.
FINANTE-BANCI
4 din 10 părinți se orientează spre instituțiile bancare recomandate de copiii lor
01 aprilie 2016, ora 00:32
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din FINANTE-BANCI
29 noiembrie 2019, ora 12:36 in Companii |
27 vizualizari |
0 comentarii
29 octombrie 2019, ora 11:47 in |
39 vizualizari |
0 comentarii
02 octombrie 2019, ora 16:27 in |
39 vizualizari |
0 comentarii
02 septembrie 2019, ora 14:02 in |
33 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- Primul factor emotional care influenteaza loialitatea fata de un brand - studiu
- Managerii, candidatii cei mai interesati de schimbarea jobului, in 2019
- Studiu PayPoint: Românii preferă să plătească facturile în numerar
- Studiu GfK: Puterea de cumparare a romanilor este in crestere cu 14%
- Studiu: 6 din 10 dezvoltatori apreciaza ca preturile locuintelor vor creste in urmatorul an
Ultima ora
- Guvernul bulverseaza din nou calendarul accizei la tigarete (luni, 11:20)
- Dragos Gheorghe s-a alăturat echipei de management a BCR Pensii (marti, 16:41)
- Michal Szczurek, actualul CEO ING Bank Romania, numit noul Head of Retail in ING Asia (joi, 15:24)
- Instant Factoring numeste un nou Country Manager, Adina China-Birta (marti, 12:27)
- Prima banca din Romania care lanseaza o platforma Open Banking dedicata segmentului business (marti, 14:09)
- Intesa Sanpaolo Bank o numeste pe Gabriela Simion in functia de Director General Adjunct, (joi, 17:14)
- Programator roman, lucrez de acasa, pentru o companie din strainatate. Ce obligatii fiscale am? (miercuri, 12:48)
- Instant Factoring isi schimba CEO-ul si se extinde in Europa Centrala si de Est (miercuri, 17:08)
- Asigurarile si vignetele sunt cele mai achizitionate servicii financiare online din ultimele 6 luni (joi, 13:26)