- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

6 din 10 europeni cred ca digitalizarea industriei bancare le face viata mai usoara

12 Jul, 11:56 • Redactia DailyBusiness
Șase din 10 consumatori cred că digitalizarea industriei bancare le face viața mai ușoară și mai sigură, potrivit unui nou studiu Mastercard, intitulat „European Digital Banking", desfășurat în 11 țări europene.
6 din 10 europeni cred ca digitalizarea industriei bancare le face viata mai usoara


Studiul, realizat în
rândul clienților băncilor europene, arată că, de departe,
confortul este cel mai reprezentantiv avantaj al soluțiilor bancare
digitale, urmat de economia de timp (70%) și ușurința utilizării
(59%).

 
Astăzi,
Mastercard este un factor și un partener-cheie în furnizarea
soluțiilor digitale, lucrând cu peste 30 de noi bănci digitalizate
din întreaga Europă, inclusiv N26 (Germania), Holvi (Finlanda) și
Monzo (Marea Britanie), și cu multe altele din întreaga lume. În
calitate de lider global în domeniul tehnologiilor de plată,
compania Mastercard își ajută toți partenerii să dezvolte
soluții orientate către client, convenabile și sigure pentru ziua
de azi și pentru cea de mâine.



Prin
furnizarea de know-how tehnologic, a unei infrastructuri globale, a
unor produse și a unei rețele la nivel mondial către instituțiile
financiare, Mastercard se află în cea mai bună poziție pentru a
susține toate băncile și Fintech-urile, fie noi, fie consacrate;
toți jucătorii trebuie să navigheze către transformarea digitală
a industriei.
 
Studiul
Mastercard demonstrează, de asemenea, că loialitatea clienților
față de banca lor actuală este relativ scăzută: aproape jumătate
dintre consumatorii din Europa (49%) declară că vor lua în
considerare, la un moment dat, trecerea la o bancă digitală.

În
Germania, în special, consumatorii dau dovadă de o loialitate
scăzută: 27% dintre ei au în plan să-și părăsească banca
actuală în următoarele 12 luni, aceasta fiind, de departe, cea mai
mare rată din Europa. În același timp, olandezii sunt cei mai
loiali clienți. Doar 7% dintre ei susțin că iau în considerare să
își schimbe banca, iar 52% doresc să rămână la instituția
bancară la care sunt.



În
plus, consumatorii europeni consideră că procesul de digitalizare
în sectorul financiar va afecta sucursalele băncilor. Două treimi
cred că sucursalele instituțiilor bancare vor continua să existe
și în următoarii zece ani, dar numărul lor va scădea, în timp
ce 6% sunt convinși că acestea vor înceta să mai existe în
decurs de zece ani.
 
Alte
concluzii ale studiului:

  • Când
    clienții au fost întrebați ce ar schimba la banca lor actuală,
    dacă ar putea, principala lor cerință a fost „confortul”,
    dorindu-și ca produsele băncii lor să fie „disponibile oriunde
    și ușor de utilizat” (42%).

  • Al
    doilea cel mai frecvent răspuns a fost flexibilitatea și serviciul
    de consultanță non-stop (27%).

  • Mai
    mult de 85% dintre respondenți continuă să folosească digital
    banking (online sau mobil) cel puțin o dată pe lună, iar 38%
    folosesc acest serviciu chiar zilnic sau săptămânal.

  • Cei
    mai activi utilizatori sunt britanicii (54%), urmați de olandezi
    (51%) și de suedezi (47%), folosind serviciul de digital banking
    între zilnic și săptămânal, spre deosebire de doar 26% dintre
    elvețieni și de 27% dintre maghiari, aflați la finalul
    clasamentului.

Procesul
de digitalizare în sectorul financiar se bazează pe parteneriate,
rezultat confirmat și de consumatorii europeni în studiul despre
Digital Banking. Pentru mai mult de 75% dintre respondenți,
Mastercard este partenerul potrivit pentru bănci.

Unul
dintre cei mai importanți parteneri ai Mastercard în domeniul
serviciilor de telefonie mobilă este N26. Înființată în
Germania, N26 este prezentă acum pe 17 piețe și reprezintă cea
mai importantă bancă mobilă din Europa.

Un
alt exemplu este Holvi, o companie care oferă servicii bancare
digitale micro-antreprenorilor. Compania finlandeză și-a început
activitatea prin rezolvarea problemelor cotidiene legate de
managementul financiar al persoanelor care desfășoară activități
independente. Mai mult, acești micro-anteprenori au avut, deseori,
dificultăți în a primi sprijinul adecvat din partea băncilor
tradiționale.