- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Avocat: Bancile ar trebui sa negocieze cu clientii nemultumiti. Un proces pierdut poate declansa o reactie in lant

22 Sep, 16:12 • gecad.net
Bancile au tot interesul sa negocieze cu clientii nemultumiti contractele de credit si sa nu ajunga in instanta, deoarece un proces pierdut poate genera o reactie in lant din partea celorlalti debitori, generand atat prejudiciu de imagine cat si financiar bancii, este de parere Iulian Patrascanu, managing partner al firmei de avocatura Fine Law.
Avocat: Bancile ar trebui sa negocieze cu clientii nemultumiti. Un proces pierdut poate declansa o reactie in lant

Desi instanta ar putea considera anumite clauze contractuale incluse de banci in dosarele de credit ca abuzive, banca nu va fi obligata sa refaca toate contractele de credit care contin aceeasi prevedere, spune avocatul.

Insa, „clientul care a citit in ziar despre succesul altui debitor va spune: ‘am si eu o situatie similara’ si va actiona la randul sau banca in instanta”, spune specialistul.

„Daca o banca are 10.000 de clienti nemultumiti pentru situatii similare si unul dintre ei a castigat procesul, banca nu are nevoie de 10.000 de procese ca sa isi dea seama ca le va pierde pe toate”.

Acesta a mai precizat ca un proces colectiv implica un volum de munca imens, si de regula aceste cazuri sunt preluate de firme de avocatura cu personal numeros, care pot da atentia cuvenita fiecarui client in parte.

„In Statele Unite ale Americii au fost procese colective mari, unde clientii au fost reprezentati de o armata de avocati”, a mai spus Iulian Patrascanu.