- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Bogza le transmite clientilor nemultumiti ai Bancpost ca i-au interpretat gresit mesaleje, care sunt de colaborare

29 Sep, 14:24 • Redactia DailyBusiness
Mihai Bogza, presedintele Bancpost, afirma ca institutia de credit pe care o conduce respecta legea si ca unii clienti nemultumiti au interpretat gresit declaratiile sale, care sunt un apel la colaborare, nu la conflict.
Bogza le transmite clientilor nemultumiti ai Bancpost ca i-au interpretat gresit mesaleje, care sunt de colaborare

El a precizat ca in declaratia sa anterioara s-a referit la faptul ca scoring-urile interne ale bancilor in general, nu numai ale Bancpost, sunt construite astfel incat sa penalizeze clientii care se afla in relatie conflictuala cu banca, inclusiv in ceea ce priveste facilitatile de restructurare.

Bogza a aratat, intr-un interviu publicat de Ziarul Financiar, ca acei clientii care intra in conflict cu bancile de la care au luat credite pentru a obtine reduceri ale ratelor ar trebui sa tina seama ca pe viitor au sanse foarte putine sa mai primeasca ajutor sub forma facilitatilor de restructurare daca vor avea nevoie.

„Este mult mai bine ca neintelegerile sa fie rezolvate prin parteneriat decat pe cale juridica. Daca acesti clienti care merg in instanta si fac publicitate negativa vor avea in viitor nevoie de restructurari ale creditelor, este putin probabil ca acea banca cu care au intrat in conflict deschis sa ii mai ajute”, a declarat Bogza.

El a mentionat ca mesajul transmis reprezinta mai degraba un apel la colaborare decat la conflict.

„Nu se pune problema ca Bancpost sa nu respecte legea. Suntem o banca romaneasca, actionam pe teritoriul Romaniei si ne supunem legilor. Credem insa ca exista in prezent interpretari diferite ale aceluiasi text de lege de catre unii dintre clientii bancilor si unele institutii de credit. Am militat si militam pentru unele clarificari, care sa aseze lucrurile pe un fagas normal de transparenta, si credem ca acest lucru se poate realiza nu pe cale conflictuala, cu prin cooperare intre toate partile interesate”, a continuat seful Bancpost.

El a mai subliniat ca, in interviu, a mentionat ca Bancpost se concentreaza asupra clientelei existente.

„Ce banca isi permite sa piarda clientii dupa ce a investit ca sa ii atraga, prin cheltuieli de marketing, de dezvoltare a retelei si infrastructurii? In conditiile crizei este extrem de dificil sa atragi clienti noi, asa ca punem pe primul plan dezvoltarea relatiei cu cei existenti. De aceea, am incercat sa ii ajutam pe acei clienti care au dificultati de rambursare, dar coopereaza cu banca pentru gasirea unor solutii”, a repetat Bogza.

Un grup de clienti Bancpost care considera abuzive clauzele din contractele de credit cu banca a transmis, miercuri, un comunicat ca reactie la afirmatiile lui Bogza in care sustine, printre altele, ca institutia de credit este responsabila pentru publicitatea negativa pe care si-o face, deoarece promoveaza abuzurile si lipsa de respect pentru clienti.