- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Diosi: Sectorul bancar va creste in 2014, cu accent pe creditarea in lei

11 Dec, 13:55 • adrian.mihaltianu
Daca anul 2013 a fost unul de consolidare pentru sectorul bancar, anul viitor va fi unul de crestere. De asemenea, in 2014 se va pastra trendul crescator al creditelor luate in moneda nationala, a declarat miercuri Laszlo Diosi, CEO-ul OTP Bank Romania.
Diosi: Sectorul bancar va creste in 2014, cu accent pe creditarea in lei

2013 a fost un an
de consolidare. Singura problema ramasa este cea legata de creditele
neperformante care au depasit 20%. Dar veniturile, costurile si
vanzarile s-au stabilizat in sectorul bancar. In 2014 sunt foarte
sigur ca sectorul bancar va creste”, a spus Diosi.

El a adaugat ca
unele banci au reusit sa cresca pe creditare, altele nu, existand
concurenta atat pe imprumuturile in lei, cat si pe cele in valuta.

Seful OTP a mai
aratat ca aproape 80% din creditele acordate in acest an au fost in
lei, dupa ce anul trecut acest procent era de 50%. Astfel, la
persoanele fizice procentul este in acest an de 95%, iar la companii
si IMM de 50%.


Acesta a mai
mentionat ca multe imprumuturi contractate in acest an au fost fara
garantii.

Multi clienti au
inteles mai bine riscul de valuta.
Oamenii
au incredere mai mare in lei
in ultimii
doi ani. Trendul va continua si in 2014”, a subliniat Laszlo Diosi.

Chiar daca
programul Prima Casa nu are foarte mare succes, bancile acorda acum
si credite imobiliare in moneda nationala”, a adaugat Diosi la
conferinta despre lansarea unei noi aplicatii de mobile banking.

70% rulaj prin
Internet banking

Dragos Mindreci,
director digital banking, OTP Bank Romania, a declarat miercuri ca in
cazul bancii circa 70% din rulajul clientilor (numar operatiuni) se
face prin Internet banking, iar restul la ghiseu.

Astfel, gradul de
penetrare al Internet bankingului printre clientii persoane juridice
a fost de peste 80% in perioada septembrie-noiembrie 2013, iar in
randul persoanelor fizice acesta este de peste 60%.

Mandreci a subliniat
ca digital bankingul este in crestere la nivel de piata, iar in
ultimul timp se observa o tendinta de mutare tot mai mult catre
mobile banking, serviciu folosit foarte des pentru informatii si
tranzactii de rutina.

OTP
Bank Romania a lansat o versiune imbunatatita a aplicatiei de mobile
banking, OTPdirekt – SmartBank. Noua aplicatie este disponibila
gratuit atat clientilor persoane fizice, cat si persoane juridice
care folosesc platforma OTPdirekt – Internet Banking si utilizeaza
telefoane mobile de tipul smartphone sau tablete cu acces la
internet.

Asadar, fie ca
utilizeaza orice smartphone sau tableta cu sistem de operare Android
(dupa versiunea 2.3), un telefon mobil iPhone sau o tableta iPad, fie
un Windows Phone sau un telefon Blackberry, oriunde s-ar afla,
clientii OTP Bank pot afla informatii si pot realiza tranzactii,
intr-un mod rapid si comod: transferuri intre conturi; plati in lei,
intrabancare si interbancare; schimburi valutare; verificarea
soldurilor conturilor; vizualizarea ultimelor tranzactii; gasirea
celui mai apropiat bancomat OTP Bank; vizualizarea cursului valutar;
corespondenta cu banca.

Domeniul digital
este unul de viitor, pentru orice furnizor de produse si servicii
bancare dornic sa evolueze, sa tina pasul cu nevoile in schimbare ale
consumatorilor si cu tendintele de evolutie a pietei. De aceea, am
adus aceasta serie de imbunatatiri serviciului nostru de mobile
banking”, a declarat Dragos Mindreci.

Clientii isi pot
descarca si instala aplicatia „OTP SmartBank Romania” din App
Store (pentru terminalele cu sitem de operare iOS) sau Play Store
(pentru orice smartphone sau tableta cu sistem de operare Android).
Clientii bancii care utilizeaza un smartphone cu un alt sistem de
operare (exemplu: Windows Phone sau Blackberry), trebuie sa acceseze
m.otpbank.ro/ sectiunea OTPdirekt.

Pentru identificare,
OTP Bank pune la dispozitia clientilor sai doua metode:

-utilizator
(ultimele 10 cifre de pe card), cod acces (3 cifre), token (cod 8
cifre) sau

-cod client,
utilizator (parola alfa numerica), cod de acces (3 cifre), token (cod
8 cifre).

Tokenul poate fi
fizic sau virtual (generat prin SMS, direct pe telefonul clientului).

De asemenea, pentru
perioada urmatoare, banca are in plan dezvoltarea zonei de self
service , percum si a unui instrument de gestionare a finantelor
personale (Personal Financial Tool).

OTP Bank ofera
servicii financiare universale in Ungaria, Romania, Muntenegru,
Croatia, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia si Serbia, pentru mai
mult de 13 milioane de clienti, prin intermediul unei retele
teritoriale de peste 1500 de unitati, ATM-uri si canale electronice.

OTP Bank Romania a
inregistrat o
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/otp-bank-si-a-redus-pierderea-la-noua-luni-cu-19-95873/]pierdere
de 25 milioane lei[/url] in primele 9 luni ale anului, cu 19% mai
putin decat in urma cu un an, au anuntata oficialii institutiei.

De
asemenea, banca a revenit pe profit in T3, dupa ce a inregistrat
pierdere in cele patru trimestre anterioare. Astfel, OTP Bank Romania
anunta inregistrarea unui profit net de 9 milioane lei in cel de-al
treilea trimestru al anului.

Citeste si:

Volksbank: Serviciul
de Internet Banking a crescut cu 50%. Care este valoarea
tranzactiilor



Clientii Bancii
Transilvania pot face plati prin Facebook. Vezi cum transfera bani
prietenilor


Clientii Garanti
Bank au efectuat cu 35% mai multe tranzactii online


Clientii
BCR pot plati prin internet banking, direct pe site-urile
comerciantilor


BRD
a lansat serviciul de mobile banking


Raiffeisen
Bank: Numarul clientilor de internet banking a crescut cu 30%