FINANTE-BANCI

Europenii care cheltuie cei mai multi bani de Craciun: Vezi unde se plaseaza Romania

07 decembrie 2015, ora 18:27 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
craciun.jpg
Când vine vorba despre vacanţele de iarnă, care sunt cele mai uzuale cheltuieli pentru consumatori? Locuitorii cărei țări cheltuie cel mai mult de sărbători? Ce naţiune tinde să cumpere mai multe jucării și cine investește mai mult în servicii de înfrumusețare? Cine îşi cheltuie banii de sărbători pe echipamente sportive și cine pe electronice și electrocasnice?

Ferratum Grup, un iniţiator al tehnologiei financiare şi al împrumuturilor mobile, şi-a rugat clienţii din 21 ţări să îşi analizeze comportamentul privind cheltuielile în timpul vacanței de iarnă. Un total de 14205 de familii de clasă mijlocie au completat sondajul despre cât anume și unde își cheltuie veniturile pe timpul iernii.  

Sondajul indică faptul că lucrurile arată aproape la fel în aceasta iarnă ca și anul trecut. Aproape 65% vor menţine aceleaşi cheltuieli precum cele din 2014 în vreme ce 20 de procente dintre familiile respondente plănuiesc să cheltuie mai puțin în vacanţa de Crăciun, comparativ cu anul precedent.

În plus, sondajul a evidenţiat anumite diferenţe surprinzătoare în ceea ce priveşte cheltuielile de vacanţă între ţări.



Conform Barometrului internațional de iarnă Ferratum Grup, UK și Slovacia se află în topul acestei liste de cheltuieli pentru vacanţă (raportate la venitul familiei) cu 38,5% respectiv 31,4% (UK 1144 EURO, Slovacia 655 EURO).

În partea a doua a clasamentului găsim Danemarca, Suedia, Croația, Franța, fiind urmate de Norvegia și Olanda, locuitorii acestor țări cheltuind cea mai mică parte din venitul familiei în perioada Crăciunului (12,6%, respectiv 9,4%).  

UK ocupă primul loc și în topul achizițiilor făcute online din total cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă 2015 cu un procent de 38,9%, fiind urmată pe locul 2 si 3 de Germania (31,6%) și Olanda (27,2%). Cine preferă cumpărăturile clasice în locul celor online? Estonia, Australia și Croația ocupă ultimele 3 locuri ale acestui clasament cu procente de 15% (Estonia, Australia), respectiv 13% (Croația).                  

Cum se poziționează România?  

În ceea ce privește românii, din Barometrul de iarnă Ferratum reiese că pe primul loc in topul cheltuielilor de Crăciun sunt jucăriile si dulciurile, în procente egale de 20%, următorul loc fiind ocupat cu un procent de 16% de bunuri generale în casă, în vreme ce 12% se vor cheltui pe cărți și tot 12% pe cosmetice.  

În rândul țărilor unde s-a desfășurat Barometrul de iarnă Ferratum, România se poziționează ușor peste media acestora, dedicând cheltuielilor de sărbatori, un sfert din veniturile lunare ale familiei adică 24,9%,  echivaletul a 356 de euro, în timp ce media internațională este de 47.2%.      

Cele mai întâlnite cheltuieli atunci când vine vorba de vacanța sărbătorilor de iarnă  

Cea mai frecventă cheltuială în Barometrul internațional de iarnă 2015 l-au constituit jucăriile, luând în considerare o medie de 17% din venitul disponibil al unei familii.

10 țări din totalul de 21 ce au participat la sondaj, au pus pe primul loc jucăriile, ca și cheltuială principală de Crăciun în procente după cum urmează: Slovacia (24,7%), Australia (23,1%) Spania (29,9%), Lituania (20,7%), România (19,7%), Cehia (26,7%), Germania (18,2%), Bulgaria (26,9%), Letonia (24,7%), Franța (27,6%) și Danemarca (25,8%).

Pe locul 2 în topul cheltuielilor de iarnă, se află cărțile. Cei mai pasionați de cărti și lectură în această iarnă, ce au pus achiziționarea acestora pe primul loc sunt: Croația (32,3%), Estonia (22,9%) și Suedia (25,5%). Pe ultimul loc la achiziționarea de cărți sunt:  Finlanda (10,5%), Polonia (6,3%), Australia (7,5%) și Slovacia (8,7%).

Dulciurile și delicatesele culinare ocupă locul 3 în topul preferințelor în randul celor 21 țări, cu România conducând clasamentul celei de-a treia categorii cu un procent de 19,7% din cheltuieli alocate acestei categorii, fiind urmată în deaproape de Bulgaria cu 18,4%, Letonia cu 17,2% , Lituania cu 15,7% și Polonia cu 14.1% .

O altă categorie foarte importantă pentru respondenții Ferratum este cea vestimentară. Barometrul internațional de iarna arată de asemenea că hainele și încălțămintea ocupă un procent important din cheltuielile de sărbători, fiind puse pe primul loc de către Canada cu un procent de 40%, urmată de Noua Zeelandă și Norvegia cu un procent aproximativ de 27% și UK cu 22,6%.

În top 12 cheltuieli în perioada Sărbătorilor de iarnă se mai află achiziționarea de electronice cu un procent de 10%, cosmetice cu 9,6%, echipamente sportive cu 5,7% ocupând locul 8, ca ultimele 2 locuri fiind ocupate de cheltuieli cu muzica (3,9%) și bonurile cadou într-un procent de numai 1,9%.

Cum a fost realizat Barometrul de iarnă Ferratum Grup 2015?    

• Sondajul a fost efectuat de către clienți activi Ferratum Grup, în 21 țări din lume, ca un sondaj online cu un chestionar standardizat pentru toate locațiile. Veniturile au fost menționate în moneda locală și cheltuielile de Crăciun calculate ca raport între cheltuielile de iarnă și venitul familiei disponibil în fiecare locație.  Veniturile disponibile au fost ajustate de fiecare locație în funcție de paritatea puterii de cumpărare bazate pe cifrele anului 2014 ale Băncii Mondiale.  
• 14205 de gospodării au participat la sondaj. Respondenții au avut vârste cuprinse între 21 și 65 de ani și 57% au fost femei. Venitul mediu net disponibil al gospodăriilor care au participat la sondaj din aceste 21 țări a fost de  €803 - €10350. Mărimea medie a gospodăriilor este de 3.2 persoane/ gospodărie.  
• În plus, față de factorii demografici, respondenții au fost întrebați despre venitul net lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc în perioada Sărbatorilor de Crăciun, pe ce activități de iarnă iși cheltuiesc banii, cât de multe cumparături fac online.  
• Toate sumele din sondaj au fost exprimate în moneda fiecărei ţări. Răspunsurile au fost uniformizate pentru a reflecta puterea respectivă de cumpărare din fiecare ţară. Toţi respondenţii au fost anonimi.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 12 Decembrie 2019, 16:29
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter