FINANTE-BANCI

Mai mult de jumatate dintre romani detin o polita de asigurare

09 decembrie 2014, ora 15:39 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
assurance.jpg
64% dintre romani detin in prezent o polita de asigurare, potrivit studiului cantitativ realizat de Exact Cercetare si Consultanta in luna noiembrie 2014 pe un esantion de 1039 de respondenti.

Dintre acestia, cei mai multi (58%) detin o polita RCA, 42% o asigurare de locuinta, iar 28% o asigurare de pensie privata. Este important de subliniat faptul ca polita Casco nu se regaseste printre prioritatile soferilor, doar 14% dintre romani apeland la astfel de polite de asigurare.  

Chestionati in legatura cu companiile de asigurari pe care le cunosc, romanii au mentionat in procent de 92% Allianz Tiriac. Aceasta este urmata de Astra Asigurari si ING Asigurari, cu 89% si, respectiv, 88%.    

Privind spre categoria politelor de tip Casco, 34% dintre proprietarii acestora au luat personal decizia de cumparare, in timp ce 33% au luat aceasta decizie impreuna cu cineva.    



In momentul de fata, 22% dintre respondentii ce detin polite Casco au apelat la Allianz Tiriac, iar 14% la Groupama si, respectiv, Omniasig. Verificand insa intentiile viitoare de achizitie a politelor Casco, se constata o modificare a topului preferintelor. Astfel, daca prima si a doua pozitie sunt in continuare ocupate de Allianz Tiriac (21%) si Groupama (12%), pe pozitia a treia se situeaza in acest caz Asirom (11%), Omniasig coborand de pe pozitia a treia pe cea de-a sasea, cu 8%, dupa Astra Asigurari si Generali.    

Daca in cazul politelor Casco, circa o treime dintre proprietarii de autoturisme (34%) au luat singuri decizia de a incheia astfel de polite, pentru cele RCA, procentul acestora este aproape dublu: 66%. La randul lor, cei care au luat decizia de cumparare a unei asigurari de tip RCA impreuna cu o alta persoana, se regasesc in procent de 30%.

“Analizand intreaga piata a asigurarilor, se constata ca, atunci cand cauta informatii despre asigurari, principala sursa la care romanii apeleaza este reprezentata de site-ul companiilor de asigurari (51%)”, declara Stefan Andrei, marketing manager Exact Cercetare si Consultanta.    

“Discutiile cu agentul de asigurari se situeaza la o distanta de 10 procente (41%), aceasta fiind urmata la mica distanta de sfaturile primite de la cei apropiati (39%). Trebuie subliniat ca articolele aparute in presa (atat scrisa, cat si online) sunt mediile de informare care prezinta cel mai putin interes in randul celor care intentioneaza sa incheie o polita de asigurare (14%)”, mai afirma Stefan Andrei.    

Studiul vizeaza valul de noiembrie al CAWIBUS-ului realizat cu o frecventa lunara de Exact Cercetare si Consultanta. Universul cercetarii a fost reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 60 de ani, rezidente in mediul urban. Volumul esantionului a fost de 1039 respondenti, care au raspuns la chestionarul administrat via internet. Respondentii au fost selectati din panelul Exact Cercetare si Consultanta, care contine 43.000 de respondenti.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 30 Octombrie 2020, 07:15
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter