- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Când poți să nu plătești factura la curent sau la gaze. ANRE: „Obligațiile de plată sunt suspendate”

27 Mar, 17:57 • Bumbeneci Diana
Există și situații în care ai dreptul să nu plătești factura la curent sau gaze. ANRE explică cine are acest drept și mai ales când.
Când poți să nu plătești factura la curent sau la gaze. ANRE: „Obligațiile de plată sunt suspendate”

Există situații în care avem dreptul să nu plătim factura la curent sau gaze. Vicepreședinte ANRE explică în ce situație obligațiile de plată sunt suspendate.

ANRE are vești bune pentru consumatori

Consumatorii au dreptul legal să nu plătească factura la curent sau gaze în unele condiții. Este vorba despre cazul în care clientul alege să conteste factura sau să ceară explicații cu privire la aceasta.

Vezi și: Un afacerist spune cât va costa, de fapt, carnea de miel. „Fermierul care vinde acum obligatoriu să îşi mai adauge la câştig trebuie să recupereze laptele”

factura
factura

De la 1 aprilie intră în vigoare acele două regulamente pentru furnizarea energiei și a gazelor naturale, care au prevederi similare. Ambele au un model de factură simplificat, cel puțin prima pagină a facturii va trebui să conțină doar informațiile strict necesare pentru client.

Orice client care contestă factura sau solicită informații suplimentare cu privire la factură, indiferent dacă vorbim despre valoare, de preț unitar sau cantitate sau alte elemente ale facturii, are dreptul să primească răspuns de la furnizor la această solicitare în 15 zile lucrătoare și până când nu primește acest răspuns de la furnizor obligațiile de plată sunt suspendate”, a explicat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE, la Antena 3 CNN.

Potrivit instituției, până când nu se soluționează și nu este clar dacă obligația de plată este certă sau nu, clientul nu trebuie să achite factura respectivă. Indiferent că vorbim de o contestație la furnizor, ANRE sau ANPC, această situație se aplică.

„În momentul în care lucrurile sunt clare și se dovedește că factura a fost corectă, atunci trebuie să achite factura cu eventualele penalități, suspendate doar pe acea perioadă de 15 zile lucrătoare, timp în care furnizorul trebuie să răspundă, iar în cazul în care se dovedește că acel client a avut dreptate, furnizorul va reface factura și va corecta suma”, a mai explicat Zoltan Nagy-Bege.

Citește și: Continuă spectacolul dezvăluirilor pe tema pensiilor speciale! Un pensionar militar din România și-a publicat talonul de pensie din februarie 2023

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult