- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

CFR pune pe calea ferată din România primul tren chinezesc electric de mare viteză. Prin ce orașe va trece

14 Sep, 09:51 • Preda Silvia
Primul tren electric chinezesc urmează să circule pe șinele din România. Va circula doar pe anumite rute din ţară.
CFR pune pe calea ferată din România primul tren chinezesc electric de mare viteză. Prin ce orașe va trece

Primul tren chinezesc electric va fi inaugurat pe căile ferate din România. Va prinde o viteză de 160 de kilometri pe oră şi va circula doar pe anumite rute din ţară.

Potrivit producătorului chinez, trenul se ridică la cele mai înalte standarde în ceea ce priveşte siguranţa şi confortul pasagerilor. Procesul de certificare şi autorizare este aproape finalizat.

Primul tren chinezesc electric va circula din Bucureşti spre Constanța şi spre Brașov, a anunţat Marian Mihail Călin, directorul general al Astra Vagoane Călători, în cadrul unei conferinţe.

Primul tren chinezesc electric de mare viteză în România

Marian Mihail Călin, director general Astra Vagoane Călători S.A, declară că trenul se află în România și parcurge acel proces de certificare și autorizare.

Citește și: Anunț oficial de la CFR Călători: Noi întârzieri ale trenurilor. Care sunt cele mai afectate rute

„Urmează apoi acea verificare a normelor naționale, acea compatibilitate cu normele naționale și compatibilitate cu rețeaua. Apoi entitatea va aplica pentru obținerea autorizației de tip care va atesta un nou tip de vehicul și implicit, autorizația pentru punere pe piață”, a mai declarat directorul general Astra Vagoane Călători S.A.

„Este un produs reprezentativ, sigur, fiabil și confortabil, îndeplinirea celor mai recente cerințe STI privind coliziunile, protecția mediului și prevenirea incendiilor. Cu boghiul independent pentru fiecare unitate, trenul are o întreținere convenabilă și o rată ridicată de utilizare a spațiului interior. Trenul este echipat cu două sisteme de semnalizare independente, care poate trece automat în funcție de modul semnalului de la sol.

Trenul se bazează pe tehnologie cu podea joasă, ușa cu deschidere largă, dispozitivul de compensare a distanței platformei și rampa mobilă sunt adoptate pentru tren, aducând confort pasagerilor.

Sunt furnizate diverse funcții și interfață om-mașină ușor de utilizat, satisfacerea nevoilor diversificate ale călătoriilor contemporane”, arată producătorul chinez.

Potrivit lui Marian Mihail Călin, Astra Vagoane Călători a livrat 97 de tramvaie din cele 100 prevăzute într-un contract cu Primăria Municipiului București, în mai puţin de doi ani.

Vezi și: Veste proastă pentru pensionari şi veterani ori văduve de război. Când se vor introduce cardurilor de transport cu trenul