IT&C

2011, anul tabletelor. Vezi care au fost cele mai importante lansari

02 ianuarie 2012, ora 00:05, autor(i): Silviu Boiangiu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
apple-ipad-2.jpg
Dupa succesul inregistrat de iPad in 2010, concurentii Apple s-au inghesuit in 2011 sa lanseze propriile modele de tablete. Pe langa traditionalii producatori de smartphone-uri, precum Samsung sau BlackBerry, piata a fost invadata chiar si de jucatori fara o istorie prea bogata in producerea de electronice, precum retailerul online Amazon. DailyBusiness.ro va prezinta cele mai importante lansari de tablete ale anului 2011.

Primii au fost cei de la Motorola, care au anuntat chiar pe 5 ianuarie tableta Motorola Xoom, prima din lume bazata pe sistemul de operare Android HoneyComb, construit special pentru acest tip de dispozitive.

Tableta celor de la Motorola are un display cu o diagonala de 10,1 inchi, dimensiune similara cu a iPad-ului celor de la Apple. Aceasta foloseste un procesor Nvidia Tegra 2 si dispune de 1 GB de memorie Ram. Tableta celor de la Motorola spera sa ia fata iPad-ului folosindu-se de caracteristici precum conectivitatea USB, doua camere foto si conectivitate USB si HDMI, lucruri care lipseau in cazul tabletei celor de la Apple.

Totusi, vanzarile tabletei celor de la Motorola au fost modeste. Potrivitultimelor date disponibile, doar 100.000 de Xoom-uri au fost livrate in trimestrul al treilea. Cifra este de peste 100 de ori mai mica decat vanzarile de iPad-uri, care s-au ridicat la 11,6 milioane de unitati in acelasi interval.



La doar cateva zile dupa Motorola, cei de la Samsung au aruncat pe piata Galaxy Tab 10.1, o tableta de aceeasi dimensiune care rula acelasi sistem de operare, HoneyComb. Tableta functiona cu acelasi procesor Tegra 2 si dispunea tot de 1 GB de memorie Ram. La fel ca Xoom-ul celor de la Motorola, si Galaxy Tab 10.1 dispunea tot de doua camere foto si de conectivitate HDMI.

Tableta celor de la Samsung a atras, insa, furia gigantului Apple, care a deschis mai multe procese in care acuza producatorul sud-coreean ca incalca mai multe patente ale companiei, iar design-ul tabletei este copiat dupa cel al iPad-urilor.

Apple a obtinut, chiar, interzicerea vanzarilor tabletelor Galaxy in Germania si in Australia, iar intre cele doua companii exista, in prezent, procese deschise in 23 de tari.

Totusi, lansarea anului in domeniul tabletelor ramane modelul iPad 2 al celor de la Apple. Desi imbunatatirile au fost minore fata de prima versiune, tableta ramane in continuare cea mai vanduta din piata, cu o cota de peste 60%.

Tableta celor de la Apple dispune de un procesor A5, de doua ori mai rapid decat cel de pe prima versiune de iPad si doua camere foto. In plus, aceasta avea o grosime de doar 8,8 mm si o greutate de numai 590 de grame.

La momentul lansarii, cea mai ieftina varianta a iPad 2 costa 499 de dolari, in timp ce concurenta Motorola Xoom costa 799 de dolari.

Potrivitrezultatelor financiare publicate de Apple in trimestrul al doilea al anului 2011, compania a vandut in acea perioada 9,25 de milioane de iPad-uri.

Un alt competitor care a lansat o tableta de aceeasi dimensiune cu a iPad-ului este gigantul american HP. Intitulata TouchPad, tableta avea un display de 9,7 inchi cu o rezolutie de 1024x768 pixeli si rula de sistemul de operare WebOS 3.0, dezvoltat de companie.

TouchPad-ul dispunea de un procesor dual-core de 1,2 GHz produs de Qualcomm, de o camera de 1,3 megapixeli plasata frontal, de conexiune Bluetooth, GPS, si va avea o greutate de aproximativ 720 de grame.

Dispozitivul beneficia doar de conectivitate Wi-Fi, iar versiunile 3G erau asteptate in a doua parte a anului 2011. Acest lucru nu s-a materializat, insa, niciodata. Din cauza vanzarilor dezastruoase pe care le-a inregistrat TouchPad-ul, HP a decis sa inchida complet linia de produse WebOS, iar tabletele ramase pe stocuri au fost ieftinite treptat de la 499 de dolari la 249, ajungand ulterior sa fie vandute pentru numai 99 de dolari.

Canadienii de la Research In Motion, compania ce produce smartphone-urile BlackBerry, au mizat pe un format mai mic pentru a detrona suprematia iPad-ului. In acest sens, acestia au lansat PlayBook, o tableta cu o diagonala de numai 7 inchi. In ciuda numelui, tableta urma sa se adreseze segmentului business. In ciuda acestui fapt, primele versiuni ale tabletei au fost livrate fara un client de email propriu.

Totusi, tableta nu s-a bucurat de succesul scontat. Din acest motiv, RIM a decis ieftinirea cu 200 de dolari a tabletei, pana la numai 299 de dolari.

Singurul concurent redutabil al Apple pe piata tabletelor pare sa fi fost, cel putin in 2011, retailerul online Amazon. Compania a anuntat in septembrie lansarea Kindle Fire, o tableta de numai 199 de dolari. Spre comparatie, cel mai ieftin model de iPad costa de peste doua ori mai mult.

Kindle Fire ruleaza o versiune modificata a sistemului de operare Android, dezvoltat de Google, si dispune de un display de 7 inchi cu o rezolutie de 1024x600 pixeli, din sticla rezistenta la zgarieturi Gorilla Glass. Tableta cantareste numai 413 grame si nu dispune de conectivitate 3G, microfon sau camera foto.

Tableta a generat 250.000 de precomenzi in primele cinci zile de la lansare, dovedindu-se un real succes. Analistii se asteapta ca modelul kidnle Fire sa vanda intre 3 si 5 milioane de unitati pana la finele acestui an.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Sambata, 02 Iulie 2022, 02:16
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter