- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Ascenta va implementa un sistem informatic de gestiune pentru Agricola Bacau

10 Sep, 12:52 • Redactia DailyBusiness
Ascenta, divizia de consultanta IT a Grupului Softwin, a anuntat miercuri semnarea unui contract cu Agricola Bacau, ce presupune implementarea unui sistem informatic integrat de gestiune a productiei. Investitia in implementarea unei astfel de solutii se va recupera intr-o perioada de la 6 luni la un an.
Ascenta va implementa un sistem informatic de gestiune pentru Agricola Bacau

Sistemul informatic se bazeaza pe solutiile norvegiene Scase, Ascenta incheind un parteneriat cu producatorul scandinav la inceputul lunii iulie 2008. Proiectul Ascenta la Agricola Bacau se va finaliza in martie 2009 si va implica o echipa de 5 specialisti, au transmis miercuri reprezentantii Ascenta.

Facilitatile oferite de noul sistem informatic vor permite producatorului de carne planificarea mai eficienta a resurselor, eficientizarea distributiei, precum si colectarea, procesarea si arhivarea datelor din mai multe terminale. Un alt beneficiu al proiectului se refera la asigurarea trasabilitatii produselor – jurnalizarea, monitorizarea, cantarirea, scanarea si etichetarea diferitelor produse si procese, conform cerintelor UE.

Analiza ia in calcul o crestere medie a productivitatii de 2,5%, ceea ce inseamna o valoare intre 3.000 si 5.000 euro/zi, corespunzatoare unei productii de circa 100t/zi.

„Decizia implementarii acestui sistem a fost una fireasca, prin prisma nevoii de crestere a nivelului de planificare si control al productiei. Rezultate vor fi vizibile prin minimizarea pierderilor, dar, totodata, solutiile Scase ne vor asigura si un sistem complet de trasabilitate, inclusiv sisteme de etichetare interna si externa cu coduri de bare”, a declarat Grigore Horoi, vice-presedinte Agricola Bacau.

Proiectul informatic presupune atat componente software, cat si hardware. In cazul Agricola Bacau, acestea vor fi integrate cu sistemul SAP deja existent. Ascenta va oferi servicii de analiza, consultanta, implementare, integrare, localizare, training, urmate de mentenanta si auditare periodica. Contractul presupune si asigurarea Managementului Incidentelor. Pe toata durata proiectului, compania va furniza servicii de Help Desk, in vederea solutionarii posibilelor incidente.

Ascenta este brandul sub care activeaza din noiembrie 2006 divizia de consultanta IT si solutii software specifice din cadrul grupului Softwin.