- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Ce aleg tinerii, masina sau Internet?

22 Sep, 11:17 • Redactia DailyBusiness
Aproximativ doi din trei tineri, respectiv 64% dintre repondentii unui studiu Cisco ce explica rolul Internetului si al retelelor de comunicatii in viata de zi cu zi, ar alege mai repede o conexiune la Internet decat o masina.
Ce aleg tinerii, masina sau Internet?

Mai mult de jumatate dintre respondenti, echivalentul a  55% dintre studenti si 62% dintre angajati, au spus ca nu pot trai fara Internet, pe care il descriu ca „o parte integranta a vietii lor”.

In acelasi timp, patru din cinci studenti si tineri profesionisti confera Internetului o importanta esentiala in cadrul vietii, precum apa si aerul.

De asemenea, unul din trei studenti si angajati chestionati global, respectiv 33% dintre intervievati, crede ca Internetul este o resursa fundamentala, iar aproximativ jumatate, respectiv 49% dintre studenti si 47% dintre angajati, crede ca este „destul de aproape” de acel nivel de importanta.

Potrivit aceluiasi studiu, doi din cinci studenti chestionati global (40%) au spus ca Internetul este mai important pentru ei decat intalnirile romantice, iesitul in oras cu prietenii sau ascultatul muzicii.

Desi alte generatii prefera „socializarea in persoana”, generatia urmatoare indica o schimbare in favoarea interactiunilor online. Mai mult de unul din patru studenti (27%) au spus ca este mai important sa fie la curent cu ce se intampla pe Facebook decat sa mearga la o petrecere, la o intalnire romantica, sa asculte muzica sau sa petreaca timp cu prietenii.

Doua treimi dintre studenti (66%) si mai mult de jumatate dintre angajati (58%) declara ca un dispozitiv mobil (laptop, smartphone, tableta) este „cel mai important obiect tehnologic din vietile lor”.

Telefonul, unealta de lucru

De asemenea, acelasi studiu arata ca telefoanele inteligente vor deveni unealta principala de lucru, 19% dintre studenti declarand ca isi considera telefoanele inteligente drept „cel mai important” dispozitiv folosit zilnic, cifra apropiata de cei 20% care declara acelasi lucru despre computerele de birou, un indiciu clar ca utilizarea telefoanelor inteligente este pe o tendinta ascendenta care se asteapta sa continue pe masura ce urmatoarea generatie de absolventi de facultate intra in campul muncii.

Aceasta descoperire inclina balanta in dezbaterea despre necesitatea birourilor in contextul abilitatii de conectare la Internet si de a munci de oriunde, precum de acasa sau dintr-un spatiu public.

In editia din 2010 a studiului, trei din cinci angajati (60%) au spus ca birourile nu sunt necesare pentru a fi productiv.

Sondajul indica si faptul ca importanta televizorului descreste printre studenti si tineri profesionisti in favoarea dispozitivelor mobile precum laptopuri sau telefoane inteligente.

In mod global, mai putin de unul din 10 studenti (6%) si angajati (8%) au spus ca televizorul este cel mai important dispozitiv tehologic din vietile lor. Pe masura ce programele de televiziune si filmele devin disponibile pe dispozitive mobile, se asteapta ca aceasta tendinta descrescatoare sa continue.

Doar unul din 25 de studentii si angajatii (4%) chestionati global au spus ca ziarul este cea mai importanta unealta pentru acces la informatie.

Interactiunea pe Facebook

Aproximativ noua din 10 studenti (91%) si angajati (88%) au spus ca au un cont pe Facebook. 89% dintre studenti si 73% dintre angajati isi verifica pagina de Facebook cel putin o data pe zi. Unul din trei (33%) isi verifica pagina de cel putin cinci ori pe zi.

Studentii au recunoscut ca intrerup constant lucrul la proiecte sau teme, pentru a discuta online sau pentru a realiza actualizari social media sau pentru apeluri telefonice.

Intr-o ora, mai mult de patru din cinci (84%) studenti au spus ca sunt intrerupti cel putin o data. Aproximativ unul din cinci studenti (19%) este intrerupt de sase ori sau mai mult – o medie de cel putin o intrerupere la fiecare 10 minute. 12% au spus ca pierd sirul intreruperilor atunci cand incearca sa se concentreze la un proiect.

Studiul Cisco examineaza relatiile dintre comportamentul uman, Internet si omniprezenta retelelor.

Cercetarea foloseste acest context pentru a provoca reflectii in jurul felului in care companiile vor ramane competitive in contextul influentelor stilurilor de viata tehnologice.

Raportul global, bazat pe chestionare aplicate studentilor de facultate si pe profesionisti in varsta de 30 de ani sau mai tineri din 14 tari, ofera o imagine amanuntita asupra provocarilor cu care se confrunta astazi companiile pe masura ce incearca sa gaseasca un echilibru intre nevoile curente si viitoare ale angajatilor si ale afacerii, totul in contextul cresterii capabilitatilor mobile, riscurilor de securitate si al tehnologiilor care pot livra date oriunde – de la centre de date virtualizate si cloud computing la retele traditionale cu fir sau fara.

Studiul a fost comandat de Cisco si derulat de catre InsightExpress, o firma de cercetare de piata din Statele Unite.
Studiul global contine doua chestionare, respectiv unul pentru studentii de facultate, celalalt pentru profesionsti tineri pana in 30 de ani. Fiecare chestionar are 100 de respondenti din fiecare din cele 14 tari, ceea ce inseamna o plaja de 2.800 de respondenti.

Cele 14 tari participante la cercetare sunt Statele Unite, Canada, Mexic, Brazilia, Marea Britanie, Franta, Spania, Germania, Italia, Rusia, India, China, Japonia, Australia.

Cisco este unul dintre cele mai importante companii mondiale care ofera echipamente si solutii pentru retele de comunicatii.