- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Ce vor romanii de la Internet: Informatii si socializare

14 Mar, 16:11 • Redactia DailyBusiness
Aproximativ 96% dintre utilizatorii de Internet din Romania apeleaza la mediul online pentru a se informa, 80% pentru a coresponda prin e-mail, 70% pentru a socializa si 68% pentru a citi si a se informa cu privire la aparitiile editoriale, potrivit unui sondaj realizat de Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES).
Ce vor romanii de la Internet: Informatii si socializare

De asemenea, doar un sfert dintre utilizatorii de Internet platesc facturile online.

Potrivit sondajului, mai mult de jumatate dintre romani se considera utilizatori de Internet (52%).

In ceea ce priveste tipul informatiilor accesate de romani pe Internet, 18% dintre acestia prefera domeniul sportiv, 15% divertismentul, 15% sanatatea, 14% politica si 12% informatiile utilitare.

Arta si cultura constituie o prioritate pentru 9% dintre internauti.

Studiul IRES arata ca jumatate dintre utilizatorii retelelor de socializare sunt preocupati sa actualizeze informatiile despre propria persoana de cateva ori pe saptamana sau chiar zilnic.

Numarul de utilizatori de Internet din Romania a crescut in ultimii zece ani de aproape 10 ori, de la 800.000 in anul 2000 (3,6% raportat la intreaga populatiei) la 7,78 milioane in 2010 (35,5%), insa Romania se plaseaza sub media Uniunii Europene (UE) de 67,6%, conform statisticilor Internetworldstats.com.

Primele doua locuri in topul tarilor comunitare cu cel mai mare numar de utilizatori de Internet sunt ocupate de Suedia si Olanda, care afiseaza o pondere de 92,5%, respectiv 86,6% (raportat la intreaga populatie).

In Romania doar 21% dintre utilizatorii de Internet acceseaza mediul on-line in fiecare zi sau aproape in fiecare zi, comparativ cu 53% media la nivelul UE.

De asemenea, doar 20% din utilizatorii de Internet acceseaza site-urile autoriatilor in scop informativ, sub media UE de peste 50%. Pe primul loc in ceea ce priveste vizibilitatea autoritatilor in mediul online se claseaza Danemarca, unde peste 80% dintre cetateni apeleaza la astfel de site-uri pentru a obtine informatii.

Studiul IRES a fost realizat pe un esantion de 1.146 de persoane din mediul urban.