IT&C

Este permisa portarea de pe abonament pe cartela preplatita? De a fost amendat RCS&RDS cu 10.000 lei

05 mai 2016, ora 18:58 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
portare.jpg
Utilizatorii de telefonie mobila au dreptul sa isi porteze numarul de telefon dintr-o retea de telefonie in alta, chiar si atunci cand portarea implica trecerea de la abonament (in vechea retea) la cartela preplatita (in noua retea), subliniaza Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).

Conditiile in care se realizeaza portarea sunt stabilite de ANCOM, iar operatorii care refuza portarea unui numar de telefon invocand faptul ca portarea se poate realiza doar daca utilizatorul opteaza pentru un abonament pot fi sanctionati de Autoritate, asa cum s-a intamplat in luna aprilie a acestui an, cand ANCOM a amendat RCS & RDS.

Cum se realizeaza portarea

Prin serviciul de portabilitate a numerelor de telefonie fixa si mobila, reglementat de ANCOM, utilizatorii isi pot transfera numarul dintr-o retea in alta in termen de 3 zile lucratoare de la data transmiterii cererii de portare acceptate atat de furnizorul acceptor, cat si de furnizorul donor.



ANCOM reaminteste conditiile in care se realizeaza procesul de portare a numerelor de telefon:
-  poate fi portat orice numar de telefon, dar numai in masura in care se furnizeaza acelasi tip de serviciu: fix-fix, mobil-mobil;
- in cazul numerelor de telefonie mobila, orice utilizator are posibilitatea pastrarii numarului atunci cand se transfera de la un operator la altul, indiferent de modalitatea de plata (postpaid sau prepaid), astfel ca se poate porta atat un numar de pe abonament pe cartela prepaid, cat si invers;
- la portarea unui numar pe baza de cartela preplatita, creditul ramas neutilizat nu va fi transferat in noua retea;
- in timp ce furnizorul opereaza portarea, serviciul de telefonie poate fi intrerupt pentru 3 sau 4 ore, timp in care utilizatorul nu va putea initia sau primi telefoane;
-  portarea se poate anula printr-o cerere depusa la reprezentanta operatorului unde a fost solicitata initial portarea, cel mai tarziu cu 24 de ore inainte de data stabilita pentru realizarea portarii.

Nu este vorba de portare si nu se aplica aceleasi conditii in cazul in care un utilizator doreste schimbarea planului tarifar din abonament in cartela in reteaua aceluiasi furnizor de servicii de telefonie.

Masuri aplicate de ANCOM pentru refuzul portarii

In luna aprilie a anului 2016, Autoritatea a sanctionat RCS & RDS cu amenda contraventionala in cuantum de 10.000 lei pentru ca a refuzat portarea in regim prepaid a unui numar de telefonie mobila care functiona pe baza de abonament intr-o alta retea.

„In urma sesizarilor primite de ANCOM, inspectorii Autoritatii au demarat o actiune de control si au constatat ca operatorul refuza portarea unui numar care functionase pe baza de abonament intr-o alta retea catre reteaua RCS & RDS pe cartela preplatita, ceea ce reprezinta o incalcare a drepturilor utilizatorilor si se sanctioneaza contraventional”, a declarat Cristin POPA, Director Executiv ANCOM.

Ce, cum si unde reclami

In cazul in care intalnesti orice dificultati pe parcursul procesului de portare, poti face o sesizare la ANCOM.

Statistici portabilitate

Potrivit www.portabilitate.ro, site pus la dispozitia utilizatorilor de catre ANCOM, in luna aprilie 2016 au fost portate in total 65.173 de numere de telefonie mobila, dintre care 14.511 in reteaua Orange, 31.467 in reteaua RCS & RDS, 4.856 in reteaua Telekom Romania Mobile Communications, 2.076 in reteaua Telekom Romania Communications si 12.260 in reteaua Vodafone.

De la lansarea serviciului de portabilitate in anul 2008 si pana in prezent, in Romania s-au portat 2.309.371 de numere de telefonie mobila, reprezentand aproximativ 80% din totalul de 2.916.001 numere portate.

Pentru a afla in ce retea se afla un numar de telefonie din Romania si daca acesta a fost portat, utilizatorii pot accesa www.portabilitate.ro. Site-ul ofera totodata detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare, pornind de la situatii reale semnalate Autoritatii de utilizatori.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 21 Ianuarie 2022, 13:34
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter