IT&C

IMM-urile, urmatorul camp de lupta pe piata de software

22 decembrie 2011, ora 00:03, autor(i): Silviu Boiangiu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
software-imm.gif
Pe piata de software, dominata pana acum de contractele din sectorul public si cel enterprise, dar in care bugetele si apetitul de consum au scazut destul de mult, IMM-urile incep sa devina o nisa din ce in ce mai interesanta pentru jucatorii importanti.

De asemenea, numarul de IMM-uri din Romania, estimat la cateva sute de mii, este un argument in sine pentru a ataca aceasta piata.

"Discutam despre 400.000 de companii in Romania, dintre care doar 1% reprezinta zona de enterprise, iar 99% sunt mici si mijlocii", a declarat pentru DailyBusiness.ro Mihai Iordache, small&medium solutions&partners manager al Microsoft Romania.

Reprezentantul Microsoft Romania spunea canumarul IMM-urilor este asteptat sa se dubleze pana in 2020, iar acestea sa devina "pe termen mediu" motorul de crestere al economiei.



Acelasi lucru a fost remarcat si de Teamnet, companie ce a lansat pe piata o solutie de tip cloud adresata IMM-urilor.

"Am identificat o 'nisa' de 180.000 de firme pe care am hotarat sa intram", a spus pentru DailyBusiness.ro Catalin Butunoi, managerul diviziei More din cadrul companiei.

Acesta a precizat ca proiectul More nu este unul profitabil in prezent, insa in 12-18 luni baza de clienti IMM-uri a companiei va creste exponential.

Si Razvan Gidei, CEO-ul dezvoltatorului de software RedPoint, spunea recent pentru DailyBusiness.ro ca firmele mici si medii, care "au amanat investitiile in software", vor reprezenta unul dintre motoarele cresterii pietei de software in 2012. Si asta in timp ce in cazul companiilor mari si foarte mari, "se poate vorbi de o saturatie", in opinia sa.

"Atacul" jucatorilor din software asupra pietei IMM-urilor va fi posibil in principal prin servicii cloud, ce presupun un nou model de cost, de tip Software as a Service (SaaS). Practic, SaaS reprezinta un model de licentiere care se bazeaza pe inchirierea solutiei software, stocata in cloud si la care utilizatorul are acces prin Internet.

"Din punct de vedere al preturilor e un mare pas inainte. Cloud computing ne duce intr-un model in care companiile mari investesc in infrastructura si o vand ca serviciu catre companiile mai mici", potrivit lui Teodor Blidarus, maging partner Softelligence, unul dintre partenerii Microsoft pe acest segment.

Aruncarea de astfel de solutii de tip SaaS pe piata este o consecinta a conditiilor economice inca precare, care au impins companiile sa-si reduca bugetele si sa fie extrem de atente la cheltuielile si la investitiile pe care le fac.

Tendinta de migrare catre solutiile de acest tip a fost remarcata si de Adrian Bodomoiu, directorul general al Wizrom Software, care declara ca acest model de licentiere va inregistra o crestere majora anul viitor.

"Avantajul modelului Saas este ca nu implica o investitie majora initiala, utilizatorul platind lunar o taxa de utilizare, si in plus nu sunt necesare nici cheltuielile cu echipamentele hardware, pe care o implementare traditionala le impune", spunea, recent, Bodomoiu.

In opinia acestuia, tot mai multe companii medii si mari vor adopta modelul de licentiere SaaS anul viitor, in timp ce modelul clasic de licentiere va ramane preferatul companiilor mici, mai ales ca una dintre conditiile de acordare a fondurilor europene pentru dezvoltare este ca beneficiarii sa achizitioneze licentele si echipamentele hardware aferente si necesare.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Sambata, 02 Iulie 2022, 02:45
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter