- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Orange introduce in Romania tonurile muzicale ascultate de cei care apeleaza

06 Mar, 14:12 • emanuel.ceciu
Operatorul telecom Orange Romania a lansat un serviciu care ofera clientilor companiei posibilitatea de a-si personaliza tonurile de asteptare pe care le aud cei care ii apeleaza. Serviciul este pozitionat de operator ca avand mai degraba functie de fidelizare a bazei de clienti, decat ca generator de venituri.
Orange introduce in Romania tonurile muzicale ascultate de cei care apeleaza

Tonurile de asteptare sunt fragmente originale de melodii sau alte sunete, insotite de tonul standard, pe care le asculta cei care apeleaza, in timp ce asteapta sa li se raspunda la telefon.

Practic, fragmentele de melodii inlocuiesc sunetul liniar clasic de apel. Catalogul contine circa 600 de melodii, pentru care compania a platit drepturi de autor, iar fiecare utilizator poate selecta in acelasi timp, pentru un telefon, un numar de maxim 15 melodii.

Tariful lunar pentru utilizarea serviciului este de 0,25 euro, iar fiecare ton de apel achizitionat costa intre 0,49 si 0,99 euro. Compania nu a precizat ce venituri estimeaza ca va obtine din acest serviciu.

„Fragmentele de melodii si sunetele pot fi alese dintr-un catalog oferit de Orange Romania”, au spus reprezentantii operatorului telecom, care au precizat pentru DailyBusiness ca utilizatorii nu pot folosi melodii sau colaje audio compilate sau realizate pe cont propriu.

Astfel de servicii sunt oferite de Orange in Franta, Spania, Marea Britanie si Romania, iar filialele din fiecare tara au cumparat drepturile de autor separat.

Tonurile pot fi setate sa fie auzite in functie de apelant sau de un anumit moment al zilei. De exemplu, un client Orange poate alege un ton de asteptare pentru prieteni si un ton distinct pentru familie sau poate activa mai multe tonuri de asteptare pentru acelasi apelant si poate alege intervalele de timp in care acestea vor fi ascultate de cei care il suna.

Un client Orange poate achizitiona pana la 15 tonuri pe care le poate pastra in albumul personal si seta oricand din momentul in care le-a cumparat. Serviciul „Tonuri de asteptare” este compatibil cu orice model de telefon mobil. Tariful lunar pentru utilizarea serviciului este 0,25 euro, in prima luna acesta fiind gratuit.

„Orange Romania isi propune sa extinda in continuare serviciile de continut muzical. In curand clientii nostri vor putea achizitiona tonurile de apel si prin intermediul website-ului Orange”, a declarat Oana Comanescu, content & multimedia division manager la Orange Romania.

Pentru activarea serviciului si setarea tonurilor de asteptare sunt necesari mai multi pasi – activarea serviciului prin self care (*100#), cumpararea unui ton de asteptare din catalogul accesibil in portalul wap Orange World, prin apel la 343 (0,03 euro/min), sau prin mesaj scris trimis la 342. Ultimul pas ar fi setarea tonurilor de asteptare prin intermediul portalului Orange World sau prin apel la 343.

Orange este lider de piata in Romania cu 9,8 milioane de clienti la sfarsitul anului 2007.

La sfarsitul anului 2007, Orange Romania a inregistrat venituri de 1,234 mld. euro, in crestere cu 24% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Concurentii Orange Romania pe segmentul de telefonie mobila sunt Vodafone Romania, Cosmote Romania, RCS&RDS si Zapp.