În intervalul iulie-septembrie, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 279 milioane de euro, în creștere cu 4% față de trimestrul anterior al anului 2019. Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cifra de afaceri este în scădere cu 2,8%, pe fondul unei cereri mai reduse pentru echipamente.
La 30 septembrie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.928.000 de clienți, în creştere cu 0,3% comparativ cu finalul T3 2018.
Interesul pentru serviciile fixe este unul constant, pe acest segment menținându-se evoluția pozitivă din trimestrele anterioare. Astfel, la finalul lunii septembrie, serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra 532.700 de clienți, în creștere cu 12% faţă de T3 2018, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 332.900 de clienți, în creștere cu 28% față de aceeași perioadă din 2018.
Rețea
Orange a continuat şi în acest trimestru investițiile în infrastructură, cu un ritm constant al extinderii acoperirii 4G. Astfel, la finalul lunii septembrie, 97.43% din populația țării și 100% din cea urbană avea acces la cea mai extinsă reţea 4G din România.
La finalul lunii septembrie, locuitorii din peste 370 de noi localităţi ÅŸi oraÅŸe aveau acces la viteze de până la 500 Mbps, acoperirea 4G+ depășind 52% din populaÈ›ia țării.Â
Pentru al doilea an consecutiv, Orange România primeşte o nouă certificare Ookla, care confirmă faptul că reţeaua mobilă Orange oferă cea mai extinsă acoperire din România. Certificarea Ookla reuneşte măsurători extinse, realizate în prima jumătate a anului 2019 în locaţii de pe întreg teritoriul ţării, pentru toţi cei patru operatori mobili din România. În total, au fost analizate peste 120.000.000 de date preluate prin intermediul aplicaţiei Speedtest®, de la aproape 100.000 de dispozitive mobile cu sistem Android.
Datele au arătat că Orange oferă clienÅ£ilor săi cea mai bună experienţă în reÅ£ea din punct de vedere al acoperirii, la o diferență de scor cu 24% mai mare față de următorul operator clasat. Aceste rezultate vin în completarea certificării recent acordate de către auditorul independent Systemics PAB, conform căruia Orange este pentru a patra oară consecutiv „Cea mai bună reÅ£ea din România". Â
Apetitul clienÈ›ilor pentru date mobile a generat o creÈ™tere de aproximativ 34% a consumului în T3 2019 comparativ cu T3 2018. De asemenea, traficul 4G a ajuns la aproximativ 84% din totalul traficului generat.Â
În perioada septembrie – octombrie 2019 clienții s-au alăturat inițiativelor Orange pentru digitalizare și au contribuit în mod direct la reducerea decalajului digital dintre școlile din mediul urban și cele din mediul rural din România.
Astfel, prin campania lansată în luna septembrie, odată cu oferta prepay, clienÈ›ii au donat 262.366 GB trafic celor 20 de ÅŸcoli din mediul rural selectate în program. Orange va dota aceste ÅŸcoli cu echipamente, iar internetul dăruit de către clienÅ£i va permite profesorilor ÅŸi elevilor din cele 20 de ÅŸcoli selectate să se bucure de acces la informaÅ£ii ÅŸi de o mai bună experiență educaÈ›ională, cu ajutorul tehnologiei.Â
Din ce în ce mai mulÈ›i clienÈ›i optează pentru uÈ™urinÈ›a pe care o oferă interacÈ›iunile digitale. ÃŽn perioada iulie – septembrie a acestui an, numărul de utilizatori activi ai aplicaÈ›iei My Orange a crescut cu 85% față de aceeaÈ™i perioadă a anului trecut, iar valoarea tranzacÈ›iilor de tip plăți facturi sau reîncărcări prepay înregistrate prin interfaÈ›a web sau aplicaÈ›ia My Orange a crescut cu 30%.Â
Servicii financiare mobile
După lansarea cardurilor de debit Visa contactless, fizice și virtuale, plata cu telefonul prin tehnologia NFC și Apple Pay, luna august a acestui an a marcat lansarea unui instrument de creditare, My Reserve. Această soluție de finanțare facilitează achiziția de telefoane, tablete și accesorii în magazinele Orange, și reprezintă un instrument de creditare transparent, fără comisioane și taxe suplimentare, cu o dobândă anuală de 14%.
ClienÈ›ii Orange Money pot solicita un credit de până la 10000 lei, cu rambursare flexibilă ce se poate face între 3 È™i 24 de luni.Ca urmare a dezvoltărilor aduse serviciului Orange Money în prima jumătate a acestui an, numărul de utilizatori a înregistrat o creÈ™tere de 32,4% în T3 2019 comparativ cu T3 2018, ajungând la peste 154.000 de clienÈ›i la 30 septembrie 2019.Â
„După un început de an dinamic din punct de vedere fiscal și al reglementărilor pieței de telecom, odată cu încheierea celui de-al treilea trimestru al anului 2019 vedem o reașezare a pieței locale. Totodată, se remarcă două tendințe evidente: o cerere mai moderată pentru echipamente și, în același timp, un apetit mai ridicat pentru servicii digitale" a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.
IT&C
Orange Romania: afaceri de 279 milioane de euro in T3, in scadere cu 2,8% fata de anul trecut
29 octombrie 2019, ora 12:17
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din IT&C
18 noiembrie 2020, ora 15:39 in IT&C |
31 vizualizari |
0 comentarii
23 decembrie 2020, ora 18:24 in |
19 vizualizari |
0 comentarii
27 octombrie 2020, ora 18:41 in |
23 vizualizari |
0 comentarii
19 octombrie 2020, ora 14:55 in |
39 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- Daniel Cuevas a fost numit director general al Philip Morris România
- Banca Română de Credite și Investiții lansează MIND, o nouă platformă digitală bancară
- Cushman & Wakefield Echinox preia administrarea proiectului de birouri Floreasca Park din BucureÅŸti
- Mihaela Mitroi, EY: Lumea clocoteste. Ce sanse are programul noului Guvern sa fie respectat?
- Initiative: Piața media din România a scăzut cu 2,7% în 2020, însă e așteptată o creștere de 4% în acest an