- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Panasonic a vandut in Romania televizoare 3D de 1 milion de euro. Vezi ce planuri are filiala locala pana la finalul anului (FOTO)

27 Sep, 14:08 • emanuel.ceciu
Panasonic Romania a vandut in ultimele sase luni 400 de televizoare 3D, fiecare la pretul de 11.000 lei, compania generand astfel venituri de 4,4 mil. lei (1 mil. euro). Oficialii filialei locale a producatorului de electronice mizeaza pe vanzari de 1.000 de unitati pe anul acesta.
Panasonic a vandut in Romania televizoare 3D de 1 milion de euro. Vezi ce planuri are filiala locala pana la finalul anului (FOTO)

„Din luna septembrie a anului curent am marit gama de televizoare 3D la cinci modele (fata de unul singur – n.r.), cel mai ieftin costand 7.000 de lei cu TVA inclus. Desi inca nu exista multe titluri pentru astfel de televizoare, studiourile Hollywood-iene promit 15 titluri in toamna acestui an si, mai mult de atat, am introdus in premiera pentru Europa de Est, pe piata locala, camera video ce filmeaza 3D”, spune Stefan Ichim, country manager Panasonic Romania.
[gallery:176]
In prezent, in Romania, Panasonic „se bate” umar la umar pe segmentul 3D cu Sony, LG si Samsung. Toate companiile au inceput sa introduca tehnologii tridimensionale pe piata locala in primavara lui 2010. Oficialii Sony, LG si Samsung nu au facut publice vanzarile pana la aceasta data, subliniind doar ca „sunt foarte bune”.

In prezent, Panasonic distribuie in Romania cinci modele de televizoare 3D, camera 3D (6.200 de lei), Blu-Ray Player 3D precum si aparat foto cu obiectiv 3D de 12 mm.

Compania vinde toate aceste produse ori prin parteneri, ori in mod direct, prin cele doua magazine deschise de companie. Cel de-al doilea magazin, „concept unic in Europa de Est, care va fi preluat si de alte filiale regionale ale companiei”, a fost deschis luni in Unirea Shopping Center, Bucuresti.

Investitia in magazinul de 70 metri patrati s-a ridicat la circa 100.000 euro, oficialii companiei estimand pentru primul an vanzari de circa 800.000-1 mil. euro pentru primul an de activitate.

„In urmatoarele luni vrem sa acceleram procesul de deschidere a magazinelor, astfel incat sa avem zece pana la finalul anului”, spune seful Panasonic Romania.

Intrebat daca vanzarile directe ale Panasonic pe piata locala nu afecteaza parteneriatele cu retailerii, oficialul companiei spune ca „nu, deoarece in magazinele proprii vom vinde in special produse mai scumpe, premium, pe care retailerii traditionali de obicei le refuza sau nu le includ la promotii. In conditiile crizei, acestia promoveaza mai puternic electronicele mai ieftine”.

Intrebat care este marja de profit cu care activeaza Panasonic in cazul televizoarelor 3D, seful filialei nu a oferit un raspuns precis: „Tot ce pot spune este faptul ca marja de profit a unei plasme 3D care costa 11.000 lei, fata de unul traditional la acelasi pret, este mai mare”.

In ceea ce priveste vanzarile totale de televizoare si afacerile companiei, Stefan Ichim spune ca ambele au crescut in S1 fiscal (aprilie – septembrie) cu 5%. „Nu ne asteptam, sincer, la aceasta crestere pe segmentul de televizoare, dar a fost un prim semestru usor atipic. Romanii s-au inghesuit sa ia televizoare inainte de cresterea TVA-ului si un rol important l-a avut si Campionatul Mondial de Fotbal”, explica Ichim care nu doreste sa faca o estimare de afaceri pe intreg anul. In 2009, compania a generat venituri de 55 mil. euro.

Oficialul Panasonic estimeaza ca intreaga piata de televizoare 3D se va ridica in 2010 la 3.000 de unitati. „Asteptam cu totii studiul GfK pe piata de televizoare pe primul semestru al anului”.

Tot in Unirea Shopping Center, la finalul saptamanii trecute a inaugurat un magazin si concurentul Sony Electronics. Aceasta din urma a investit 115.000 euro in magazinul de 100 metri patrati.