- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Profitul net al Philips s-a dublat in trimestrul patru

22 Jan, 11:53 • Redactia DailyBusiness
Profitul Royal Philips Electronics, cel mai mare producator de televizoare din Europa, a inregistrat in cel de-al patrulea trimestru un profit dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut ca urmare a micsorarii impozitelor.
Profitul net al Philips s-a dublat in trimestrul patru

Profitul net al companiei a ajuns la 680 de milioane de euro in acest trimestru comparativ cu 332 milioane de euro in acelasi trimestru a lui 2005 depasind estimarile analistilor, care au preconizat un profit de 400,6 milioane de euro pentru cel de-al patrulea trimestru, relateaza Bloomberg.

Taxele pe profit platite de companie au scazut in trimestrul patru la 48 milioane euro de la 485 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut.

In ultimul trimestru din 2005 taxele totale s-au ridicat la 698 de milioane de euro , incluzand taxele relationate de transferarea a 80,1% din actiunile unitatii de semiconductoare a Philips catre Taiwan Semiconductor Manufacturing Co.

Vanzarile au scazut in ultimele trei luni ale anului trecut de la 8,19 miliarde de euro la 8,13 miliarde de euro ca urmare a transferului de actiuni ale unitatii de semiconductoare. Analistii estimau vanzari mai mari, de 8,34 miliarde de euro.

Gerard Kleisterlee, CEO al Philips, a vandut anul trecut majoritatea actiunilor unitatii de semiconductoare pantru a investi in unitatea medicala si in cea a produselor de iluminat.

Profitul diviziei medicale inainte de dobanzi si taxe a crescut in cel de-al patrulea trimestru cu 16% ajungand la 311 milioane de euro din vanzari de 2,07 miliarde de euro.

„Ne astepatam ca 2007 sa fie un an bun, in care compania sa-si continue cresterea si sa-si mareasca profitul”, au declarat, luni, oficialii companiei.

Oficialii Philips considera ca primul trimestru a lui 2007 va fi dificil pentru unitatea de electronice de consum a companiei, cea mai importanta in ceea ce priveste venitul, ca urmare a scaderii preturilor la LCD-uri.

Vanzarile unitatii in acest trimestru au fost de 3, 26 miliarde de euro, in scadere cu 6%.

In ultimul an actiunile companiei au castigat 13 procente.