- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Romtelecom a trecut pe pierdere in 2007, veniturile si baza de clienti au scazut

20 Mar, 11:55 • emanuel.ceciu
Romtelecom a inregistrat in 2007 o scadere a veniturilor de 2,6%, pana la 871,9 mil. euro, compania raportand pierderi de 21,1 mil. euro, comparativ cu un profit net raportat in 2006 de 55,2 mil. euro.
Romtelecom a trecut pe pierdere in 2007, veniturile si baza de clienti au scazut

Pe intreg anul 2007, Romtelecom a pierdut 10,8% din liniile de telefonie fixa, ajungand la un numar de 3,035 milioane linii, conform raportului OTE, actionar majoritar Romtelecom.

„Stabilizarea numarului de linii de telefonie fixa la circa 3 mil. la finele anului este peste asteptarile companiei. Planurile noastre erau de a termina anul cu 2,8 milioane de linii fixe”, a declarat pentru DailyBusiness un reprezentant al companiei.

Cheltuielile operationale ale companiei au crescut si ca urmare a aprecierii leului, precum si a costurilor generate de un control fiscal, conform oficialilor Romtelecom.

Combinatia de venituri mai mici si cheltuieli operationale mai mari a condus la o scadere a profitului inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) la putin peste 300 milioane euro (reprezentand o rata de 34,5% in 2007 fata de 37,8% in 2006).

In 2006, compania inregistrase venituri de 894,8 mil. euro.

Scaderile raportate in 2007 de companie sunt puse de asemenea pe seama nivelului crescut al concurentei pe piata telecom autohtona si al interesului din ce in ce mai scazut al utilizatorilor pentru telefonie fixa.

„Planul nostru pentru urmatorii trei ani este sa avem crestere profitabila. Actiunile din prezent, menite sa creasca cota de piata a Romtelecom si sa imbunatateasca eficienta operationala, ne vor aduce o profitabilitate mare pana in 2010”, a declarat Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom.

Numarul clientilor de Internet in banda larga ClickNet a crescut cu peste 300%, pana la 360.000 de utilizatori. Numarul de clienti pentru serviciul de televiziune prin satelit Dolce a atins circa 390.000 de clienti la finele lui 2007.