- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Romtelecom renunta la 600 de angajati. Echipele de teren se reduc de la doi oameni la unul singur

18 Feb, 14:10 • emanuel.ceciu
Romtelecom va renunta la 600 de angajati pana la 1 mai anul curent, ca urmare a intensificarii presiunii exercitate asupra operatorilor, a declinului economiei Romaniei, precum si a nevoii de se pastra competitiva pe o piata telecom din ce in ce mai agresiva, conform oficialilor companiei telecom.
Romtelecom renunta la 600 de angajati. Echipele de teren se reduc de la doi oameni la unul singur

Cei 600 de angajati ce urmeaza a fi disponibilizati fac parte din sectorul de operatiuni de teren. Toti angajatii care parasesc compania primesc pachete compensatorii. Pentru plecarile prin acordul partilor, pachetul va avea valoare dubla fata de ceea ce prevede contractul colectiv de munca in vigoare. Cuantumul acestora este in functie de vechimea in organizatie.

In plus, toti angajatii care parasesc organizatia vor primi consultanta gratuita pentru gasirea unui loc de munca (outplacement).

In prezent Romtelecom are circa 9.600 de angajati.

„In organizatia de Operatiuni, cea mai mare din cadrul companiei, se vor extinde doua solutii deja aplicate partial in prezent cu rezultate bune: trecerea la unitati de teren formate dintr-o singura persoana – de la echipele de doua persoane – si introducerea altor proceduri de lucru si software in dispeceratele care nu le folosesc deja”, conform Romtelecom.

Principala modificare va fi tranzitia de la echipe de 2 angajati, la unitati ce includ 1 angajat. La finalul acestui proces vor fi aproximativ 1.500 unitati active de teren, cu circa 300 mai multe decat in prezent, astfel incat serviciile oferite clientilor vor fi pastrate cel putin la acelasi nivel de calitate, insa cu mai putini angajati. „Aceasta modificare este posibila ca urmare a armonizarii legislatiei din Romania cu cea de la nivel european in ceea ce priveste munca la inaltime. Fiecare angajat ce reprezinta o unitate trebuie sa fie apt din punct de vedere medical pentru munca la inaltime si sa detina un permis de conducere valid”, spun oficialii Romtelecom.

Compania se va asigura ca riscurile la care ar putea fi expusi angajatii sunt minimizate prin introducerea de noi proceduri de lucru, echipamente de protectie mai performante si prin organizarea de cursuri prin care sa creasca nivelul de constientizare a importantei folosirii acestor instrumente. Prezenta a doua unitati va fi necesara intr-un numar limitat de situatii, pentru lucrari mai complexe.

O alta schimbare majora se va aplica si celor 4 dispecerate (Centre de Coordonare, Instalare si Intretinere) de la nivelul intregii tari, prin introducerea de software si proceduri „a caror viabilitate este deja dovedita, reflectata in automatizarea sarcinilor pentru cresterea productivitatii. Eficienta acestor centre va fi de asemenea extinsa prin micsorarea numarului de sarcini repetate inutil”, mai spun reprezentantii companiei.

Unele posturi (tehnicienii de repartitor) nu vor mai exista ca urmare a acestei reorganizari, avand in vedere ca au devenit redundante in ultimii ani, dupa cum demonstreaza practica din unele regiuni.

Piata de comunicatii din Romania este una dintre cele mai competitive din Europa si, drept urmare, presiunea la care este expusa Romtelecom este pe masura, mai spun reprezentantii companiei. „In plus, situatia economica a Romaniei, in declin in comparatie cu anii anteriori, a intensificat presiunea exercitata asupra tuturor operatorilor”.

„Romtelecom trece printr-un proces de transformare, de la simplul operator de telefonie care era in urma cu doar cativa ani la furnizorul de divertisment si solutii complexe ICT, adaugand portofoliului si dezvoltand noi servicii precum cele din domeniile broadband, TV si ICT. Cererile cu privire la infrastructura sunt deci si ele in schimbare, compania concentrandu-se pe alte tehnologii decat cele folosite in trecut, bazate pe IP, VDSL, ADSL2+, FO, CDMA etc. O directie importanta de actiune in 2010 este cea de introducere pe scara larga a infrastructurii de fibra optica la nivel national, prin solutii de tip FTTB si GPON”, conform Romtelecom.

In 2003 compania avea 24.000 de angajati, de atunci insa Romtelecom incepand o puternica campanie de eficientizare, caracterizata si prin reduceri de personal.

Cea mai recenta miscare majora in acest sens a avut loc in 2008. Atunci, Romtelecom a redus numarul de angajati cu 2.500 de persoane, masura fiind necesara pentru atingerea obiectivelor de eficienta prevazute in strategia de dezvoltare a operatorului de telecomunicatii, dupa cum a transmis compania la acea data.

Despre acest subiect a scris si Reportervirtual.ro.