- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Siemens Enterprise: Romania isi permite sa sara etape cand implementeaza tehnologie

18 Apr, 00:01 • emanuel.ceciu
Despre contributia Romaniei la business-ul furnizorului de soft pentru companii Siemens Enterprise Communications, efectele caderilor economice din SUA asupra afacerilor companiei, precum si estimari pentru 2008, DailyBusiness a discutat cu Mark Straton, vice presedinte senior al Siemens Enterprise Communications.
Siemens Enterprise: Romania isi permite sa sara etape cand implementeaza tehnologie

DailyBusiness

: Ati pornit recent un roadshow in jurul lumii in care prezentati companiilor solutiile Unified Communications. De ce ar implementa companiile solutii de servicii integrate de comunicatii?
Mark Straton: Punctul nostru de vedere este ca in viitor toate comunicatiile se vor face pe baza de software, prin aplicatii IT. Noi implementam de la zero, la nivelul intregii industrii, toate serviciile posibile de comunicatii in infrastructura IT a companiilor. Acest lucru duce la reduceri ale cheltuielilor de comunicatii intre 15% si 25%, permitand accesul la informatii mult mai rapid si mai eficient, intre companii dar si cadrul propriilor firme sau sucursale, fie ele interne sau internationale.

DB: Deci Siemens Enterprise Communications se va axa pe acest serviciu in viitor?
MS: Da, vom trece de la o companie hardware spre distributia si implementarea de software. Vom intra in concurenta din ce in ce mai mare cu Microsoft, IBM sau Cisco. Odata cu trecerea spre servicii de software, vom reduce si numarul angajatilor – nu va mai fi nevoie de atat de multi – deci vom creste si profitabilitatea diviziei Siemens Enterprise Communications. Poate vom reduce numarul angajatilor cu mai mult decat cei 3.000 anuntati in luna februarie. Odata cu cresterea numarului de clienti si de licente vandute, aceasta ramura a grupului Siemens va deveni chiar foarte profitabila, si ne asteptam ca Romania sa contribuie la cresterea ei.

DB: Nu sunteti in urma Microsoft sau IBM in ceea ce priveste implementarea de solutii de comunicare?
MS: Intr-un fel, da, suntem. Alte companii au creat mai demult sisteme si software de comunicare. Dar, cu ce venim noi in plus este un sistem integrat, creat de la zero, de software de comunicare unificata. Practic, noi integram aceste servicii si produse in radacinile retelelor IT si de comunicatii ale companiilor, ca parte integrata din acestea, nu doar ca un software suplimentar. Consideram ca din acest punct de vedere, Microsoft sau IBM se afla in spatele nostru cu vreo 5-6 ani.

[quote] Companiile nu-si mai pot permite sa taraganeze implementarea celor mai noi servicii de comunicatii [/quote]

DB: Care au fost cele mai mari contracte Unified Communications pe care le-ati realizat pana in prezent?
MS: Unul dintre cele mai mari a fost cel cu guvernul Marii Britanii. Acolo, am pus doua sisteme software de comunicatii in serverele lor, inlocuind astfel peste 600 sisteme voice over IP. Guvernul Marii Britanii va realiza economii foarte mari, atat de timp, cat si ca bani. Sistemul instalat de noi permite trecerea imediata de la comunicarea video la cea text sau audio pe toate sistemele guvernului.

Romania, unul dintre statele cu evolutia cea mai rapida din Europa pe segmentul de software pentru companii

DB: Ce rol joaca Europa de Est si, in particular, Romania, in planurile de extindere ale Siemens Enterprise Communications?
MS: Romania este o tara mare, cu un numar in crestere de companii puternice. De fapt, capacitatea noastra de a acoperi cu servicii de comunicatii multinationale de pe intreg globul este unul dintre motivele pentru care multe companii au optat pentru serviciile noastre. Estul Europei este legat istoric de Germania, deci consider ca vom incepe sa incheiem licente in ritm accelerat si aici, fiind o regiune cu o evolutie mult mai rapida decat pietele din Europa de Vest, de exemplu. De asemenea, Romania este in plin proces de modernizare, aceasta tara fiind una dintre cele pe care le urmarim indeaproape.

DB: Comparat cu tarile apropiate – Ungaria, Bulgaria sau Cehia – cum ati caracteriza afacerile Siemens Enterprise in Romania?
MS: In general, toate aceste state inregistreaza cresteri importante in ceea ce priveste implementarea de software Siemens. Siemens Enterprise a generat in Romania afaceri de 11 mil. euro in 2007, si estimez pentru 2008 o crestere de peste 15%. Mult mai repede decat SUA, sau tarile din vestul Europei. De fapt, Romania este cred una dintre tarile cu cea mai rapida evolutie din Europa, depasind si majoritatea tarilor din regiune. Romania cred ca isi permite sa si sara peste anumite etape pe care le-au parcurs celelalte state.

DB: Adica?
MS: De exemplu, multe companii din Romania vor sari de la telefonia traditionala, direct catre Unified Communications, sarind, de exemplu, peste etapa de Voice over IP/converged IP. De ce? Deoarece economia creste repede, industria tehnologica evolueaza foarte rapid, companiile nu-si mai permit sa taraganeze implementarea celor mai noi servicii de comunicatii si, in general, cele mai noi software-uri.

DB: Ce cota de piata are Siemens Enterprise in Romania, pe segmentul de software pentru companii?
MS: Este greu de estimat, pentru ca Siemens Enterprise are mai multe ramuri de activitate. Pe unele, ne apropiem de 20%, pe altele avem mai putin.

[quote] Urmarim sa crestem forta de vanzari din Romania, pentru a profita la maximum de cresterile de aici [/quote]

DB: Restructurarea internationala si reorganizarea operatiunilor internationale ale Siemens in 20 de centre regionale vor afecta Romania in mod direct?
MS: Nu, Romania va continua sa raporteze in Austria. Restructurarea probabil va avea consecinte directe asupra altor divizii ale Siemens – poate cea de constructii trenuri, tramvaie, sau uzine – dar Siemens Enterprise nu va fi afectata in vreun fel direct.

DB: Ce strategii de dezvoltare are Siemens Enterprise pentru Romania? Vizati achizitii pe piata interna?
MS: Dorim sa crestem numarul de oameni de vanzari pe piata din Romania, de la circa 70 pana la circa 100 pana la finele lui 2008 si sa punem accentul pe dezvoltarea mai eficienta a unei retele de vanzari, pentru a putea profita mai bine de cresterile pietelor din tara. De asemenea, vrem sa divizam in viitor departamentul de vanzari in segment dedicat companiilor mari – unde vom incerca sa implementam in special tehnologiile Unified Communications, si, pe de alta parte, vanzarile pentru companii medii si mici. In prezent, in Romania evolueaza foarte bine segmentul de software pentru Voice over IP. Nu avem deocamdata in plan nicio achizitie pe piata de aici, dorim sa crestem organic.

DB: Care sunt tarile care genereaza cele mai mari venituri pentru Siemens Enterprise?
MS: Germania si Marea Britanie. In ceea ce priveste cota de piata, evoluam bine in Germania, Austria, in general, Europa Centrala. Speram insa ca in cativa ani, tarile din Europa de Est sa devina cel putin la fel de puternice ca cele din vestul si centrul Europei.

Presa amplifica si exagereaza caderea economiei din SUA

DB: Mai multe companii din domeniul IT&C si al tehnologiei, in general, „dau vina” pe economia ezitanta din SUA pentru rezultatele financiare mai slabe. Siemens Enterprise este afectata de aceasta recesiune?
MS: Consider ca nu a avut un impact important asupra activitatilor Siemens Enterprise. Dupa ce vom vedea rezultatele pe primul trimestru voi sti sigur daca este asa sau nu. In general insa, presa, in cautare de stiri senzationale, a amplificat foarte mult gravitatea asa zisei recesiuni din SUA. Intr-adevar, sunt unele probleme acolo, dar nici pe departe atat de mari cum se tot aude. De asemenea, este si an electoral in SUA, si americanii se plang foarte mult in ce hal este economia tarii in care traiesc. Eu unul, sunt american, stau acolo, si vad ce se intampla. Nu este nici pe departe atat de rau precum apare in ziare.

DB: Sa luam insa scenariul cel mai prost, si sa zicem ca economia SUA si cea mondiala vor avea de infruntat unele probleme. Ce face Siemens Enterprise Communications pentru a contracara efectele negative?
MS: Vorbesc in general, si nu doar in cazul Siemens Enterprise, ca in perioade economice precare, companiile de succes trebuie sa isi tina costurile sub control si totodata sa ofere servicii si produse care sa ofere valoare reala clientilor. De asemenea, in timp de recesiune, companiile trebuie sa ia aminte chiar si mai atent asupra dorintelor clientilor – unii, mai mici, vor solutii care sa ii ajuta sa treaca cu succes de recesiune, altii, mai mari, vor solutii care sa ii ajute sa infrunte recesiunea, chiar si cu anumite pierderi de moment, dar ulterior sa continue sa foloseasca tehnologiile sau produsele, sa fie o investitie pe termen lung. Oricum, in acele momente, clientii vor solutii clare care sa-i ajute sa economiseasca bani, dar sa pastreze flexibilitatea.

DB: Daca ati fi obligat sa parasiti Siemens Enterprise si sa va indreptati catre o alta companie cu activitati de IT, ce ati alege?
MS: Voi raspunde pe ocolite la aceasta intrebare. Sunt de 20 de ani la Siemens. Ce-i drept, legatura dintre grupul Siemens si Siemens Enterprise Communications nu este mare, suntem o companie aproape independenta. Am primit mai multe oferte de a ma muta la diferite divizii ale Siemens de-a lungul timpului, dar adevarul este ca in nici un caz nu as parasi acum Siemens Enterprise. Este un domeniu de viitor, care se bucura de succes din ce in ce mai mare.