- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Afacerile cu ceasuri si bijuterii: Profitabilitate in scadere, vanzari in crestere

06 Sep, 13:00 • elena.olteanu
Business-urile principalelor companii care comercializeaza ceasuri si bijuterii in Romania au inceput sa sufere in 2008, cand profitabilitatea a scazut, chiar pe fondul unei evolutii pozitive a vanzarilor, reiese din datele publicate la Ministerul de Finante.
Afacerile cu ceasuri si bijuterii: Profitabilitate in scadere, vanzari in crestere

Compania de ceasuri si bijuterii de lux Micri Gold a inregistrat afaceri de circa 13 mil. lei (3,5 mil. euro), in crestere cu 63% fata de anul 2007. Cu toate acestea, de la un profit de 511.000 lei (150.000 euro) in 2007, a trecut pe pierdere de 280.000 lei anul trecut (76.000 euro).

Compania Sodo Migliori, care opereaza magazinele Cellini si Swarovski, a inregistrat afaceri anul trecut de peste 59 mil. lei (16 mil. euro), in crestere fata de 2007 cu aproximativ 50%. Profitabilitatea a crescut si ea anul trecut, cu 13%, de la 9,6 mil. lei in 2007 (peste 280.000 euro) la 10,9 mil. lei (aproximativ 300.000 euro). Totusi, reprezentantii companiei estimeaza ca anul acesta, profitul va scadea cu 40-50%. Sodo Migliori este detinuta de oamenii de afaceri Alessandro Amato si Marian Mihart.

Helvetansa a inregistrat afaceri de peste 19 mil. lei in 2008, nivel asemanator cu cel din 2007. Dar, de la profitul de peste 2,8 mil. lei inregistrat in 2007 (peste 830.000 euro), compania care comercializeaza ceasuri de lux a trecut pe pierdere de circa 200.000 lei (54.000 euro). In curand, Helvetansa va inaugura un nou magazin stradal in Capitala, in zona Victoriei, printr-o investitie total estimata la circa 1 mil. euro.

Compania Impulse, care detine magazinele de ceasuri si bijuterii cu acelasi nume, a raportat la Ministerul Finantelor afaceri de peste 16 mil. lei (4,3 mil. euro) anul trecut, in crestere cu 23% fata de anul precedent. In schimb, profitabilitatea a suferit o scadere, de la 2,7 mil. lei (800.000 euro) in 2007, la 2,1 mil. lei (570.000 euro) anul trecut.

Segmentul de bijuterii si ceasuri de lux a inceput si anul 2009 cu scaderi ale vanzarilor, inregistrand in primul semestrul o diminuare de circa 30%.