LIFESTYLE

Scadere de 5-10% pentru articolele vestimentare, in 2009

24 ianuarie 2009, ora 00:01, autor(i): Ileana Ionescu   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
clothes.jpgmedie.jpg
Piata de articole vestimentare din Romania, evaluata in 2008 la peste 2 miliarde de euro, va inregistra in 2009 o scadere de circa 5-10%, ca urmare a crizei financiare, a estimat pentru DailyBusiness.ro omul de afaceri Vicentiu Zorzolan, proprietarul AAV Group, companie care detine franciza pentru brand-uri ca Esprit, Springfield, Women'Secret, Cortefiel si Peacocks.
"Intreaga piata de fashion va inregistra in acest an scaderi ale volumelor de vanzari", a declarat si Alexander Zeciu, director al companiei poloneze LPP Fashion, ce detine in Romania magazinele Cropp Town si Reserved.

In conditiile actuale economice, cei mai multi jucatori din piata isi regandesc strategia propriului business, in conditiile in care volumul vanzarilor se va diminua.


Anul acesta va fi unul greu, vom vedea cine o sa supravietuiascaZorzolan, AAV Group



Ca masuri anti-criza pe care unele companii le vor lua vor fi reducerea cheltuielilor si in unele cazuri, inghetarea salariilor sau reducerea de personal.

"Anul acesta vom reduce cheltuielile si vom ingheta salariile", a spus Zeciu.

Printre masurile anti-criza ale companiilor din domeniu se numara si renegocierea contractelor de inchiriere, cum este cazul AAV Group.

"Anul acesta vom restrange cheltuielile, insa fara sa afectam business-ul. Printre strategiile noastre se numara reducerea numarului angajatilor si renegocierea contractelor de inchiriere", a adaugat Vicentiu Zorzolan.

Ce planuri de investitii au companiile de fashion in 2009

In mare parte, companiile isi mentin planurile de extindere pentru anul acesta, unele dintre ele vizand chiar sa-si creasca afacerile exclusiv pe baza noilor deschideri.

Astfel, AAV Group are in plan sa deschida 10 magazine in Bucuresti si Timisoara in 2009, prin investitii totale de 2 milioane de euro, iar prin aceste unitati compania vizeaza sa inregistreze o crestere de 30% a afacerilor anul acesta. In acest an compania nu mai are in plan sa aduca niciun brand nou.

"Pentru magazinele deja existente cred ca vom inregistra o usoara scadere, iar cresterea de 30% a cifrei de afaceri o vom inregistra exclusiv din cele 10 magazine pe care le vom deschide in 2009", a mai spus Zorzolan.

LPP Fashion va avea un buget de investitii ceva mai mare, de 4 milioane euro, pentru a aduce doua noi brand-uri in tara, House si Esotique, si pentru deschiderea a 4 magazine.

Pentru Rafar, divizia de fashion a grupului RTC, prioritare vor fi magazinele pentru care profitul este mai usor de prevazut.

"Investitiile noi se vor limita la capacitatea noastra de a le finanta. Prioritate vor avea magazinele cu un grad mai cert de profitabilitate", a declarat Ramona Stanciulescu, CEO Rafar, divizia de fashion a grupului RTC.

Pana la finalul lui lui 2008, Rafar avea deschise 20 de magazine in Romania si Republica Moldova, in timp ce AAV Group avea 14, iar LPP Fashion 8 unitati.

AAV Group a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de 13 mil. euro, iar pentru 2009 vizeaza venituri de 17 mil. euro. Grupul detine brand-urile Esprit, Springfield, Women'Secret, Cortefiel si Peacocks.

LPP Fashion a intrat pe piata din Romania in 2007 si a deschis primul magazin in aprilie 2008. Cifra de afaceri in 2008 a LPP Fashion a fost de 4 mil. euro. Compania poloneza detine magazinele Cropp Town si Reserved.

Pentru anul acesta, Alexander Zeciu, directorul companiei poloneze, nu a facut estimari ale vanzarilor.

Cifra de afaceri a Rafar, divizia de fashion a grupului RTC, a fost estimata, anterior, pentru intreg anul 2008, la 13 mil. euro.

Rafar detine brand-urile Debenhams, Mandarina Duck, Olsen, Sacoor Brothers, Forever 18, J.Press, Bijoux Terner, Bally si Catwalk, si proiectul Rafar Brands, centru outlet.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
taifun a spus:
24/01/2009 19:21
nici nu e de mirare ca scade consumul de haine
si la acest capitul s-a exagerat ca si la cel auto
moda se schimba de la an la an iar ce ai cumparat chiar daca sunt bune fizic nu mai corespund moral
se face risipa cei cu MODA ar trebui sa astepte pana economia mondiala isi revine

ca sa vedeti cum se traia acum 150 ani pe vremea lui CUZA, ca tot aniversam UNIREA, in ce stadiu era economia si care erau problemele comparativ cu ce e acum, cititi aici

ECONOMIA ROMANIEI. O PARALELA DE 150 ANI. 1859-2009


 
KeyJobs - Job-uri premium
Sambata, 08 Mai 2021, 01:29
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter