- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Goana dupa audienta: Oana Zavoranu, arma Antenei 1 in razboiul cu „Romanii au talent”

12 Apr, 00:02 • razvan.codorean
Audienta record realizata de emisiunea-concurs "Romanii au talent" i-a determinat pe cei de la Antena 1 sa bage mana serios in buzunar si sa cumpere un format britanic foarte scump, "X Factor". Va reusi aceasta sa doboare recordul stabilit de televiziunea din Pache Protopopescu?
Goana dupa audienta: Oana Zavoranu, arma Antenei 1 in razboiul cu Romanii au talent

Antena 1 va demara, in curand, preselectiile pentru emisiunea concurs „X Factor”, un format international de succes, originar din Marea Britanie. La fel ca Pro TV-ul, oamenii lui Dan Voiculescu incearca sa ii descopere pe romanii cu talent.

Formatul cumparat de ProTV de la Fremantle s-a adresat tuturor celor care cred ca au un talent, indiferent de domeniu. In schimb, show-ul Atenei 1, prezentat de Oana Zavoranu, isi propune sa descopere cele mai valoroase voci.

In rest, show-ul va urma aceiasi reteta ca si „Romanii au talent” – un casting la nivel national, semifinale si o mare finala in care, pe baza voturilor publicului, va fi ales viitorul „superstar”.

Oficialii Antena 1 incearca sa acrediteze ideea ca formatul „X Factor” se diferentiaza de alte show-uri prin faptul ca juriul, format din personalitati reprezentative din domeniul muzical, nu va alege doar finalistii, ci ii va si indruma pe mai departe. Totusi, emisiunea pare a fi, cel putin din experienta anterioara, replica unor productii de genul „Romanii au talent” sau „American Idol”.
[dbvideo=646]

Antena 1 nu a anuntat inca detalii despre startul preselectiilor si nici despre premiul pus in joc. Este de asteptat insa ca acesta sa fie cel putin la acelasi nivel cu cel oferit de Pro TV pentru cel mai talentat roman – 120.000 euro.

Va reusi „X Factor” sa adune in fata televizorului cei 5 milioane de telespectatori cat a adunat Pro TV-ul la „Romanii au talent”?

Analistii media au opinii impartite. Unii cred ca, avand in vedere succesul extraordinar al show-ului Pro TV, este de asteptat ca telespectatorii sa fie in continuare atrasi de un asemenea format, mai cu seama ca „X Factor” se va adresa amatorilor de muzica, iar „Romanii au talent” a dovedit ca astfel de prestatii live sunt pe placul romanilor.

Alti analisti spun ca dimpotriva, faptul ca va cauta doar talente muzicale va trage in jos audienta emisiunii, dovada ca „Megastarul” celor de la Prima TV nu a reusit sa atinga performanta emisiunii promovata de Pro TV. In plus, daca va fi lansata pe post in perioada urmatoare, emisiunea concurs a celor de la Antena 1 va avea un rival puternic – „Dansez pentru tine”, un alt format cu mare audienta.

Cert este ca „X-Factor” a atras interesul concurentilor. Potrivit Antena 1, peste 1.000 de persoane cu varsta de peste 16 ani s-au inscris, deja, pe site-ul concursului.

„X-Factor” a fost creat de Simon Cowell si a inregistrat un mare succes in Marea Britanie si alte peste 20 de tari. In aceasta toamna, ar urma sa fie lansat si in SUA, din juriul fiind invitate sa faca parte Mariah Carrey, Naomi Campbell, Jessica Simson si altii.

Divertismentul de calitate cu bani se face

Analistii media au declarat, pentru DailyBusiness.ro, ca „Romanii au talent” a dovedit, daca mai era nevoie, ca exista o legatura foarte stransa intre investitia in televiziune si audienta.

„Programele de calitate costa. Pana la ‘Romanii au talent’, pe piata TV din Romania au facut valva tot felul de Oana Stancu si Adrian Ursu, personaje suspecte politic, care s-au incaierat cu concurenta pentru ratinguri de 1-2 puncte. Cam asta a fost dinamica pietei”, a explicat recent analistul media Iulian Comanescu, pentru DailyBusiness.ro.
[img=1393][/img]

Cu alte cuvinte, concursul Pro TV-ului a dovedit ca, daca investesti intr-un produs de calitate, cel mai probabil vei avea si audienta. Iar castigurile nu vor intarzia sa apara. Audienta record facuta de Pro TV a atras o cerere de publicitate foarte buna pentru televiziunea lui Adrian Sarbu.

Surse din piata au declarat ca dupa lansarea emisiunii si publicarea datelor de audienta, marile firme s-au batut pentru a prinde un loc in ecranele publicitare la „Romanii au talent”. S-a ajuns chiar la unele tensiuni intre agentiile de publicitate si unii clienti pentru care acestea nu au reusit sa obtina spatiu publicitar. Bineinteles, informatiile au ramas la nivelul de zvonuri.

Pro TV, urmare a castigurilor substantiale, si-a permis sa ofere un premiu de 120.000 euro, fata de 50.000-100.000 de dolari cat s-a oferit in tari precum Belgia sau Olanda, care au preluat acelasi format.

Va reusi si Antena 1 aceeasi performanta? Surse din piata anunta ca se duc negocieri dure in acest moment si ca acesta ar fi si motivul pentru care Antena amana, pentru moment, lansarea formatului.

Pe de alta parte, psihologul Florin Tudose afirma, recent, intr-o analiza DailyBusiness.ro dedicata succesului emisiunii „Romanii au talent”, ca exista o linie extrem de subtire intre divertismentul de calitate si circ.
[quote=Florin Tudose, psiholog]Daca emisiunea va face prostului gust cea mai mica concesie, atunci se va degrada. Altfel, se va mentine si va avea succes[/quote]
Cu alte cuvinte, daca vor dori sa atinga nivelul de audienta al Pro TV-ului, „antenistii” va trebui sa isi selecteze cu atentie participantii la show, precum si muzica pe care acestia o vor interpreta in cadrul concursului.

Nu trebuie neglijat nici rolul Oanei Zavoranu, cunoscuta in spatiul public, cel putin in ultima vreme, mai mult pentru scandalul cu Pepe.

Interesanta, in context, este „spalarea la fata” a vedetei, care brusc s-a „cumintit”, renuntand la atacurile virulente la adresa fostului colocatar.

Romanii au talent, de Pasti

Pana sa vedem „pe sticla” primele emisiuni din show-ul „X-Factor”, vom mai avea parte de ultimul episod din seria „Romanii au talent”. Marea finala va avea loc in a doua zi de Paste, pe 25 aprilie, de la ora 20.30.

Cei 12 finalisti vor trebui sa impresioneze cu numarul lor publicul pentru a castiga marele premiu in valoare de 120.000 de euro.
[img=1394][/img]

Premiul va ajunge la concurentul care va strange cele mai multe voturi primite din partea publicului, atat pe parcursul celor doua saptamani, cat si in timpul emisiunii.

Lista completa a celor 12 finalisi care se vor lupta pentru marele premiu in valoare de 120.000 de euro arata astfel : Narcis Iustin Ianau, trupa Ballance, sotii Luca, Tutu Adrian, Cristina si Alina, grupul Akikai, Stefan Florescu, Cosmin Agache, Rebeca Neacsu, Valentin Dinu, Valentin Luca si Medea.

Ultimele doua semifinale, difuzate vineri si sambata seara, au adus Pro TV-ului o audienta intre 24,1 si 26,4 puncte si cota de piata impresionanta intre 59,9% si 64,8%.