MEDIA & MARKETING

10 lucruri despre media si industria de continut. Cele mai importante transformari din ultimii ani

28 octombrie 2012, ora 10:11, autor(i): Raluca Abrihan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
media&ziar.jpg
Ce inseamna media azi si care este impactul Internetului in sursele de informare, precum si in domenii ca vanzari de carte sau muzica, dar si cum evolueaza presa scrisa in raport cu online-ul, intr-un studiu efectuat de Comisia Europeana.

1.Digitalizarea a crescut vanzarile de carte. Nivelul de cumparare al cartilor electronice aproape ca s-a dublat in fiecare an in perioada 2006-2010. Cu toate acestea, ele au o cota de doar 3% din vanzarile de carte de la nivel mondial.

Estimarile arata ca veniturile din comertul de carti electornice vor creste in perioada 2008-2014, de la o cota ce inca nu ajunge la 1%, la 9% pe cele mai importante piete din Europa, de la 1% la 17% in SUA si de la 2% la aproximativ 8% in Japonia.

2.Internetul a devenit prima alegere, dupa TV, in ceea ce priveste sursa de informare. Printul ramane principala sursa de venit a majoritatii publisherilor, cu toate ca publicitatea online a crescut cu circa 7% la nivel global in 2010.



3. 70% din muzica vanduta in SUA, Marea Britanie, Franta sau Germania- primele patru dintre cele mai mari piete muzicale din intreaga lume - este cumparata online. In ciuda acestui fapt, veniturile din surse digitale in cele patru tari au reprezentat doar 35% din vanzarile totale de muzica de la nivel global.

4. Cifra achizitiilor de produse mass-media in format digital aproape ca s-a triplat in anii 2006-2010, la nivel mondial si este in continua crestere.

5. Industria editoriala europeana este cea mai mare din lume si cuprinde un total de 83.472 de companii. Cele mai mari sub-sectoare in ceea ce priveste numarul de firme sunt editurile de carte (31 813 sau 38,1%) si de reviste (18 975 sau 22,7%).

Publisherii ziarelor ocupa cel mai bic sub-sector, cu doar 9.006 firme in Uniunea Europeana (mai putin de 11 procente din total).

6. Declinul general al vanzarilor presei scrise nu a coincis cu dezvoltarea procesului de digitalizare. Acesta a inceput mult mai devreme si a fost cauzat in special de modificarile modelelor de consum si al unei piete mai competitive, cu marje de profit redus si preturi mai mici.

7. In timp ce vanzarile de publicitate au crescut in medie cu 37% in perioada 1997-2012 bugetele de publicitate din presa scrisa au scazut cu 7,8 procente.

Aceste date indica faptul ca sectorul presei scrise sufera un declin structural serios in ceea ce priveste veniturile din publicitate, pe cand scaderile de venituri suferite de TV si online-ul se datoreaza mai degraba diminuarii bugetelor din publicitate, diminuare cauzata de cirza nu de o scadere a publicului.

8. O alta schimbare majora aparuta in media si in industria de continut, in ultimii ani, se refera la transferul de putere. Daca pana la un moment dat puterea era detinuta de producatorii de continut astazi cei mai puternici sunt distribuitorii.

Sectorul, in intregime telecom, media si tehnologie, valoreaza circa 920 de miliarde de euro, inregistrand o crestere medie anuala de 8% intre 2006 si 2010. Cresterea din secotrul de continut a fost mai lenta, inregistrand o medie de 4,9% pe an.

9. Europa isi pierde pozitia de lider in peisajul general al mass-media. Europenii aveau 5 companii media in top 15 in anul 1988, 4 in 1998 si doar 3 in 2008.

10. Sectorul online va avea o rata de crestere de 13% pana in 2015. Societatea va prefera 5 tipuri de ecrane: TV, PC, consola de jocuri, dispositiv mobil - smartphone sau tableta. Mobilul a devenit un mijloc foarte utilizat de distributie de jocuri, filme, stiri, muzice si este platforma cu cea mai rapida crestere, care poate oferi acest gen de continut, arata studiul citat.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 18 Ianuarie 2021, 21:24
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter