MEDIA & MARKETING, NEW MEDIA

3 solutii financiare pentru presa din Romania

02 iunie 2015, ora 00:03, autor(i): Andra Troasca 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
presa_online.jpg
Se pune din ce in ce mai mult problema viitorului presei din Romania, in conditiile in care campaniile traditionale pe online sunt tot mai putine. Multi spun ca romanii nu ar fi niciodata dispusi sa plateasca pentru stiri si analize. In plus, mai nou, continutul publicatiilor se va muta pe Facebook. La ce sa ne asteptam pentru urmatorii ani?

Noi, cei din breasla, ne intrebam daca vor continua sa dispara publicatii si daca se va pune accent pe continut de calitate, sau, dimpotriva, se vor inmulti site-urile, odata cu noua posibilitate de a te promova pe Facebook. I-am cerut si parerea lui Cristian Ignat, care conduce divizia de Pay Per Click din cadrul 2Parale.

Ca exemplu de referinta, el a vorbit in primul rand despre The New York Times: "Imi place sa-i analizez pe cei mai buni. Daca ne uitam putin pe site-ul The New York Times, acesta ofera publicitate prin Google si probabil reusesc sa si monetizeze semnificativ din asta. Pe langa asta, are si continut premium, care se plateste, si au facut si o aplicatie simpatica".

Cristian Ignat a mentionat insa ca, intr-adevar, vorbim de piete foarte diferite. Dar cum stam in Romania?



"Romanii sunt un caz foarte aparte, dar am incredere mare in noile generatii. Personal, nu credeam ca romanii ar cumpara aplicatii pe mobil - desi costul acestora este unul modic - un dolar. Dar, daca intrebam astazi in jurul nostru, vom vedea ca sunt persoane care platesc aplicatiile. Nu sunt la fel de multi ca in afara, dar e un numar in crestere", spune Ignat, subliniind ca, in opinia sa, si presa va adopta acest trend.

"Cred ca acelasi lucru se va intampla si in presa. In primul rand, calitatea continutului va dicta. Google pune accent pe continut, iar daca un site de stiri scrie continut de calitate, acesta va aparea in primele rezultate la cautari, de unde ii va veni un trafic important. Cat despre monetizarea traficului, cel mai mult vor castiga cei care vor intelege nevoia consumatorului. La randul lui, acesta, in functie de publicatia pe care o citeste, va fi din ce in ce mai educat si va ajunge sa faca diferenta intre ceva gratuit si ceva platit", explica Ignat.

Reprezentantul 2Parale sugereaza ca, pe langa monetizarea prin Google, un site de stiri poate incerca si marketingul afiliat, in special pentru promovarea magazinelor cu oferte bune, ce au perioade limitate.

"Cred ca, pe termen lung, vor disparea publicatiile fara viziune, asa cum au disparut business-uri si din alte domenii. Insa, daca un site scrie stiri de calitate, nu vad de ce ar disparea. E important sa-si cunoasca bine audienta, astfel incat sa poata sa o vanda cat mai bine advertiserilor", conchide Cristian Ignat.

Asadar, 3 solutii la indemana pentru presa din Romania, in aceasta perioada, sunt monetizarea prin Google, marketingul afiliat si continutul de calitate care mai devreme sau mai tarziu va trebui platit pe scara larga.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 26 Mai 2020, 02:38
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter