- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

\”Cenusareasa advertisingului\”, tot mai saraca: brandingul local a scazut cu 20% in 2009

02 Aug, 12:26 • andra.gheorghe
Primele 5 agentii de pe piata locala de branding, "alintata" in industria de comunicare drept "Cenusareasa advertisingului", au cumulat venituri de 8,2 milioane lei in 2009, cu 21% mai mici fata de 2008. Grapefruit este singura care a crescut si in venituri si in profit, arata datele inregistrate la Registrul Comertului.
\Cenusareasa advertisingului\, tot mai saraca: brandingul local a scazut cu 20% in 2009

Grapefruit, business-ul coordonat de Stefan Liute, este singurul care se poate lauda cu rezultate pozitive pe toate planurile in primul an de criza. Agentia si-a crescut cifra de afaceri cu peste 20%, de la 2,4 milioane lei in 2008, la 2,9 milioane lei in 2009, in timp ce profitul a urcat cu 30% fata de 2008, pana la 770.000 lei.

Agentia lui Liute a reusit performanta de a detrona Brandient in clasamentul celor mai mari business-uri de branding din tara, care ocupa in 2009 pozitia a doua, cu afaceri de 2,4 milioane lei, in scadere cu 33% fata de anul precedent. Profitul agentiei fondate de Aneta Bogdan a scazut cu 70% fata de 2008, cifrandu-se la doar 525.000 lei.

Pozitia a treia in clasamentul brandingului local ii revine in 2009 BrandTailors, agentie care a scazut cu 3% la nivel de venituri fata de 2008, cumuland circa 2,2 milioane lei, dar raporteaza pierderi de 174.000 lei, dupa ce in 2008 a un profit de 287.000 lei.

Seed Consultants ocupa locul 4 in topul de profil, cu o scadere de 68% a cifrei de afaceri, de 550.000 lei in 2009, si pierderi de 167.000 lei, fata de profitul de 114.000 raportat in 2008.

Branzas Design, una dintre cele mai vechi agentii de branding din tara, fondata de Bogdan Branzas la Cluj, a raportat un minus de 60% la venituri, care s-au cifrat la 327.000 lei in 2009, si a bifat o pierdere de peste 170.000 lei.